Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 og jeg er smått blitt litt utålmodig. Nå veier hun jo 10,5 kilo og er tung og bære. Var sen med alt..krabber, satte seg opp og gikk rundt bord når hun rundet 1 år. "Alle" på hennes alder går. Kan drikke selv av glass uten søl, spiser med skje og gaffel. Skjønner når vi gir henne beskjeder. Lager dyrelyder (hund og katt, hun elsker dyr). Sier kun pappa, hei og dada (storesøster) og "der" og peker på alt hun vil ha. Er det noen måte vi kan stimulere på? Ikke spes intr i gå vogna si.. Idag glemte hun seg litt i sofaen g sto noen sekunder uten støtte. Jeg tror jo hun er frisk og rask altså.. Hun er veldig forsiktig og lærte for ca en mnd siden og sette seg ned når hun har reist seg, bare det tok lang tid. Var hos manuell terapeut i april, men ingen låsninger :-) Anonymous poster hash: 5a96e...ad0
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Høres ut som et helt normalt og frisk barn Bare litt forsiktig av seg, og det kan jo være en fin egenskap! Hun kommer til å gå snart, ikke bekymre deg. Men sikkert lurt å snakke med Fysio eller lignende ja Anonymous poster hash: 67ca3...b83
Kanutten83 Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Hun har jo fremdeles noen mnd på seg før hun er utover normalen De sier at så lenge de har tatt ett skritt eller to innen de er 18 mnd, og da også klarer å stå uten støtte, så er det innenfor normalen Mine tok sine første skritt i en alder av 13, 14 og 15 mnd, men guttene ville ikke gå skikkelig før de hadde passert 18 mnd, de ville bare gå om de fikk holde i en hånd. Lillesøster hadde litt dårligere tid Mannen min tok sitt første skritt 18 mnd gammel, datt på rompa og gikk ikke på flere måneder Noen barn synes det bare er veldig skummelt å skulle gå helt alene uten noe fast støtte, selv vogn kan bli for lite støtte Så det kommer seg nok når hun selv føler seg trygg
rytme Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Hun er nok normal, men forsiktig. Vil vite at det går bra før hun tør. Sånn var sønnen vår også. Han gikk ikke før han var 18 mnd. Han kunne gå veldig godt før det, men ville ha en finger å holde i. Når han først gikk så var han stødig som et fjell Han er fortsatt forsiktig med det meste
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Her i huset var minstemann nesten 17 mnd når han gikk, og da var han, som hun over her skriver, stødig som et fjell Så det har sine fordeler å ikke være altfor tidlig ute Anonymous poster hash: 965d0...ad1
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Ikke stress henne. Lettere sagt enn gjort, men det er så mange gode grunner til å la henne vokse i sitt eget tempo. Kanskje er det noe annet i henne som utvikler seg som ikke er like synlig. La henne være seg selv og få bli seg selv. Anonymous poster hash: 0774c...4b9
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 og jeg er smått blitt litt utålmodig. Nå veier hun jo 10,5 kilo og er tung og bære. Var sen med alt..krabber, satte seg opp og gikk rundt bord når hun rundet 1 år. "Alle" på hennes alder går. Kan drikke selv av glass uten søl, spiser med skje og gaffel. Skjønner når vi gir henne beskjeder. Lager dyrelyder (hund og katt, hun elsker dyr). Sier kun pappa, hei og dada (storesøster) og "der" og peker på alt hun vil ha. Er det noen måte vi kan stimulere på? Ikke spes intr i gå vogna si.. Idag glemte hun seg litt i sofaen g sto noen sekunder uten støtte. Jeg tror jo hun er frisk og rask altså.. Hun er veldig forsiktig og lærte for ca en mnd siden og sette seg ned når hun har reist seg, bare det tok lang tid. Var hos manuell terapeut i april, men ingen låsninger :-) Anonymous poster hash: 5a96e...ad0 Yngste min begynte å gå da han var 17 mnd. Det holdt på å klikke for meg, han var 13 kg! Han var ikke sein med noe annet, ville bare ikke gå. Fordelen er at han var veldig støtig og hadde mer begrep om fare da han endelig gikk. I dag er han 4,5 år og helt på høyden med andre barn motorisk. Anonymous poster hash: f56d5...785
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 du begynner og bli utålmodig,kjære vene ,går det an, barnet går når det er klart, og alt innen 18mnd er normalt Anonymous poster hash: 10d96...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå