Gå til innhold

10-åring med masse kviser... noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 10 år har veldig uren hud, og nå ser jeg at hun har fått mange kviser rundt om i ansiktet.

Hun har et ok kosthold.

Jeg lurer nå på om dette er noe som bør "behandles" på noen måte? Bør jeg kjøpe renseprodukter og rense hver dag, feks? Hun har absolutt kommet i puberteten, og er vel sånn sett helt naturlig dette er, men jeg har (kryss i taket!) aldri vært plaget med kviser selv, så er litt usikker på hva jeg skal gjøre med dette.

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: d060f...047
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan anbefale Spotlesserien til apoteket, ikke veldig dyr, ikke for sterke produkter og de er parfymefrie. Har slitt med huden fra tenårene, og dette er er den beste jeg har prøvd, utenom p-piller, og det er litt tidlig. Jeg har prøvd alle slags naturproduktet, oljer og alt man leser om, men når det er hormonelt er det nesten bare gode rutiner som kan hjelpe litt. Rens morgen og kveld (hver dag!) med ansiktsvask, ansiktsvann og fuktighetskrem (den er ikke fet, gir kun fukt og matter ned). Tar fem min. max. Ikke bruk peiling med korn, de bare irritere huden. Invester heller i et peelingpulver (bruker Kanebo), dyrt med kjempedrøyt, bra for mor også 😄

Når hun blir eldre, om hun fortsatt har uren hud, prøv å lære henne til ikke å legge tykke lag med make up slik jeg ser en del ungjenter gjør, da blir det gjerne verre, spesielt kombinert med dårlige renserutiner. Selv bruker jeg Estee Lauder BB cream til fet hud, faktor 35 er en bonus, men den er dyr (får venner som reiser til USA til å kjøpe for meg, rimeligere der).

Skrevet

Haha, ups, *peeling*, ikke peiling 😊

Skrevet

Tusen takk for flott svar :-)!

Dette skal definitivt prøves!

HI

Anonymous poster hash: d060f...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...