Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Hei Jeg er 35+5 i dag. Siden mandag den 10 har jeg slitt med ekstrem kløe, dro til legen lørdag den 14, og ble innlagt pga for høye Leververdier, som blir fulgt tett opp og blir høyere. Kløen blir bare værre og værre. Meste jeg har sovet er 1 1/2time, kroppen er utslitt, og jeg er bokstavelig talt dritt lei! Legen sier at frøkna MÅ ut innen 2 uker. Men jeg klarer ikke gå slik i to uker til! Det sliter så forferdelig mye på Psyken å ikke få sove. I alt det har jeg lenge nå hatt regelmessige kynnere, hvert 7-8minutt. Livmorhalsen er 15mm (har vært siden uke 30) så har vært så å si sengeliggende. Jeg er rett å slett utslitt å helt kjørt!! Å vil bare ha frøkna ut. Skal tilbake til legen mandag for å få time til igangsettelse, men kan jeg be om å bli satt igang så fort som mulig? Heldst starten av neste uke? Noen som har erfaringer med dette? Tenker siden hun allerede MÅ ut, så er det vell ikke helt krise? Anonymous poster hash: 5aeca...cf2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Det ville vært rart om de satte deg i gang av den grunn, det beste for barnet er jo at den fikk bli i magen i 2 uker til. Så lenge det ikke er fare for liv.. Anonymous poster hash: 97d6b...422
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Nei, det kan du ikke. Du kan be om det, men mener legene det ikke er en god løsning sier de nei. Anonymous poster hash: 4b0a7...e9f
Krumelur Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Det ville vært rart om de satte deg i gang av den grunn, det beste for barnet er jo at den fikk bli i magen i 2 uker til. Så lenge det ikke er fare for liv.. Anonymous poster hash: 97d6b...422 Hvis hun har koleostase eller hva det nå heter kan det faktisk være fare for liv, jo. De venter nok helst til du er 37 uker hvis leververdiene ikke er for høye. Men det skader jo ikke å fortelle hvordan du har det. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Nei, du kan ikke kreve det. Jeg har hatt svangerskapskløe selv og føler med deg, virkelig, men legen tenker først og fremst på barnet. De ønsker jo ikke en prematur fødsel så de tar hele tiden en medisinsk avveining, farene ved prematur fødsel mot farene ved å bli i magen når leveren din ikke jobber som den skal. Barnets beste er i fokus og du må bare holde ut. Jeg fødte 17 dager før termin. Anonymous poster hash: f5526...242
mammadrøm Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Skjønner at det er veldig plagsomt, men hvis det ikke er fare for deg eller barnet så har barnet det best i magen litt til. Jeg ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning og fødte i uke 35+6. Gutten vår måtte ligge en natt i kuvøse og hadde gulsot, så skulle gjerne gitt han litt mer tid før han kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå