Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Har kommet til et punkt der jeg anser det som høyst nødvendig å medisineres mot angst. Har hørt det er mye bivirkninger, men bryr meg ikke om dem. Har PTSD, sosial angst, panikkangst ocd, endel fobier osv. Mest pregende er sosial angt og PTSD. Går til en psykolog og får terapi, men holder ikke. Går på parforholdet løs, så er desperat. Noen her som har brukt det? Hva var din erfaring? Anonymous poster hash: 06236...720
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Jeg går fast på Cipralex, 20 mg daglig. Jeg prøvde ut et par andre typer først (Fluoxetin og Seroquel), men de ga mye bivirkninger og lite effekt hos meg. Dette er ganske individuelt. Cipralex er veldig nyttig for meg og jeg kommer nok til å ha behov for å stå på dem lenge ennå. Anonymous poster hash: abf33...f0f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Jeg går fast på Cipralex, 20 mg daglig. Jeg prøvde ut et par andre typer først (Fluoxetin og Seroquel), men de ga mye bivirkninger og lite effekt hos meg. Dette er ganske individuelt. Cipralex er veldig nyttig for meg og jeg kommer nok til å ha behov for å stå på dem lenge ennå. Anonymous poster hash: abf33...f0f Ok dvs jeg må prøve litt forskjellig da. Anonymous poster hash: 06236...720
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Jeg står i perioder på Zoloft. Primært for depresjon, men også for angstsymptomer. Har dog ikke angst i samme grad som det virker som du har. Zoloft virker fint for meg. Bortsett fra at de første ukene er grusomme, med SERIØST mye angst!! Anonymous poster hash: 19082...66f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Innkjøringsproblemer? Har alle medisiner det? Anonymous poster hash: 06236...720
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Innkjøringsproblemer? Har alle medisiner det? Anonymous poster hash: 06236...720 Det er i alle fall en veldig vanlig bivirkning ved oppstart av antidepressiva at man får økte angstsymptomer. Hvis det blir for ille, kan man få skrevet ut benzo i en kort overgangsperiode. Men de må man være forsiktige med, de er fryktelig vanedannende! Anonymous poster hash: 19082...66f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Innkjøringsproblemer? Har alle medisiner det? Anonymous poster hash: 06236...720 Det er i alle fall en veldig vanlig bivirkning ved oppstart av antidepressiva at man får økte angstsymptomer. Hvis det blir for ille, kan man få skrevet ut benzo i en kort overgangsperiode. Men de må man være forsiktige med, de er fryktelig vanedannende! Anonymous poster hash: 19082...66f Ok regner med at psykiateren vet hva han foreskriver.. ift hvordan min tilstand er. Men ønsker meg ikke ikke mer ikke mer Angst lå og gråt i hele natt, sov bare 3-4 timer. Er på gråten idag fortsatt Anonymous poster hash: 06236...720
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Har selv gått på wellbutrin 300 mg, og det reddet livet mitt, brukte i tillegg 400 mg quetiapin. Anonymous poster hash: 7bb87...bde
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 40 mg Fluoxetin daglig. Eneste bivirkningen jeg har er at jeg har mistet evnen til å få orgasme. Fungerer bra. Anonymous poster hash: 18b32...5e6
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Jeg går på Effexor. Det står i pakningsvedlegget at det er for sosial angst. Det visste ikke jeg da jeg fikk dem, fordi jeg fikk dem for depresjon etter at virkningen på Cipralex hadde sluttet. Jeg har ikke fortalt legen om min sosiale angst, men de har hjulpet veeeeeldig når det gjelder den sosiale angsten også! :-) Så nå føler jeg meg mer eller mindre normal i sosiale sammenhenger. Hadde ingen innkjøringsproblemer. Anonymous poster hash: 9dcde...33e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Jeg har prøvd utallige antideprisiva og andre medikamenter. Alle har bivirkninger jeg ikke klarte å takkle og følte meg ikke som meg. Jeg gikk over til mere naturlige medikament og ingenting har funket så bra som det. Jeg brukte - rosenrot, johannesurt, nattlysolje og en del andre for andre plager som muskel smerter og ledd plager. Jeg ville ha kontaktet noen som har skikkelig peiling på naturmedesin før jeg begynte på andre medikamenter. Det er vert et forsøk 😊 Jeg sliter også med PTSD , bipolar, ADD, angst og depresjon. Anonymous poster hash: 5e6db...345
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Jeg har Citalopram (samme som Cipralex), har brukt de i mange år. Og livet mitt har blitt helt forandret!!! Til det bedre, ja!! :-) Anonymous poster hash: d0ad5...d98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå