Gå til innhold

Medisinsk abort!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta medisinsk abort til fredag. Var på sykehuset og fikk den første pillen i dag. Jeg gruer meg noe helt sykt! Har lest masse om dette nå, og alle sier det er helt jævlig vondt osv.. Er det virkelig så vondt? Som en fødsel?? Jeg begynner å vurderer å heller ta det kirurgisk!

Anonymous poster hash: a81bf...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg sitter her og har akkurat gjennomført aborten. Altså dag tre. Har to barn fra før så jeg satte inn pillene kl 6 i morges så jeg skulle ha det "unnagjort" mens de var i bhg. Jeg grudde meg og, men har ikke hatt noe særlig smerter i det hele tatt.. Kanskje var det den der digre stikkpillen samt ibuxen som gjorde susen, men har ikke kjent noen ting. Jeg begynte å blø etter kanskje 2 timer. ca kl 11 måtte jeg på do og da kom det en stor blodig slimklump som jeg tipper var it. Jeg har ikke blødd så fryktelig mye heller og det har avtatt etter at slimklumpen var borte. Nå føler jeg meg egentlig ganske bra og er lettet over at det gikk så lett.

Anonymous poster hash: 4f739...441
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Jeg tok de pillene etter at de ikke fant liv på vanlig ul, var da 17 uker (fosteret var 12). Jeg hadde lite smerter, som mensen. Men det kom MYE gugge ut, og var helt jævlig sånn psykisk. Men nå var denne aborten ufrivillig for min del da... Det fosset mye blod og klumper lenge, til slutt svimte jeg av og de tok ul og så at alt ikke var kommet ut så jeg måtte ha utskrapning likevel.

Etter det blødde jeg som en kraftig mens en uke.

Skrevet

Hei, jeg sitter her og har akkurat gjennomført aborten. Altså dag tre. Har to barn fra før så jeg satte inn pillene kl 6 i morges så jeg skulle ha det "unnagjort" mens de var i bhg. Jeg grudde meg og, men har ikke hatt noe særlig smerter i det hele tatt.. Kanskje var det den der digre stikkpillen samt ibuxen som gjorde susen, men har ikke kjent noen ting. Jeg begynte å blø etter kanskje 2 timer. ca kl 11 måtte jeg på do og da kom det en stor blodig slimklump som jeg tipper var it. Jeg har ikke blødd så fryktelig mye heller og det har avtatt etter at slimklumpen var borte. Nå føler jeg meg egentlig ganske bra og er lettet over at det gikk så lett.

Så heldig du har vært som har hatt så lite smerter. Gikk det greit resten av dage å eller?  hvor langt var du på vei? 

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Jeg tok de pillene etter at de ikke fant liv på vanlig ul, var da 17 uker (fosteret var 12). Jeg hadde lite smerter, som mensen. Men det kom MYE gugge ut, og var helt jævlig sånn psykisk. Men nå var denne aborten ufrivillig for min del da... Det fosset mye blod og klumper lenge, til slutt svimte jeg av og de tok ul og så at alt ikke var kommet ut så jeg måtte ha utskrapning likevel.

Jeg er 8 uker på vei. Huff ja, skjønner at det kan være tøft psykisk :( hvordan var det etter den første pillen? jeg tok den i går, og den skulle bare stoppe graviditeten og ikke gi noe smerter. Men jeg har hatt veldig sterke smerter i magen og underlivet i natt. Er det mulig at det begynner å skje allerede nå? 

Skrevet

Min erfaring er at det ble utskrapning likevel. Etter å ha blødd meg gjennom en hel natt.

Ikke så hyggelig med tanke på at dette jo var et ønsket barn, men som dessverre døde i magen.

Ikke noe problemer med å akseptere at sånt skjer, men en natt i dusjen blødende kunne jeg godt vært foruten oppå det følelsesmessige.

Anonymous poster hash: 21754...0f3
Skrevet

Jeg hadde medisinsk abort etter MA i uke 12. Ingen smerter overhodet, blod som en sterk mens.

Anonymous poster hash: 2bd4e...b18

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei. Huff ja, skjønner at det kan være tøft psykisk :( hvordan var det etter den første pillen? jeg tok den i går, og den skulle bare stoppe graviditeten og ikke gi noe smerter. Men jeg har hatt veldig sterke smerter i magen og underlivet i natt. Er det mulig at det begynner å skje allerede nå?

keg merket ingenting ettet den første pillen. Gikk også maaange timer på sykehuset før det begynte å skje noe etter de andre pillene. Kanskje 6 timer før det begynte. Føltes veldig lenge...

Skrevet

Hei, jeg sitter her og har akkurat gjennomført aborten. Altså dag tre. Har to barn fra før så jeg satte inn pillene kl 6 i morges så jeg skulle ha det "unnagjort" mens de var i bhg. Jeg grudde meg og, men har ikke hatt noe særlig smerter i det hele tatt.. Kanskje var det den der digre stikkpillen samt ibuxen som gjorde susen, men har ikke kjent noen ting. Jeg begynte å blø etter kanskje 2 timer. ca kl 11 måtte jeg på do og da kom det en stor blodig slimklump som jeg tipper var it. Jeg har ikke blødd så fryktelig mye heller og det har avtatt etter at slimklumpen var borte. Nå føler jeg meg egentlig ganske bra og er lettet over at det gikk så lett.Anonymous poster hash: 4f739...441

Så heldig du har vært som har hatt så lite smerter. Gikk det greit resten av dage å eller?  hvor langt var du på vei?  Anonymous poster hash: a81bf...8fe

Hei, det har gått fint med meg både resten av dagen og i dag. Blør, men ikke mye. Er tydeligvis veldig individuelt. Har du barn fra før? Jeg har det, så kanskje derfor? Jeg var 7 uker på vei..

Skrevet

Nå er det unnagjort og det gikk så bra! Ble lagt inn på sykehuset klokken åtte, og halv tolv var alt over å jeg kunne dra hjem. Hadde ikke noe vondt heller. Ca to timer etter jeg stakk inn pillene begynte jeg såvidt å kjenne litt stikninger i magen, plutselig kjente jeg at noe var på vei ut,jeg løp på do, rakk så vidt å ta av meg bleia før det ploppet ut en svær ekkel gugge i bekkenet. Sykepleieren tok det med seg og så at alt var kommet. Så kunne jeg dra hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...