Gå til innhold

Jobbe i sykemeldingsperiode


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt grunnet mye oppkast generent dårlig form i svangerskapet. Vil så gjerne jobbe de dagene jeg kommer meg litt ovenpå. Skal spørre legen om dette, men noen som vet hvordan det løses når det ikke finnes aktiv sykemelding lengre?

 

Anonymous poster hash: 9479c...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykemeldt grunnet mye oppkast generent dårlig form i svangerskapet. Vil så gjerne jobbe de dagene jeg kommer meg litt ovenpå. Skal spørre legen om dette, men noen som vet hvordan det løses når det ikke finnes aktiv sykemelding lengre?

 

Anonymous poster hash: 9479c...53d

Du har ikke lov pga du er ikke forsikret når du er sykemeldt. Tillitsvalgte på min arbeidsplass er veldig nøye på at sjefen vår holder seg til det.

 

Anonymous poster hash: 90f63...c2a

Skrevet

Du har lov til å bidra på jobben når du er i form til det. Men snakk med legen din først, jeg er usikker på om du får sykepenger i hele perioden, eller om du evt vil få vanlig lønn de dagene du er på jobb istedetfor sykepenger.

Skrevet

Jeg fikk lov til å jobbe så mye jeg orket mens jeg var sykemeldt. Var kun 50%, da. Men legen sa at jeg bare kunne dra på jobb utover det om formen tillot det.

Skrevet

Du kan skrive bak på sykneldingskjemaet hvor mye du har jobbet i sykemeldingsperioden.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at reglene nå er mer fleksible og at det er helt greit å jobbe litt mens man er sykmeldt. Snakk med lønningskontor/tillitsvalgt/lege for å finne ut av hvordan det fungerer.



Anonymous poster hash: 3059e...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...