Gå til innhold

Tips til hva jeg kan si til frekk og spydig svigerfar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har aldri hatt et godt forhold til sine foreldre. Han får alt det negative og broren det positive.

Mannen min har et veletablert firma mens broren tar strøjobber fordi han ikke kan innrette seg til samfunnets krav.

Alt min mann gjør er dårlig og dumt mener svigerfar. Det har vært noen heftige diskusjoner mellom de pga svigerfars oppførsel,men han bare fortsetter. Prøver å drite ut mannen min i selskaper osv.

Nå er grensen min nådd og jeg vil sette svigerfar skikkelig på plass. Noen som er gode på hva man skal angripe og hvordan man ordlegger seg for best mulig effekt?

Anonymous poster hash: 05c82...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må finne akilleshælen hans først. 

Skrevet

Gi konkrete eksempler,mså blir det enklere

Anonymous poster hash: 9f472...85e

Skrevet

Tror du virkelig at du vil oppnå noe som helst ved å "sette han på plass"?? Sorry, men det gjør du ikke. Dere får heller velge å holde dere unna ham.

Anonymous poster hash: ea62a...047

Skrevet

Det være seg hvilke jobber min mann velger å påta seg,grensesetting ifht barna,hvor idiotisk det var av min mann å videreutdanne seg i fjor,trodde min mann at han ble noe stort?

Idotisk at vi malte huset hvitt. Tåpelig å ha konfirmasjon hjemme.Bilen han kjøpte var noe av det dummeste kjøpet han hadde sett osv osv.

Uansett hva min mann gjør er det kun drit som kommer fra svigerfar.

Skrevet

Tror du virkelig at du vil oppnå noe som helst ved å "sette han på plass"?? Sorry, men det gjør du ikke. Dere får heller velge å holde dere unna ham. Anonymous poster hash: ea62a...047

Mulig ikke,men kanskje det svir litt å få smake sin egen medisin. Kanskje.

Skrevet

Neste gang han sier noe, så si skarpt: "åh? Var det noen som ba om DIN mening?!"

Anonymous poster hash: e7b6b...1de

Skrevet

Det være seg hvilke jobber min mann velger å påta seg,grensesetting ifht barna,hvor idiotisk det var av min mann å videreutdanne seg i fjor,trodde min mann at han ble noe stort?

Idotisk at vi malte huset hvitt. Tåpelig å ha konfirmasjon hjemme.Bilen han kjøpte var noe av det dummeste kjøpet han hadde sett osv osv.

Uansett hva min mann gjør er det kun drit som kommer fra svigerfar.

Når dere sitter samlet hele familien neste gang og han sier noe negativt, så sier du:

"Nå har jeg laget en oversikt over alle feil vi har gjort den siste tiden i følge deg. Vi har malt huset i feil farge, kjøpt feil bil, feiret konfirmasjon hjemme osv, osv. Skal vi ta en runde rundt bordet og få kartlagt resten av familien sine feiltrinn slik at vi får den fullstendige oversikten? Eller skal vi prøve å behandle hverandre pent og respektfullt?".

Skrevet

"Hvordan gjorde du det da du var yngre og faren din skulle bestemme hvilken bil du skulle kjøpe" "Ja, skjønner det at du synes det er rett og rimelig at du skal bestemme hvordan vi skal holde konfirmasjon. Det er jo 50-års grense på store avgjørelser i deres familie, så det er lenge til vi selv kan vurdere hva som er riktig for oss".

Skrevet

Jeg har en svigerfar som er litt lik. Veldig negativ og respektløs. Har sagt til min kjære at om far hans fortsetter slik foran barna mine så kommer jeg til å "sette" han på plass. Da med at han ikke endrer oppførsel så lenge vi er der, og slutter med språkbruken kommer jeg til å holde barna borte fra han. For jeg syntes ikke at barna mine skal lære den oppførselen. Dessuten ser jeg hvordan det har påvirket min kjære på en negativ måte å vokse opp med en så nedlatende far. Så det har jeg virkelig ingenting til oversfor. Men nå skal vi heldigvis flytte langt bort pga jobb, så da trenger jeg ikke å ta stilling til det før ferier. Tenker du fint kan si i fra om at enten skjerper han seg eller så kommer relasjonen til å endre seg/ bli brutt..

Anonymous poster hash: 6b662...13c

Skrevet

Gode ideer her,tusen takk. Når man er sint sier man gjerne for mye som ødelegger budskapet man har,men disse eksemplene kommer jeg til å bruke.

Skrevet

Tror du virkelig at du vil oppnå noe som helst ved å "sette han på plass"?? Sorry, men det gjør du ikke. Dere får heller velge å holde dere unna ham.

Anonymous poster hash: ea62a...047

Hadde gått for denne varianten.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med: "Vet du hva. Jeg kjenner faktisk helt tydelig at jeg ikke syns det er noe hyggelig å være sammen med deg, og jeg syns også det er grenser for hva mine barn skal sitte og høre på av sjikane og drittslenging. Når du lærer deg å snakke pent til folk rundt deg, skal jeg vurdere om jeg gidder å være i samme rom som du. Ikke et øyeblikk før."

Og så ville jeg faktisk ha forlatt rommet, med ungene.

Skrevet

I de fleste tilfeller vil det vel være nok å si "ja, nå var det vel ingen som spurte om din mening?" Og så bare overse ham og fortsette å prate om noe annet. Je g vil tro at å bli oversett og ignorert vil være fryktelig irriterende for en slik mann.

I tillegg ville jeg absolutt holdt meg unna ham så langt det lot seg gjøre.

Anonymous poster hash: 9f082...37b

Skrevet

Hvorfor gidder dere være sammen med han da?

Neste gang hadde jeg bare sagt at han tydeligvis aldri har lært regelen for folkeskikk, at om man ikke har noe pent å si er det best å holde kjeft. Inntil han lærer seg det gidder jeg ikke sitte her å ta imot dritt så nå drar vi hjem!

Anonymous poster hash: 1b05b...124
Skrevet

Kan du snu det tilbake til ham selv? 'ja, han slekter vel på/ har vel lært det av faren sin' eller noe sånt?

Eller motsatt, 'godt han ikke har arvet din folkeskikk' eller noe liknende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...