Gå til innhold

Naboen mishandler mannen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke noe en kan gjøre noe med? Pykisk mishandling altså.

Anonymous poster hash: 2c6da...de8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva hun sier da? Er jo forskjell på å si "din feite taper" og "du burde bare gå og henge deg" liksom.. Sistnevnte er vel som en trussel å regne.

Anonymous poster hash: cfba5...ccd

Skrevet

Vet du hva hun sier da? Er jo forskjell på å si "din feite taper" og "du burde bare gå og henge deg" liksom.. Sistnevnte er vel som en trussel å regne.Anonymous poster hash: cfba5...ccd

Ja, hører jo alt. Har pågått i maaange år.

Skrevet

Hvordan vet du dette?

For våre naboer er jeg ganske sikker på at de ville ha oppfattet det som at jeg plaget (mishandlet) mannen, men det er alltid 2 sider av en sak. Jeg har endelig klart å flytte ut. Mannen har diagnose og jeg har opplevd mye psykisk vold og nedbryting.. likevel har jeg tenkt at det er nok meg det er mest galt med. Forskjellen er at jeg tidvis er blitt høylytt og naboene kan ha hørt meg "kjefte og smelle" fordi jeg har vært lei meg / frustrert m.v.

Så - igjen.. hvordan vet du hva som faktisk skjer?!

Har de barn ville jeg vært mer bekymret for dem og der de opplever.. kontakt evt barnevernet og hør med dem...

Anonymous poster hash: 44754...7e8

Skrevet

Hvordan vet du dette?

For våre naboer er jeg ganske sikker på at de ville ha oppfattet det som at jeg plaget (mishandlet) mannen, men det er alltid 2 sider av en sak. Jeg har endelig klart å flytte ut. Mannen har diagnose og jeg har opplevd mye psykisk vold og nedbryting.. likevel har jeg tenkt at det er nok meg det er mest galt med. Forskjellen er at jeg tidvis er blitt høylytt og naboene kan ha hørt meg "kjefte og smelle" fordi jeg har vært lei meg / frustrert m.v.

Så - igjen.. hvordan vet du hva som faktisk skjer?!

Har de barn ville jeg vært mer bekymret for dem og der de opplever.. kontakt evt barnevernet og hør med dem...Anonymous poster hash: 44754...7e8

De har ikke barn altså. Eller, barna er voksne og har flyttet ut.

Men jeg hører alt, og vi kjenner dem godt så vet hva hun er istand til. Pisker ham rundt og kjefter og mobber. Han tør ikke å si noe tilbake.

Skrevet

Om det er barn inni bildet kan du ta kontakt med barnevernet. Tenker at om du er bekymret for hva mannen blir utsatt for, så hører jo evt barna det samme.

Ellers er det vel ikke så mye man kan gjøre, på samme måte som man blir litt hjelpesløs når kvinner blir utsatt for dette. Du kan jo rekke ut en hånd overfor nabomannen. Si du/dere hører hva han blir utsatt for, og spørre om det er noe dere kan gjøre for å hjelpe. Evt kan han rådes til å ta kontakt med krisesenter for menn og får råd og tips til hvordan han skal gå frem, om han er så nedpsyket at han ikke klarer å bryte ut på egenhånd. Det er om mulig enda større tabu med menn som blir utsatt for fysisk og psykisk vold fra sin partner, og kan være forferdelig vanskelig å bryte ut av slike forhold. Noen ganger kan det være nok at man vet at noen vet, og uttrykker støtte, for at man skal klare å bryte ut av et destruktivt forhold.

Anonymous poster hash: fe4d5...b3e
Skrevet

Det er ikke noe du kan gjøre. Her må mannen stå på egne ben. Ekskona til min far drev med psykisk mishandling i åresvis og kasta ting etter han (glass, glassboller, stekepanner osv.) Han tok alltid imot. Til slutt sa han at hun skulle ut og måtte finne seg et nytt sted å bo. Da gikk hun til krisesenteret og sa at det var han som hadde banket henne i flere år. Han tok aldri igjen og har aldri slått henne. Ingen trodde på henne så hun har idag mistet hele omgangskretsen sin

Anonymous poster hash: e6b8d...d18
Skrevet

Men da velger han det livet selv..?! De har vel fått beskjed fra barna opp gjennom?!

Evt kan du forsiktig spørre han hvordan det går, at du/dere tidvis hører at det er høylytt hos dem og at du sier at de bryr deg om han/dem og håper alt er ok?

Hadde noen sagt lignende til meg hadde jeg begynt å grine...

Anonymous poster hash: 44754...7e8

Skrevet

Dere som sier det ikke er noe å gjøre, ville dere sagt det samme om det var en kvinne som ble mishandlet? enig i at det endelige initiativet må komme fra ham selv, men det skader jo ikke å vise støtte.

Anonymous poster hash: e38aa...209

Skrevet

Dere som sier det ikke er noe å gjøre, ville dere sagt det samme om det var en kvinne som ble mishandlet? enig i at det endelige initiativet må komme fra ham selv, men det skader jo ikke å vise støtte.

Veldig enig, blir litt overgitt over svarene hi får. En mann velger vel ikke noe mer det livet enn en kvinne. En mann kan og bli hjernevasket og psykisk nedbrutt, kan og trenge støtte og hjelp til å komme seg unna

Anonymous poster hash: 283d8...d02

Skrevet

Veldig enig, blir litt overgitt over svarene hi får. En mann velger vel ikke noe mer det livet enn en kvinne. En mann kan og bli hjernevasket og psykisk nedbrutt, kan og trenge støtte og hjelp til å komme seg unna

Anonymous poster hash: 283d8...d02

Veldig enig i det begge her skriver. Det er langt mer tabubelagt å være mann som mishandles - fysisk eller psykisk - i et forhold enn det det er for en kvinne. Derfor er også terskelen for å søke hjelp eller fortelle andre om dette langt høyere for de mennene som gradvis er blitt nedpsyket av kvinnene de deler hjem med.

Her er barna tydeligvis voksne, så barnevernet er ikke noe alternativ.

Jeg ville ringt politiet og bedt om råd, Hi. Familievold skal og bør tas på alvor - uavhengig om det er mannen eller kvinnen som blir mishandlet. Dessverre er det også altfor få menn som greier å oppsøke krisesenter, enten for å komme seg bort, eller for å få råd i situasjonen. Ring politiet og spør dem om råd, kanskje de kan komme neste gang dere hører nabodamen holde på.

Anonymous poster hash: 76a0a...067

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...