Gå til innhold

Kan man ta førerkortet sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trafikalt grunnkurs, mørkekjøring og kjørt endel bil, men må øve på småting og mangler endel obligatorisk (langkjøring, glattkjøring etc).

Jeg går på minstesats aap og kan unne meg maks 1 kjøretime i mnd. Sist jeg var hos kjørelærer, ville han at vi hadde flere timer for å "vedlikeholde" det, men det er fullstendig umulig for meg da en time koster 600kr. Kommer jeg noen vei med 1 time i måneden? 12 timer i året er jo ikke mye.. Og må vel spare opp 5-8 mnd for å få råd til det obligatoriske... Erfaringer?

Anonymous poster hash: c3070...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen du kan prøvekjøre privat med? Mann, foreldre, søsken, venninner?

Anonymous poster hash: f90be...b5a

Skrevet

Ville heller ha spart til du har mulighet til å ta det mer intensivt. Høres rimelig håpløst ut å gjøre det på den måten.

Anonymous poster hash: 17a72...660

Skrevet

Har du ingen du kan prøvekjøre privat med? Mann, foreldre, søsken, venninner?Anonymous poster hash: f90be...b5a

Har du ingen du kan prøvekjøre privat med? Mann, foreldre, søsken, venninner?Anonymous poster hash: f90be...b5a

Nei. Mannen har ikke hatt lappen lenge nok. Men problemet er at kjørelæreren er så PIRKETE :) har øvelseskjørt med folk jeg kjenner i årevis, men det er småting jeg tydeligvis gjør feil (bremser for fort/sakte osv).

Skrevet

Ville heller ha spart til du har mulighet til å ta det mer intensivt. Høres rimelig håpløst ut å gjøre det på den måten. Anonymous poster hash: 17a72...660

Hvor mye behøver man da?

Skrevet

Ville heller ha spart til du har mulighet til å ta det mer intensivt. Høres rimelig håpløst ut å gjøre det på den måten. Anonymous poster hash: 17a72...660

Hvor mye behøver man da?

Kommer jo an på hvor mange kjøretimer du trenger.

Anonymous poster hash: 17a72...660

Skrevet

Nei. Mannen har ikke hatt lappen lenge nok. Men problemet er at kjørelæreren er så PIRKETE :) har øvelseskjørt med folk jeg kjenner i årevis, men det er småting jeg tydeligvis gjør feil (bremser for fort/sakte osv).

At du bremser så ujevnt og uforutsigbart er da ikke småting! Det har med trafikksikkerhet og tydelig kjøring overfor andre bilister å gjøre. At du ikke skjønner det tilsier jo at du har en del igjen.

Anonymous poster hash: ddebd...137

Skrevet

Nei. Mannen har ikke hatt lappen lenge nok. Men problemet er at kjørelæreren er så PIRKETE :) har øvelseskjørt med folk jeg kjenner i årevis, men det er småting jeg tydeligvis gjør feil (bremser for fort/sakte osv). Anonymous poster hash: c3070...1dc

At du bremser så ujevnt og uforutsigbart er da ikke småting! Det har med trafikksikkerhet og tydelig kjøring overfor andre bilister å gjøre. At du ikke skjønner det tilsier jo at du har en del igjen. Anonymous poster hash: ddebd...137

At du tror at duv et hvordan jeg kjører skremmer meg igrunn.. Hvordan kan du tro at du vet det?

Jeg kjører JEVNT og forutsigbart, men kanskje jeg kjører for sakte én gang osv. Mannen min har hatt samme kjørelærer og er enig i at han er pirkete. Har hatt andre, som ikke har funnet feil.

Skrevet

Du får prøve å bytte lærer da, hvis du mener det er ham det er noe galt med.

Anonymous poster hash: ddebd...137

Skrevet

Du får prøve å bytte lærer da, hvis du mener det er ham det er noe galt med. Anonymous poster hash: ddebd...137

Det er åpenbart lønningen det er noe galt med :P jeg har ikke noe imot pirkete lærere så lenge jeg har råd til det.

Men hvor mye trenger man maks, for å klare førerkortet?

Skrevet

Nei. Mannen har ikke hatt lappen lenge nok. Men problemet er at kjørelæreren er så PIRKETE :) har øvelseskjørt med folk jeg kjenner i årevis, men det er småting jeg tydeligvis gjør feil (bremser for fort/sakte osv). Anonymous poster hash: c3070...1dc
At du bremser så ujevnt og uforutsigbart er da ikke småting! Det har med trafikksikkerhet og tydelig kjøring overfor andre bilister å gjøre. At du ikke skjønner det tilsier jo at du har en del igjen. Anonymous poster hash: ddebd...137
At du tror at duv et hvordan jeg kjører skremmer meg igrunn.. Hvordan kan du tro at du vet det?

Jeg kjører JEVNT og forutsigbart, men kanskje jeg kjører for sakte én gang osv. Mannen min har hatt samme kjørelærer og er enig i at han er pirkete. Har hatt andre, som ikke har funnet feil.

Så flott at kjørelæreren er pirkete! Er altfor mange dårlige sjåfører der ute..

En time i mnd er altfor sjeldent, da tipper jeg du må ha enda flere timer. Spar til du kan ta resten på 3 mnd f.eks.

Anonymous poster hash: 9f79c...287

Skrevet

Jeg kjører JEVNT og forutsigbart, men kanskje jeg kjører for sakte én gang osv. Mannen min har hatt samme kjørelærer og er enig i at han er pirkete. Har hatt andre, som ikke har funnet feil.Anonymous poster hash: c3070...1dc

En time i mnd er altfor sjeldent, da tipper jeg du må ha enda flere timer. Spar til du kan ta resten på 3 mnd f.eks. Anonymous poster hash: 9f79c...287

Hvor mye er det da, maks? 30 000kr??0

Skrevet

Jeg kjører JEVNT og forutsigbart, men kanskje jeg kjører for sakte én gang osv. Mannen min har hatt samme kjørelærer og er enig i at han er pirkete. Har hatt andre, som ikke har funnet feil.Anonymous poster hash: c3070...1dc

En time i mnd er altfor sjeldent, da tipper jeg du må ha enda flere timer. Spar til du kan ta resten på 3 mnd f.eks. Anonymous poster hash: 9f79c...287

Hvor mye er det da, maks? 30 000kr??0

Det er nok umulig for meg å svare på, både fordi det er lenge siden jeg tok lappen og helt andre priser nå, og fordi jeg ikke kjenner nivået ditt på kjøringa. Den beste å spørre er vel kjørelæreren din, han kan nok anslå en pris. :-)

Jeg betalte ca 12 000,- for alt for 15 år siden ;-)

Anonymous poster hash: 9f79c...287

Skrevet

Først ville jeg byttet kjørelærer! Om du ikke får noe ut av kjøringen annet enn pirk, men ikke løsninger, så ville jeg byttet. Greit at de pirker, men de skal jo hjelpe deg og.

Har du ikke noen venninner du kan kjøre med? Foreldre, søsken? Svigers? Kjør så mye privat du kan, og heller suppler med timer.

Jeg ville nok og spart litt og tatt det mer intensivt, men om det ikke er mulig, så bør du øvekjøre selv.. (Noen kjøreskoler tilbyr intensive kurs da, for de som er gode til å kjøre.. men hvem og hvor, vet jeg ikke. Vet bare at noen har hatt det i en uke i for eksempel høstferien, kanskje det hadde vært noe..)

Anonymous poster hash: 3df80...77c
Skrevet

Først ville jeg byttet kjørelærer! Om du ikke får noe ut av kjøringen annet enn pirk, men ikke løsninger, så ville jeg byttet. Greit at de pirker, men de skal jo hjelpe deg og. Har du ikke noen venninner du kan kjøre med? Foreldre, søsken? Svigers? Kjør så mye privat du kan, og heller suppler med timer. Jeg ville nok og spart litt og tatt det mer intensivt, men om det ikke er mulig, så bør du øvekjøre selv.. (Noen kjøreskoler tilbyr intensive kurs da, for de som er gode til å kjøre.. men hvem og hvor, vet jeg ikke. Vet bare at noen har hatt det i en uke i for eksempel høstferien, kanskje det hadde vært noe..) Anonymous poster hash: 3df80...77c

Helt enig, bytt lærer! Jeg byttet lærer underveis, og angrer på at jeg ikke byttet enda en gang, men istedenfor holdt ut. Like før oppkjøring var min kjærelærer syk og jeg måtte kjøre litt med to andre lærere. De var flotte folk, reale og flinke, og sånn som lærere skal være.

Anonymous poster hash: af1fa...8f5

Skrevet

Ring forskjellige kjøreskoler og få pakkepris på førerkortet, da har du en pekepinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...