Gå til innhold

Råttent å rømme til "syden"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uke eller to..... Trenger så sykt en ferie fra "livet". Er deppa, langt nede, får null støtte og forståelse fra samboeren min. Krever at jeg gjør alt. To mnd til termin. Flaskebarn. Har 2,5-åring fra før.

De greier seg hjemme.

Men er det råttent av meg å "stikke av" 2 mnd etter fødsel og være ALENE PÅ FERIE i 1-2 uker? Pappaen skal ha perm uansett.

Anonymous poster hash: e4927...abd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, men skal du reise fra en 2mnd gammel baby i to uker??

Joda, babyen får sikkert både mat, kos og bleier, men....nei! Jaja, du om det!

Anonymous poster hash: af354...08c

Skrevet

PS. Og hvorfor legger du deg ned og blir gravid for andre gang, med en slik udugelig mann? Ta ansvar for egne handlinger, kvinne!

Anonymous poster hash: af354...08c

Skrevet

Sorry, men skal du reise fra en 2mnd gammel baby i to uker??

Joda, babyen får sikkert både mat, kos og bleier, men....nei! Jaja, du om det!Anonymous poster hash: af354...08c

Ja. "Reiste fra" førstemann inn til sykehuset og lå dausjuk der et par mnd, gikk bra det og.

Anonymous poster hash: 15e25...7cf

Skrevet

PS. Og hvorfor legger du deg ned og blir gravid for andre gang, med en slik udugelig mann? Ta ansvar for egne handlinger, kvinne!Anonymous poster hash: af354...08c

Han var da ikke like udugelig den gang. Det har eskalert det siste halve året

Anonymous poster hash: 15e25...7cf

Skrevet

Uff, dette må da være tull...

Jeg kunne aldri dratt fra et så lite barn! Hvis du MÅ ha ferie fra livet må du i det minste ta med deg babyen. Men hvorfor skal far ha perm uansett hvis du ikke skal jobbe? Det er klsrt man kan bli litt kokko av å gå oppå hverandre hjemme sånn over tid..

Gjest Antarctica
Skrevet

Samboer krever at du gjør alt - og du gir etter for hans krav? Hva med å ta en liten streik her og nå, stille noen motkrav og forklare ham i store bokstaver hva det innebærer bl a fysisk å være 7 mnd gravid?

Skrevet

Du trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 4701f...475

Skrevet

En uke eller to..... Trenger så sykt en ferie fra "livet". Er deppa, langt nede, får null støtte og forståelse fra samboeren min. Krever at jeg gjør alt. To mnd til termin. Flaskebarn. Har 2,5-åring fra før.

De greier seg hjemme.

Men er det råttent av meg å "stikke av" 2 mnd etter fødsel og være ALENE PÅ FERIE i 1-2 uker? Pappaen skal ha perm uansett.

Anonymous poster hash: e4927...abd

Du vil ikke få det bedre ved å stikke av. Din samboer vil trolig ikke bli mer forståelsesfull eller støtte deg mer, eller gjøre mer når du kommer hjem igjen.

Du og pappaen greier tydeligvis ikke å kommunisere sammen og heller ikke samarbeide. Det er dette du må gjøre noe med, en-to uker i syden vil ikke løse noe for deg!

Ta ansvar for livet ditt NÅ, ring familievernkontoret i morgen, be om å få time så raskt som mulig. Snakk med jordmor på helsestasjonen om kommunen din har kurs for nybakte foreldre, vet mange som har fått et annet forhold etter slike kurs (husker ikke hva kursene heter, men det går på å lære å kommunisere, se den andre osv.).

Snakk også med jordmor og ev. fastlege om du kan ha en svangerskapsdepresjon.

Og begynn å stille krav til samboeren din. Dere er to foreldre, sett opp detaljert liste over alle ting som må gjøres i AS Familien og Hjemmet i løpet av en uke - skriv opp alt. Og så fordeler dere arbeidet mellom dere, i utgangspunktet tar dere halvparten hver, men om du er dårlig pga. svangerskapet så må far gjøre mer av din del for å avlaste deg. Du bærer tross alt frem hans barn.

Og om han nekter å gjøre noe hjemme, ikke vil støtte deg på noen måte.... da har du det bedre uten ham!

Men først og fremst - kontakt fvk, helsesøster/jordmor og fastlege. Ikke utsett det, ring I MORGEN!

Eneste måten å løse noen problemer på er å gjøre noe med problemene, å rømme på bekostning av en så liten baby, vil ikke løse noen av problemene dine!

Anonymous poster hash: 9c273...b2e

Skrevet

sutre sutre sutre , hva med og snakke med mannen og få han og forstå?

Anonymous poster hash: 1b49c...b11
Skrevet

Å rømme 1 uke hjelper vel ikke? Røm fra mannen for alltid isteden. Da kan han ha barnen annenhver helg slik at du får slappet av. (En 2 mnd bør du vel ikke dra ifra riktig enda.)

Anonymous poster hash: b292e...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...