Gå til innhold

dramatiserende personlighetsforstyrrelse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte rundt på nettet i går, i utgangspukt etter tips til hvordan man takler ekstremt oppmerksomhetssyke personer. Jeg jobber med en som er veldig slitsom, som hele tiden må være i fokus, og alt må dreie seg om henne. Jeg kom rimelig fort over beskrivelsen av en med dramatiserende personlighetsforstyrrelse, og dette passer helt på en prikk! Absolutt alt av symptomer.

 

Vi jobber sammen i en egen avdeling, resten av bedriften er på et annet kontor så det er hele dagen lang med denne personen. Selv om jeg liker jobben min godt så ser jeg meg om etter ny jobb, for jeg tror ikke jeg holder ut. Er det noen med erfaringer med slike personer som kan gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre for å enten endre på situasjonen eller "holde ut"? Evt noen som har denne personlighetsforstyrrelsen som (helt anonymt såklart) kan si meg hvordan jeg kan få henne til å forstå at hun sliter meg ut uten at hun svartelister meg?

 

Det hjelper ikke å snakke med noen av mine sjefer heller, de ser henne kun innimellom og da er hun jo sjarmerende, utadvendt, hyggelig og flink å rose seg selv, så de ser såklart ikke det jeg ser. Min avdelingsleder er mann på 40 +, og synes hun er det beste som har skjedd bedriften på lang tid. Skal jeg prøve å forklare situasjonen vil jeg bli sett på som negativ og hun vil bli forsvart, det er jeg helt sikker på.

 

Hva i all verden skal jeg gjøre? 



Anonymous poster hash: 11a9c...56e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier jo selv at du ser deg om etter ny jobb?

 

Jeg hadde en slik venninne en gang i tiden. Ga henne ikke så mye oppmerksomhet. Så hun fant seg et nytt publikum etter hvert. Du er bare ansvarlig for deg selv og trenger ikke å gå inn i det, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Du sier jo selv at du ser deg om etter ny jobb?

 

Jeg hadde en slik venninne en gang i tiden. Ga henne ikke så mye oppmerksomhet. Så hun fant seg et nytt publikum etter hvert. Du er bare ansvarlig for deg selv og trenger ikke å gå inn i det, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jo hadde hun vært en venninne eller bekjent kan man jo styre unna. Jeg jobber på samme kontor som henne og kommer ikke unna med mindre jeg finner noe nytt. Som jeg egentlig ikke vil siden jeg liker jobben min.

 

Anonymous poster hash: 11a9c...56e

Skrevet

 

Du sier jo selv at du ser deg om etter ny jobb?

 

Jeg hadde en slik venninne en gang i tiden. Ga henne ikke så mye oppmerksomhet. Så hun fant seg et nytt publikum etter hvert. Du er bare ansvarlig for deg selv og trenger ikke å gå inn i det, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jo hadde hun vært en venninne eller bekjent kan man jo styre unna. Jeg jobber på samme kontor som henne og kommer ikke unna med mindre jeg finner noe nytt. Som jeg egentlig ikke vil siden jeg liker jobben min.

 

Anonymous poster hash: 11a9c...56e

 

 

Men på hvilken måte påvirker hennes behov for oppmerksomhet eller annet din jobbhverdag negativt da?

 

Anonymous poster hash: 873ac...6a4

Skrevet

Overse dama. Du kan ikke bestemme kolleger selv.

 

Anonymous poster hash: 43bc7...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...