Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Hva gjør deres barn av plikter hjemme og hva får de evt i ukepenger? Hvor gamle er de? Anonymous poster hash: 51462...b2a
TPK Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Det var nettopp en kjeeempelang tråd her om akkurat dette.
februarprins2013 Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 ingen men han er bare 2,5 år enda
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Barna i huset (13, 11, 8 og 6 år) har en del plikter de skal gjøre som en naturlig del av å bidra i huset og til familien. F.eks. gå ut med bosset, tømme oppvaskmaskinen, rydde etter seg osv. Dette fordi at de skal lære at alle må bidra fordi vi tross alt er en stor familie, og at de ikke skal bli vant til å få noe hver gang vi ber dem om noe. I tillegg har vi laget en liste over ting de kan gjøre ekstra og som de kan tjene seg noen kroner på. Rett og slett fordi vi vil at de skal kunne få bli vant til å spare og jobbe for pengene. Listen består av gjøremål som for eksempel: Støvsuge stue og kjøkken (store rom), vaske trapp og gelender, rydde og støvsuge gangen, rydde og støvsuge loftsstue, vaske bad(ene), vaske bil(ene) osv. Hvert gjøremål har en sum, og så regner vi sammen ved slutten av hver måned hvor mye de får. Vanligvis blir det rundt 300-350 kr for de eldste og 200-250 kr for de yngste. Det synes jeg er helt passe summer siden vi betaler alt for dem ellers av klær, utstyr, lørdagsgodt, en og annen kinotur, mobilabonnement osv. Anonymous poster hash: 1da1c...2b8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Det var nettopp en kjeeempelang tråd her om akkurat dette. Å ja, den har ikke jeg fått med meg. Får se om jeg finner den da. Når sånn ca var dette oppe? Anonymous poster hash: 51462...b2a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Barna i huset (13, 11, 8 og 6 år) har en del plikter de skal gjøre som en naturlig del av å bidra i huset og til familien. F.eks. gå ut med bosset, tømme oppvaskmaskinen, rydde etter seg osv. Dette fordi at de skal lære at alle må bidra fordi vi tross alt er en stor familie, og at de ikke skal bli vant til å få noe hver gang vi ber dem om noe. I tillegg har vi laget en liste over ting de kan gjøre ekstra og som de kan tjene seg noen kroner på. Rett og slett fordi vi vil at de skal kunne få bli vant til å spare og jobbe for pengene. Listen består av gjøremål som for eksempel: Støvsuge stue og kjøkken (store rom), vaske trapp og gelender, rydde og støvsuge gangen, rydde og støvsuge loftsstue, vaske bad(ene), vaske bil(ene) osv. Hvert gjøremål har en sum, og så regner vi sammen ved slutten av hver måned hvor mye de får. Vanligvis blir det rundt 300-350 kr for de eldste og 200-250 kr for de yngste. Det synes jeg er helt passe summer siden vi betaler alt for dem ellers av klær, utstyr, lørdagsgodt, en og annen kinotur, mobilabonnement osv. Anonymous poster hash: 1da1c...2b8 Takk for svar Det var jo en grei måte å gjøre det på. Her er ungene 8 og 10, så de må selvsagt ryde egne rom og rydde etter seg, men tenkte litt mer på å lage lister hvor de kunne tjene litt ekstra ved å bla støvsuge, brette klær osv. Lurt det å ha en sum for hver oppgave og summere det ja HI Anonymous poster hash: 51462...b2a
TPK Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Det var nettopp en kjeeempelang tråd her om akkurat dette. Å ja, den har ikke jeg fått med meg. Får se om jeg finner den da. Når sånn ca var dette oppe? Anonymous poster hash: 51462...b2a http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144231513-hva-forventer-dere-at-6-åringen-gjør-hjemme-ukepenger/page-2#entry147387713
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Det var nettopp en kjeeempelang tråd her om akkurat dette.Å ja, den har ikke jeg fått med meg. Får se om jeg finner den da. Når sånn ca var dette oppe? Anonymous poster hash: 51462...b2a http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144231513-hva-forventer-dere-at-6-åringen-gjør-hjemme-ukepenger/page-2#entry147387713 Tusen takk Anonymous poster hash: 51462...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå