Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Hadde et sår med 3 sting og et med 2 etter exu og fjerning av livmor gjennom kikkhull! Dette er to uker siden, var hos lege sist uke og hun tok et av de tre, men de begynte å sprike litt så hun ville jeg skulle vente til over helgen pg ta dem selv mandag eller tirsdag.. Så tok de selv nå og det ene såret spriker fortsatt! Er redd for å bevege meg og at såret skal åpne seg! Hadde på en plastertape da jeg ikke har strips liggende! Er det farlig eller får jeg bare et stygt arr?! Anonymous poster hash: 717aa...11e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Ingen?? Anonymous poster hash: 717aa...11e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Såret har grodd nå etter 14 dager. Det at det spriker er ikke farlig, men det kan bli veldig stygge arr. Du bør ha på teip en god stund fremover for å hjelpe så det ikke blir for ille. Unngå også direkte sol på arret. Anonymous poster hash: ed661...322
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Takk for svar da skal jeg fortsette med tape! Ble litt panisk her et lite øyeblikk! Anonymous poster hash: 717aa...11e
Salvador Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Mener du spriker som i at det er et åpent sår?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 Hvis det spriker anbefaler jeg deg å bruke strips eller plaster en stund til. Hold det gjerne tett, så det ikke tilføres bakterier så det oppstår betennelse. Mange misforstår litt med plaster at det ikke gir luft til såret, men blodet frakter oksygen i kroppen og sørger for at såret får nok oksygen til å gro. Ikke vær redd for å vaske såret, og ta gjerne plasteret av når du dusjer. Dette er den beste måten å rense såret på Men unngå å pilke på det eller styre for mye. Og vask alltid hendene godt før du tar i området. Ellers er det bare å følge med Anonymous poster hash: d37f8...740
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 Spriker nok ikke helt inn.. Er nok bare det ytterste som ikke har blitt dradd nært nok hverandre i det de har sydd.. Men om det vil gro sammen tilslutt eller vil det være en sprik??? Skal kjøpe ny teip i morgen, evt strips Anonymous poster hash: 717aa...11e
Salvador Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Spriker nok ikke helt inn.. Er nok bare det ytterste som ikke har blitt dradd nært nok hverandre i det de har sydd.. Men om det vil gro sammen tilslutt eller vil det være en sprik??? Skal kjøpe ny teip i morgen, evt strips Anonymous poster hash: 717aa...11e Tror de har en spesiell arr-teip på apoteket, du kan høre med dem Strips er bedre en teip synes jeg. Opplever at teip ofte er noe elastisk, og da blir det drag i såret allikevel. Hvis sårkanten er tør/grodd, så vil nok såret fortsette å sprike, men jeg har sett at mange sprikende sår etterhvert blir litt "fylt" etter en stund. Er det veldig stort sår, kan du ta kontakt med fastlegen for vurdering av sårrevisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå