Gå til innhold

Noen med erfaring - shopping på eBay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva man skal passe seg for alts¨å? Har aldri handlet der, men skal nå storhandle til barna sine rom i forbindelse med oppussing. Tips fra erfarne eBay-shoppere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en trygg handle så er det viktig å se etter hvilken selger som er der, en med mange gode tilbakemeldinger er tryggere enn en som har få eller mange nøytrale/negative kommentarer. En annen viktig ting er å lese igjennom hva andre skriver, for det er ikke alltid at negativt blir gitt selvom selger har behandlet kunden dårlig evnt latt være å levere en vare. Jeg har solgt mye på ebay og det er ganske vanskelig når ting ikke blir levert o.l. men da er kunden beskyttet. Det gjelder å være obs om at det er tidsbegrenset hvor lenge man kan vente på en vare før man tar kontakt med ebay.  

Anonymous poster hash: bf425...2cd
Skrevet

Ja, det er så flott med ting fra ebay, gjerne så billig som mulig!

At disse tingene ikke har vært gjennom noen slags kontroll for å forsikre deg om at tingene ikke inneholder giftstoffer, det er da ikke så nøye. Pytt skitt, er jo bare ungene....

Anonymous poster hash: 6ab84...544

Skrevet

Det er en fin gruppe på Facebook med tips og råd

Anonymous poster hash: 48ffe...3cf

Skrevet (endret)

Ja, det er så flott med ting fra ebay, gjerne så billig som mulig!

At disse tingene ikke har vært gjennom noen slags kontroll for å forsikre deg om at tingene ikke inneholder giftstoffer, det er da ikke så nøye. Pytt skitt, er jo bare ungene....

Anonymous poster hash: 6ab84...544

Ventet på kommentaren. I Norge er det dessverre ikke å få tak i slike ting som barna vil ha. Her får man bare Hello Kitty/Biler/Kaptein Sabeltann-varer. Min sønn vil ha noe med karatesymbolikk, helst autentisk fra Japan, hvor mener du jeg skulle ha fått tak i det i Norge? Vi bor forresten skikkelig i gok, og frakten er alt for dyr fra butikker som Ikea og lignende. Jeg har primært tenkt å handle hos firmaer som selger på eBay, ikke privatpersoner. Blir forresten alltid lattermild mot den holdninga mange nordmenn har om at KUN norske varer er giftfrie/forsvarlige, resten av verden produserer visst utrygge giftige varer :) Hilsen utlending.

P.S. Min motivasjon er forresten ikke at det er billig, betaler gjerne mye for den rette tingen, men at man ikke får tak i det i Norge!

Endret av Sarah.H.Casey
Skrevet

Dersom du ikke er så opptatt av at det skal være billigst mulig, er www.etsy.com et godt alternativ.

Skrevet

Dersom du ikke er så opptatt av at det skal være billigst mulig, er www.etsy.com et godt alternativ.

Takk, skal sjekke ut siden :)

Skrevet

Det er en fin gruppe på Facebook med tips og råd

Anonymous poster hash: 48ffe...3cf

Takk for tipset :)

Skrevet

For en trygg handle så er det viktig å se etter hvilken selger som er der, en med mange gode tilbakemeldinger er tryggere enn en som har få eller mange nøytrale/negative kommentarer. En annen viktig ting er å lese igjennom hva andre skriver, for det er ikke alltid at negativt blir gitt selvom selger har behandlet kunden dårlig evnt latt være å levere en vare. Jeg har solgt mye på ebay og det er ganske vanskelig når ting ikke blir levert o.l. men da er kunden beskyttet. Det gjelder å være obs om at det er tidsbegrenset hvor lenge man kan vente på en vare før man tar kontakt med ebay.  

Anonymous poster hash: bf425...2cd

Skal ta det til meg, takker :) Har skjønt at tilbakemeldinger ikke bestandig gjenspeiler sannheten med 100 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...