Gå til innhold

Ønsker å gå ned 10 kg... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan fint lite om kosthold, og er egentlig ganske svar for mat. Jeg har 5 kg for mye, og nå MÅ jeg ta tak før det går over styr. 

Jeg spiser 2 skiver til frokost, lunsj og kvelds + en stor porsjon middag. Legger heller ikke skjul på at jeg småspiser litt sjokolade her og smågodt der. Og skjønner jo selv at man ikke mister vekt på grunn av det. 

Men nå ønsker jeg å ta grep å "rense" kroppen og bli kvitt sukkersuget. Ønsker også å leve litt sunnere enn jeg allerede gjør, men trenger tips til mat som metter godt! 

Noen som kan komme med litt gode råd og kanskje dele oppskrifter med meg?

Aller helst frokost og lunsj :)

Anonymous poster hash: 29b0d...ef5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tips er som følger:

-proteinrik frokost. (Med Egg f.eks)

Du blir mett og får energi på begynnelsen av dagen.

- spis små måltider ofte.

- Bruk lifesum appen, den er gratis, og hjelper deg og holde styr på kaloriene. Du lærer mye om hvor mye du faktisk får i deg.

-ikke spis for sent på kvelden.

Det viktigste: spis alt du vil ha, men bare mindre porsjoner👍

Bare med dette har jeg gått ned 8 kg. Skal ned 10 til😊

Anonymous poster hash: 5fb1e...cde

Skrevet

Du spiser ikke altfor mye utfra det du beskriver. kommer jo litt an på hva du har på brødskivene, hva og hvor mye du spiser til middag, og så må du kutte ut godteri.

2 skiver med magert pålegg til frokost og lunsj er helt greit. Variere med havregrøt eller müsli til frokost, of f.eks. salat eller suppe til lunsj. Så bør du spise et mellommåltid før middag, så du ikke blir skrubbsulten og spiser for mye. Et par Rugsprø eller knekkebrød f.eks. Middag:150 g magert kjøtt, fisk eller kylling, 100 g kokt ris eller pasta eller 150 g kokt potet, minst 150 g grønnsaker. Ikke for mye fet saus, smeltet ost e.l. 1 brødskive til kvelds.

Sjekk vektklubben på greteroede.no og legg inn alt du spiser, prøv å ikke overstige 1600 kalorier per dag.

Anonymous poster hash: 77781...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...