Gå til innhold

Barn og vekt... Høres dette passelig ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta her er 4 år og 2 mnd. Hun er 105 cm og 19 kg. Hva tenker dere om det?

Anonymous poster hash: 62531...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt.. Er ikke det litt mye? Min gutt er 4 år, 21 kg og 115 cm. Om han hadde vært 10 cm mindre tror jeg han hadde sett ganske så rundt ut. Nå er han slank, men har en kraftig kropp. Ikke noe pipestilk akkurat. 

Hva sier HS? 

Anonymous poster hash: edd6a...01d
Skrevet

Min jente er 4 år og en mnd, hun er 107 cm og 16,5kg, hun ser passelig ut:)

Anonymous poster hash: 86f53...4df

Skrevet

Jeg tenkte også at det kanskje er litt mye. Min datter veide 19,5 kg og var 108 cm da hun var 5 år, og da var hun litt tung for lengden sin. Hun er av typen "plugg", altså sånn som er litt tung i kroppen med brede skuldre, "fotballår" og rett og slett er litt kompakt.

Anonymous poster hash: 73b64...7b9
Skrevet

Hun ser ikke tykk ut. Ingenting som buler noen plass. Syntes bare det ser mye ut på papiret.

Skrevet

Min jente 4,5 år,  er 110 cm høy og veier 13,7 kg. Min datter følger sin egen kurve, men ligger under normalkurven så hun er ingen god sammenligning. Men 5 cm kortere, og 5 kg tyngre høres mye ut.

Anonymous poster hash: afe71...fe3
Skrevet

Hun ser ikke tykk ut. Ingenting som buler noen plass. Syntes bare det ser mye ut på papiret.

Litt samme kroppstype som min datter da kanskje?

Ellers er det hvordan hun kjennes ut som er mest avgjørende. Selv om datteren min er noe tung i forhold til høyden sin, er huden helt stram over alt. Barn som er litt lubben/overvektig vil ha et lite (eller stort) fettlag på magen, lårene og brystet. Du kjenner det når du tar på dem at det er mykt der. Dersom barnet er helt stram/"hard", er det ingen grunn til bekymring selv om vekten er litt høy.

Skrevet

På siden av kroppen ser man ribbeina. Er ingenting som er lubbent. Og stram hud.

hi

Skrevet

På siden av kroppen ser man ribbeina. Er ingenting som er lubbent. Og stram hud.

hi

Da synes jeg ikke at du skal bekymre deg :) Da har det med kroppstype å gjøre. I tillegg til datteren min, har jeg en sønn som er samme type. Han har alltid vært "blytung" i forhold til lengden sin, men det er kun muskler på ham. Faren har akkurat samme litt kompakte kroppsbygning. Både sønnen min og datteren min er naturlig sterke og klarer for eksempel å ta mange armhevinger osv hvis de vil.

De to andre barna mine er lange og tynne, ene direkte spinkel. Alle fire har samme kosthold og mengde trening.

Skrevet

Til sammenligning er min 8åring 20 kilo. Men om hun er fin og flott så er hun jo det ☺

Anonymous poster hash: adae8...d70

Skrevet

Syns hun er tung. Men det er vel som dere sier beinbygning da.

Hi

Skrevet

Er ikke viktig hvordan det ser ut på papiret, men hvordan ungen ser ut. Ser hun ikke overvektig ut, så er hun ikke det! Nest yngste min har akkurat blitt sju år, er 116 cm og 16 kg. Hun er slank og veldig spe i bygningen, men ikke mager.

Anonymous poster hash: e1c5e...bf8

Skrevet

Høres jo litt tung ut, men ikke så veldig mye over normalen vil jeg tro. Hun vokser nok inn I vekten etter hvert, hun er jo ikke så gammel. Gutten min var en plugg fra 1-4 år. Nå er han 5 år, 112 cm og 17 kg. Nå er han bare en strek.

Anonymous poster hash: 7b58d...5c9

Skrevet

Min gutt er akkurat 4 år, 102 høy og 15-16 kg. Han er litt spinkel.

Anonymous poster hash: 4a698...c8b

Skrevet

Jenta mi på 4 år er nesten 110 cm og 16 kg. Hadde ikke gjort noe om hun hadde hatt en kg til. Men, følger sin egen kurve.

Følger jenta di kurven sin da?

Skrevet

Hun har gått opp 1 kg på på 7 uker.

Ja følger sin egen kurve.

hi

Skrevet

Datteren min er 4 år og 1 måned, 105 cm og 18 kg. Hun ser akkurat passe ut, og det gjør nok datteren din også.

Anonymous poster hash: 4ff25...ca1

Skrevet

Jeg veide 19 kilo som 7 åring og jg var 15 cm høyere. Høres bittelitt mye ut...

Anonymous poster hash: deef4...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...