Gå til innhold

Gubbe som vil ha tjue unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på spissen. Han er ALLTID åpen for flere barn. Luksusproblem, kanskje, men føler ikke han er på min side når jeg sier at jeg ikke ønsker mer enn to. Jeg vet hva jeg klarer å bite over, to er absolutt maks.

"Men vi vet ikke hvordan vi føler det om 5-10 år"

Sannheten er at jeg tidvis sliter med "babysyke", og hormonene styrer på, jeg vet ikke mitt eget beste. Når jeg er midt oppi det, får jeg gjerne en følelse av "hva har jeg gjort" og at jorden går under. Manglende impulskontroll kanskje, eller ustabilt følelsesregister, men det hadde vært så greit med en streng og bestemt mann som sa "nå er det nok, dette er jeg ikke med på".,?

Anonymous poster hash: 89155...dd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rotete innlegg, beklager. Når jeg nettopp har født barn, kjenner jeg at det holder. De to første årene og. Men så kommer de forbaskede dritthormonene og sier meg imot. Og så blir jeg gravid og får panikk når jeg skjønner "hva jeg har gjort""

Det "ordner" seg jo, men vil stoppe på to barn før jeg ødelegger alt

Skrevet

Rotete innlegg, beklager. Når jeg nettopp har født barn, kjenner jeg at det holder. De to første årene og. Men så kommer de forbaskede dritthormonene og sier meg imot. Og så blir jeg gravid og får panikk når jeg skjønner "hva jeg har gjort""

Det "ordner" seg jo, men vil stoppe på to barn før jeg ødelegger alt

Hvor mange har du nå da?

Og hvordan vet du at det bare er "dritthormonene" som snakker og ikke dine innerste ønsker?

Anonymous poster hash: 69cbd...862

Skrevet

Fortsatt ganske rotete dette, har du to barn og venter nr tre og har fått litt panikk, eller hva har skjedd?

Er dere uenig om prevensjon? Jeg skjønner ikke helt..

Anonymous poster hash: 9862b...df1
Skrevet

Det "ordner" seg jo, men vil stoppe på to barn før jeg ødelegger altAnonymous poster hash: 89155...dd6

Hvor mange har du nå da?

Og hvordan vet du at det bare er "dritthormonene" som snakker og ikke dine innerste ønsker? Anonymous poster hash: 69cbd...862

Jeg har ett barn og er på vei med et andre barn. Har hatt panikk nok ganger i dette sv.skapet. Det vet jeg ikke, men poenget er at hele svangerskapet må jeg gå på smertefull medisin som ødelegger hverdagen og lykkefølelsen. Men det glemmer jeg jo, da, når man i et hett øyeblikk skal lage baby liksom. Eller "vi tar det som det kommer", ganske ordrett.

Skrevet

Fortsatt ganske rotete dette, har du to barn og venter nr tre og har fått litt panikk, eller hva har skjedd? Er dere uenig om prevensjon? Jeg skjønner ikke helt.. Anonymous poster hash: 9862b...df1

Jeg har ett, venter nummer to. Kjenner det holder, men jeg klarer ikke å styre babysyken. Hadde egentlig bestemt meg for kun ett barn pga sykdom hos meg som gjør at jeg må lide meg gjennom svangerskap. Men det glemmer jeg jo tidvis etter fødsel....

Skrevet

Det hjelper heller ikke at jeg kun kan bruke kondom som prevensjon!

Skrevet

Da får du sterilisere deg da.

Det gjorde jeg da jeg ikke ønsket flere barn, men da hadde jeg fått 4 stykker da ;)

Anonymous poster hash: 9862b...df1

Skrevet

Steriliser deg etter nr.2.

Mannen har fortsatt et valg, du har tatt ditt.

Skrevet

Det hjelper heller ikke at jeg kun kan bruke kondom som prevensjon!Anonymous poster hash: 89155...dd6

Da får du sterilisere deg da. Det gjorde jeg da jeg ikke ønsket flere barn, men da hadde jeg fått 4 stykker da ;)Anonymous poster hash: 9862b...df1
Jeg tenker på det, men er "bare" i midten av tyveårene og han kommer med argumenter som at vi kanskje angrer om ti år.

Skrevet

Det hjelper heller ikke at jeg kun kan bruke kondom som prevensjon!Anonymous poster hash: 89155...dd6

Mannen har fortsatt et valg, du har tatt ditt.Anonymous poster hash: 69cbd...862

Så det behøver ikke å være en felles beslutning?

Mannen har fortsatt et valg, du har tatt ditt.Anonymous poster hash: 69cbd...862

Skrevet

Så det behøver ikke å være en felles besutning?

Skrevet

Min mann er litt som din. Han vil gjerne ha en haug md unger og han er en super pappa som absolutt tar seg av barna våre. Men selv føler jeg at vi nå hsr fått nok unger. Vi har 3 barn på 2,6 og 8 år. Men nannen min håper stadig på at vi kan få et par til, han har nå begynt og innrede et par ekstra soverom.

Vi er snart i midten av 30 årene så vi har ligsom ikke 10 år på å få en evt nestemann... men vi får se hva som skjer.

Skrevet

Såg ein gang ein episode med dr Phil, der det var eit par (med langt fleire ungar enn to) som var ueinige om dette.  Då sa han at dette er eit spørsmål der det krevast to "ja", men berre eit "nei", og det synes eg det er noko i.  Du kan ikkje forlange at mannen skal slutte å ha sine ynskje, men du kan setje ned foten for kor mange barn du vil vere med på. Men då må du gjerne stå for prevensjonen/steriliseringa sjølv. 

Skrevet

Nei, du trenger ikke spørre mannen din om lov, ha hans signatur på søknaden, MEN vær forberedt på en gretten mann dersom han ikke er enig avgjørelsen. Selv om han ikke MÅ være enig, er det jo greit at han er det.

Skrevet

Min mann er som din. Jeg er nok litt sånn også, derfor har vi nå fire barn. Er (heldigvis) for gammel til å få flere nå.

Det er sikkert greit sånn juridisk sett å sterilisere seg uten å fortelle mannen, men det er i mine øyne lite smart og særdeles dårlig gjort.

Skrevet

Huff, jeg har også en slik mann. Og jeg kan ikke bruke annet enn kondom. Bestandig skal han inn og prøvekjøre uten kondom, jeg blir sur når han tøyer grensene. For jeg orker ikke flere barn.

Prøver å få ham til å sterilisere seg, han bare jatter med, bestiller aldri time hos legen. 

Sist samleie kicket jeg ham ut av sengen fordi han ikke ville ta på kondom. Han får ikke inn i hodet at jeg ikke vil ha flere barn, ei heller vil jeg ta abort. 

Anonymous poster hash: b2410...2e0
Skrevet

Nei, i dette tilfellet behøver det ikke å være en felles beslutning.

Hun tåler ikke prevensjon og blir henvist til å stole på at han tar det ansvaret. Hun er syk gjennom hvert sv.skap og må ta medisiner. Hun ønsker ikke flere barn. De har allerede to.

Nei, det er ikke en felles beslutning. Hennes kropp, hennes valg. Han kan fortsatt få barn med andre, hvis det skulle være veldig viktig.

Skrevet

Jeg tror dere kommer til å få flere enn to barn ☺

Når det er sagt, min eks ville også ha mange barn, fem eller 7 kunne han utbryte. Jeg ble gravid med ham svært tidlig og valgte å få barnet og gi forholdet en sjanse. Etterhvert ble jeg jo kjent med fyren, og det viste seg at han var en idiot og en svært dårlig far. Jeg stoppet klokelig med ett barn med ham. Jeg tror mannen din er av et helt annet kaliber enn min eks, og jeg holder på at du i svakt hormonstyrt øyeblikk i framtiden klynker ja til å få et barn til

Anonymous poster hash: 8df73...027

Skrevet

Min eks ville ha minst 4 barn...etter at vi fikk to lo han litt av seg selv, og lurte på hva han hadde tenkt med når han var så bastant på det. Man må ta vare på de barna man har, og for noen er det nok med to. La nå nummer to komme og vokse til litt, og så sender du mannen på butikken med en vilter toåring og storebror/søster, og så hører du reaksjonen hans etterpå :fnise:

Anonymous poster hash: a5e1b...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...