Virginia. Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 (endret) Det er jammen ikke mer enn et halvt år siden det var en kamp å få ordnet barnets hår og å overtale til dusjing, og jeg fikk høre at det var veldig jålete av meg å bruke ti minutter på hår og sminke før vi skulle av sted. De tre siste månedene har det derimot skjedd en stor endring: Barnet tar selv initiativ til dusj, håret gres nøye morgen og kveld, og lipgloss med litt shimmer i brukes daglig, og neglene forsøker hun å slutte å bite. Mas er det ikke behov for lengre. Puh, så utrolig deilig å slippe den kampen . Endret 19. august 2015 av Virginia.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Når en kamp er over, kommer en ny. ;-) Anonymous poster hash: 2cd73...edc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Så herlig da! Min gutt som snart blir 13 år har også forbedret seg veldig den siste tiden. Han trener mye (5 dager i uken), så da er jo dusjing naturlig uansett, men han er blitt mye flinkere til å huske deo selv, fikser håret og ser over klærne sine at de er rene. Men det er jo andre kamper i stede da Anonymous poster hash: 9bff5...b2a
Virginia. Skrevet 19. august 2015 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2015 (endret) Når en kamp er over, kommer en ny. ;-) Anonymous poster hash: 2cd73...edc Jepp, er fullt klar over det . Slik er vel egentlig foreldreskap; med en gang man har fått orden på en ting, så oppstår det nye aldersrelaterte utfordringer på andre områder. At barnet selv tar mer initiativ på områder hvor jeg før måtte mase og overtale, det er jeg uansett veldig glad for . Endret 19. august 2015 av Virginia.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Når en kamp er over, kommer en ny. ;-) Anonymous poster hash: 2cd73...edc Jepp, er fullt klar over det . Slik er vel egentlig foreldreskap; med en gang man har fått orden på en ting, så oppstår det nye aldersrelaterte utfordringer på andre områder. At barnet selv tar mer initiativ på områder hvor jeg før måtte mase og overtale, det er jeg uansett veldig glad for . Det forstår jeg, og jeg gleder meg virkelig til det jeg også! :-) Anonymous poster hash: 2cd73...edc
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Gleder, overraskelse, nedturer og irritasjon går hånd i hånd her i huset omdagen. Få de eldste til å forstå at litt vask og ordne seg hver dag er en selvfølge og en daglig rutine hver morgen er ikke så lett. Det kommer seg heldigvis, og glad jeg begynte kampen med de små før jeg måtte. Når jeg først var i kampens hete med de eldste så tok jeg med de to minste også. De har alltid brukt lenger tid på badet om morran, og vært oftere i dusjen uten mas, men det å begynne å vaske seg under armene hver morgen og bruke deo var ikke like morro. Men da slipepr jeg den kampen mår de blir skikkelig tennåringer. De to eldste er nesten umulige å få til å hjelpe til i huset, eller rydde etterr seg for den sakens skyld. De to minste har alltid vært greie der, litt surr men slikt må en vel regne med. Ista kom hun ene med hårfarge som hun ville jeg skulle ta i håret hennes. Jeg sa ifra at jeg måtte ta det når jeg fikk tid, ikke mens jeg kom inn døra med handleposer og x ant ekstra unger okuperte stua og dertilhørende rot de hadde laget etter skolen. Da jeg oppdaget hvordan kjøkkenet så ut sa jeg til henne om hun fikset kjøkkenet så tok det kortere tid før jeg kunne hjelpe, nå er kjøkkenet strøkent (gulvet må vaskes, noe kliss der men ellers er det strøkent) fargen er i håret og jeg rydder litt mens jeg hjelper andre med lekser her. Aldri sett en unge som spratt så fort opp av gostolen for å rydde kjøkkenet, og bedre enn jeg hadde forestilt meg. Klart til å begynne på middagen snart. Så kan håpe dette varer, eller at hun tar hintet. Hjelper de til får vi mer tid til å hjelpe de eller være sammen med de. Litt lei mor i huset omdagen igrunn, for fire unger som roter og er i fjortisalderen tar på. De to minste er igrunn ikke i fjortisalderen, men de tar etter de to som er det, siden de eldste smeller med dører så må vist de smelle med dører også. Får håpe de tar fjortisalderen nå smtidig som de eldste slik at vi blir ferdig med alle på en gang, Anonymous poster hash: c1b22...dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå