Gå til innhold

Blødning og smerter uke 8+3, noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å høre noens erfaringer, både gode og dårlige her.  :hjertesmil: 

For noen dager siden begynte jeg å blø mørkerødt blod etter samleie. Vedvarte helt til neste dag, ingen smerter. Ble henvist til sykehuset for UL, og var der i går. Blødningen hadde gått over til brunlig, og sparsomt. På innvendig UL så hun hjertet som banket og mente alt så OK ut. Livmormunn (?) var lukket, og ingen pågående blødning sa hun. Hun sjekket ikke hva blødningen kom av, eller fortalte meg noe om fosteret var så stort som det burde være til nå. Stressa dame, så det ble en forrvirrende time hos henne egentlig.. Fikk ingenting info enn at hjerte slo og ting så OK ut ut i fra det hun hadde mulighet til å se. 

I ettermiddag fikk jeg murringer nederst i magen, minte meg om menssmerter men kun i magen. 
Plutselig begynte jeg å fossblø, og det rant friskt blod. Etter noen minutter kom det ut en slimete lang flat "klump". Så ut som en hinne med en liten rund klump i tillegg. (Sorry detaljer her!!!) 

Blødde litt til, og mensenmurringer nede fremme i magen kommer og går nå. Ser ut for at blødningen avtar, blør ikke noe særlig med mindre jeg sitter på do nå. 

Er det i det hele tatt mulig at det kan gå bra, selv om jeg har både menssmerter og det kom ut den ene klumpen? Skjønner at jeg må forberede meg på det værste, men vil gjerne høre deres historier..  :tristbla:

Anonymous poster hash: 8bea0...847
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som en klassisk spontanabort. Du får be om en ny vurdering på sykehuset, siden du var der nylig er det godt mulig at du bare kan ringe og be om å få komme tilbake. Lykke til.

Anonymous poster hash: 302f1...952

Skrevet

Kan være en tvilling.. Var det hos meg

Anonymous poster hash: 518e3...c5f

Skrevet

Hørest desverre ut som en spontanabort. Har sjedd med meg 2 ganger tidligere. Men jeg var bare 5 og 6 uker på vei. Men håper for din del at de ikke var noe galt da.

Anonymous poster hash: d2bc8...b10

Skrevet

Jeg opplevde det samme i uke 9...begynte å fossblø, kom også ut en stor klump. Alt var greit på ultralyd...fant aldri ut årsaken til blødningene. Er i uke 20 nå og har opplevde flere blødninger uten å helt vite hvorfor. Be om en ultralyd i morgen. Håper det går bra med deg ❤️

Anonymous poster hash: e5d51...295

Skrevet

Jeg opplevde det samme i uke 9...begynte å fossblø, kom også ut en stor klump. Alt var greit på ultralyd...fant aldri ut årsaken til blødningene. Er i uke 20 nå og har opplevde flere blødninger uten å helt vite hvorfor. Be om en ultralyd i morgen. Håper det går bra med deg ❤️

Takk for svar! ❤️

Hadde du noen smerter? Varte blødningene lenge? 

Skrevet

Hadde murringer i ryggen...ikke kjempe store smerter... blødningen varte i i en halv dag med friskt blod, deretter mørkt(gammelt) blod et par dager...

Skrevet

Skjedd her også. Mistet senere en av to.

Anonymous poster hash: 2c4aa...1f6

Skrevet

Om det hadde vært to der inne hadde de vel sett det på UL i uke 7+2 og i går 8+2..

Så jeg kan vel ikke klandre meg til håpet om at det "bare" er en tvilling som har gått bort 😢

Skrevet

Klumpen som kom ut kan være koagulert blod fra første gangen du blødde.

Non har mer ømfintlige slimhinner enn andre og blør lett. Jeg har blødd under begge mine svangerskap, og det har gått helt fint. Hadde ingen klumper da...

Det er vel egentlig vanskelig å si hva som har skjedd. Jeg ville ordnet ultralyd. Ta kontakt med lege, eller bestill privat. Da får du svar og slipper å gruble på det.

Anonymous poster hash: 4a741...ee0

Skrevet

Instiller meg på at dette ble en SA.. Ikke noe smerter nå, men blødde såpass mye i går, og den klumpen som kom ut i tillegg. Kan ikke tro det gikk bra ut i fra blodmengde, menssmerter i mage og den klumpen som kom ut. 

Æsj altså, vi hadde prøvd så lenge, og nå hadde jeg begynt å tro på at dette kom til å gå bra  :tristbla: 
Helt knust av dette.. 

Orker ikke ringe lege, orker ikke gjøre noe med dette nå. Men må kanskje ta kontakt med lege etterhvert, ettersom jeg var over 8 uker på vei, da må man vel inn til GU-sjekk etter en tid for å se at alt er ute?  :(

Skrevet

Trist. Masse lykke til 💖

Anonymous poster hash: 584e4...0c8

Skrevet

Da det skjedde meg, var det SA.

Ellers, har jeg blødd flere ganger i svangerskapet uten at det var sa, men da uten smerte.

Anonymous poster hash: 1a1f5...6bf

Skrevet

Sender deg en god klem ❤️ Men jeg råder deg til å ta kontakt med lege så du får sjekket om alt har kommet ut dersom det er en SA... Lykke til ❤️

Skrevet

Hvordan går det med Deg? 💙

Skrevet

Jeg har ikke blødd noe mer, kun brunt som kommer. Fremdeles noe ømme pupper, men leser jo at det kan man ha i flere uker etterpå så..

Legen min var ikke tilstede så jeg ringer henne på mandag å får henvisning til UL for å sjekke at alt er ute og i orden. Orker ikke ta blodprøver for å sjekke HCG, holder med en ubehagelig UL.

Det her har vært en tung dag 😓

Skrevet

I mine to første svangerskap hadde jeg blødninger. Store, friske blødninger flere ganger. De mente det var en tvilling begge gangene, og begge gangene fødte jeg to friske barn :)

I mitt tredje svangerskap begynte jeg å småblø litt brunt rundt uke 5 som vedvarte noen dager og som til slutt endte i friskt blod. Dette var en SA.

I mitt fjerde svangerskap blødde jeg ingenting, og da var jeg dønn sikker på at noe var galt, for dette var uvant. Men ut kom en velskapt liten baby.

Krysser fingrene for deg, men du bør nok ta en tur til legen for å sjekke. Og be om sykemelding dersom du fremdeles er gravid :)

klem til deg

Skrevet

Jeg har ikke blødd noe mer, kun brunt som kommer. Fremdeles noe ømme pupper, men leser jo at det kan man ha i flere uker etterpå så..

Legen min var ikke tilstede så jeg ringer henne på mandag å får henvisning til UL for å sjekke at alt er ute og i orden. Orker ikke ta blodprøver for å sjekke HCG, holder med en ubehagelig UL.

Det her har vært en tung dag 😓

Trist å høre 😢

Tenker på deg. Lykke til 💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...