Gå til innhold

Jeg har fungert som avd leder i sommer, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ingenting ekstra for dette? Jeg er også avdelningslederens stedfortreder, men det får jeg heller ikke noe for. Er nyansatt, vil ikke mase om penger allerede. Men er ikke dette noe jeg burde fått mer lønn for?

Anonymous poster hash: 33dc2...647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs hvor lenge du var stedfortreder, og om du overtok alle oppgavene til avdelingslederen.

Anonymous poster hash: d750b...c8d

Skrevet

Så lenge du fungerer som leder, skal du ha tillegg for dette. Nå du kun er NK, så du ikke høyere lønn med mindre dere har avtalt noe spesielt i forhold til dette.

Anonymous poster hash: 32c96...ab3
Skrevet

Det spørs hvor lenge du var stedfortreder, og om du overtok alle oppgavene til avdelingslederen.

Nei kunne ikke det fordi jeg fikk null opplæring, måtte lære meg selv. Men fikser turnus, lønn, praktiske ting, møteleder. Så mange oppgaver vertfall, om ikke alle... Men stedfortreder er jeg ansatt som, men får ingenting

Skrevet

Nei kunne ikke det fordi jeg fikk null opplæring, måtte lære meg selv. Men fikser turnus, lønn, praktiske ting, møteleder. Så mange oppgaver vertfall, om ikke alle... Men stedfortreder er jeg ansatt som, men får ingenting

Du er ansatt som stedfortreder og du er nyansatt. Ergo er vel lønnen du fikk tilbud om ved ansettelse lønn som stedfortreder?

I lønnen til den som er stedfortreder ligger vel også nettopp det å vikariere for avdelingsleder i ferier/ved fravær, men du må nesten se hva som står i kontrakten din.

Skrevet

Når du er ansatt som stedforstreder så har du jo fått lønn for nettopp denne oppgaven. Du kan ikke kreve ekstra godtgjørelse for noe som allerede ligger i stillingen din.

Skrevet

Et du ansatt som stedfortreder, eller har du bare jobbet som det? En vesentlig forskjell mtp lønn. Jeg stepper inn for mine enhetsledere når de ikke er på jobb, men jeg er ikke ansatt som stedfortreder. Og dermed får jeg heller ingen kompensasjon for det. Jeg gjør det av god vilje, for det lønner seg i lengden når man senere søker på andre jobber.

Skrevet

Du er ansatt som stedfortreder og du er nyansatt. Ergo er vel lønnen du fikk tilbud om ved ansettelse lønn som stedfortreder?

I lønnen til den som er stedfortreder ligger vel også nettopp det å vikariere for avdelingsleder i ferier/ved fravær, men du må nesten se hva som står i kontrakten din.

Er sykepleier og får etter ansinitet. Jeg får samme lønn som på det andre arbeidsplassen. Står ingenting i arbeidskontrakten om ekstra lønn for å fungere som stedfortreder. Har bare begynt å tenke i etterkant at jeg burde kanskje det. Har stått på som bare det i sommer. Gjort hennes oppgaver samtidig som jeg har jobbet 100% turnus. Altså mye ekstra arbeid.

Skrevet

Du må skille ut de to tingene her!

Du sier du er ansatt som stedforstreder. Det betyr at det står i kontrakten og stillingsbeskrivelsen din. Du har godtatt arbeidskontrakten din med de lønnsbetingelsene du ble forelagt da du ble anatt i denne stillingen - som da innebar å ha ansvar som stedfortreder.

Deretter har du en funksjon ved at du trer inn i leders sted når han/hun er borte først DA fungerer du som leder og gjør leders oppgaver. DA skal du også ha tillegg for dette ansvaret/arbeidet (forutsatt at det faktisk er snakk om et reelt fravær for leder, f.eks ved sykom over tid, ferie etc - ikke at hun/han er borte noen timer her og der)

Skrevet

Som feriestedfortreder kan du ikke forvente noe mer.

MEN dersom du fungerer som en assisterende leder, så bør det være grunnlag for høyere lønn enn de andre.

Anonymous poster hash: 58387...f37
Skrevet

Jeg er sekretær med stedfortrederfunksjon. Får ikke noe ekstra for det. Jobber du på sykehus er det ganske vanlig at man ikke får noe ekstra ja...

Anonymous poster hash: a1dc0...ab8
Skrevet

Hør med din tillitsvalgte.

Uansett er slikt noe du må forhandle før du sier ja.

Anonymous poster hash: 5f03d...faa

Skrevet

Du er ansatt som stedfortreder og du er nyansatt. Ergo er vel lønnen du fikk tilbud om ved ansettelse lønn som stedfortreder?

Er sykepleier og får etter ansinitet. Jeg får samme lønn som på det andre arbeidsplassen. Står ingenting i arbeidskontrakten om ekstra lønn for å fungere som stedfortreder. Har bare begynt å tenke i etterkant at jeg burde kanskje det. Har stått på som bare det i sommer. Gjort hennes oppgaver samtidig som jeg har jobbet 100% turnus. Altså mye ekstra arbeid.

Er det ingen assisterande avd.leiear?  Den tittelen pleier å vere litt ekstra lønna, sjølv om det ikkje er så mykje.  Då får ein ikkje ekstra lønn for å vikariere i ferien.

Skrevet

Så lenge du ikke har det i kontrakten din, får du ikke noe ekstra for det. Da må du evt avtale dette på forhånd, ikke i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...