Gå til innhold

Hvor mange vegetarmiddager har dere i løpet av en uke ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 3e18a...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En. Vanligvis suppe, pannekaker, grøt eller noe i den duren.

Skrevet

ingen.

Anonymous poster hash: c6d68...c77
Skrevet

2-3. Har også blitt bevisst på å redusere mengde kjøtt og øke mengde grønnsaker/bønner/linser i "vanlig" mat som gryter, pastasaus, pizza etc. Maksimalt en middag med storfekjøtt ukentlig.

Anonymous poster hash: a2f20...73f

Skrevet

Hender jeg bare har suppe, men jeg har en kropp som ikke fungerer uten nok proteiner, og dessverre så kan jeg ikke spise noe særlig av hverken linser, bønner, melk eller for mye nøtter. Så blir sjelden vegetar her, og når det blir så er det gjerne en hjemmelaget grønnsakssuppe.

Anonymous poster hash: 01e52...65b
Skrevet

Stort sett 0.

Anonymous poster hash: b00d2...6d7
Skrevet

1-2. Jeg elsker variert vegetarmat.

Skrevet

0-1. Ungene vil ha pannekaker så ofte som mulig, men jeg liker det ikke. Så blir bare av og til. Er det forresten egentlig vegetar? Inneholder jo egg ;) Supper lager jeg, men kan ikke kalles vegetar da de inneholder enten kjøtt eller fisk. Grøt har vi ofte på lørdager, men steker pølser til, eller spekemat om vi har rømmegrøt. 

Anonymous poster hash: 4f807...7ee
Skrevet

2-3. Dere som svarer 0; har dere aldri supper av ulike grønnsaker, pannekaker, grøt eller andre "vanlige", norske retter heller? Er dere klare over hvor mye kjøttproduksjon faktisk forurenser og krever av ressurser? Her bruker vi nesten aldri rødt kjøtt.

http://forskning.no/mat-husdyr-miljovern/2014/07/storfekjott-er-miljoversting

Jeg er klar over dette, derfor jeg også skrev "dessverre" om at jeg ikke tåler linser, bønner osv.

Men jeg prøver å bruke mye fisk, egg og viltkjøtt eller økologisk fremfor masseprodusert rødt kjøtt.

Jeg gjør i hvert fall mitt beste, og jeg bruker mye grønnsaker i hverdagen for å fylle opp.

Anonymous poster hash: 01e52...65b

Skrevet

I snitt? Ca 0,5, tenker jeg.

Anonymous poster hash: db701...d05

Skrevet

Alle da vi er veggiser ;)

Anonymous poster hash: ffb8e...cb8
Skrevet

0. Jeg liker kjøtt og fisk!

Anonymous poster hash: 117dd...219
Skrevet

Alle 

Anonymous poster hash: f40d7...9fc
Skrevet

2-3. Dere som svarer 0; har dere aldri supper av ulike grønnsaker, pannekaker, grøt eller andre "vanlige", norske retter heller? Er dere klare over hvor mye kjøttproduksjon faktisk forurenser og krever av ressurser? Her bruker vi nesten aldri rødt kjøtt.

Hvis vi har suppe putter vi som oftest litt bacon, kjøtt eller pølse oppi, for at det skal mette mer og bidra med mer protein. Pannekaker har vi også bacon til. Grøt har vi bare til lunsj i blant, for vi har flere som ikke tåler det.

Skrevet

Hvis vi har suppe putter vi som oftest litt bacon, kjøtt eller pølse oppi, for at det skal mette mer og bidra med mer protein. Pannekaker har vi også bacon til. Grøt har vi bare til lunsj i blant, for vi har flere som ikke tåler det.

Har ett ord til deg: Belgvekster

Anonymous poster hash: f40d7...9fc

Skrevet

Vel man må redusere mengden kjøtt man spiser både ved tanke på egen helse og miljøet.

Vi er ikke så veldig flinke til å ha vegetar middager, men har redusert mengden kjøtt i selve middagen og økt mengden grønnsaker

Anonymous poster hash: e3634...1f0
Skrevet

7 :)

Anonymous poster hash: 179c7...bad

Skrevet

0-1. Ungene vil ha pannekaker så ofte som mulig, men jeg liker det ikke. Så blir bare av og til. Er det forresten egentlig vegetar? Inneholder jo egg ;) Supper lager jeg, men kan ikke kalles vegetar da de inneholder enten kjøtt eller fisk. Grøt har vi ofte på lørdager, men steker pølser til, eller spekemat om vi har rømmegrøt.

Anonymous poster hash: 4f807...7ee

Alt som ikke inneholder kjøtt eller fisk er vegetar. Vegansk er det derimot ikke :)

Anonymous poster hash: 3e18a...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...