Gå til innhold

Veldig leit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen venner. Eller jo, har en. Men er alltid redd for at jeg blir pratet stygt om...

Flyttet midt i ungdomsskolen, langt ifra famillie og venner. Kom liksom aldri inn i vennegjengene etter det. Og nå sitter jeg alene uten noen. Jobber ikke og går ikke på skole, utenom nettstudie. Pga helsa.

Veldig ensom...

Får mer og mer følelsen av at jeg ikke passer å ha venner eller ikke fortjener....?

Anonymous poster hash: 4f4ef...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du å tilby nye venner og hvor flink er du til å ta vare på vennskapet du allerede har?

Anonymous poster hash: f8981...939

Skrevet

Hvis du alltid er redd for å bli snakket stygt om så tenker jeg at du må jobbe mer med ditt eget selvbilde :)

Spiller det egentlig noen rolle om noen sier stygge ting om deg nå som du er voksen? Om noen gjør det og du vet det er feil, så finner du bare ut at de ikke er personer du ønsker som venner.

Tren det du kan, en sterk kropp gir mestringsfølelse og gjør at en takler mer motgang, også psykisk, du blir tryggere på deg selv. Du kan alltids trene noe. Har de "Aktiv på dagtid" i kommunene din? I så fall - bli med! Der er det mye forskjellig man kan prøve, du blir litt mer sosial (du kan være så sosial med de andre som du vil eller ikke vil), du får trent. Som regel kan treningen også legges opp noenlunde etter den enkelte, man trenger ikke være sprek for å gå der eller kunne gjøre alle øvelser/aktivitet.

Og begynn å gjøre ting du liker å gjøre, noe som får deg til å smile og føle deg glad. Da kan du også finne noen med felles interesser som på sikt kanskje du finner ut kan være venner også.

Vær interessert i andre, del positive ting, ta initiativ selv til vennskap - hopp i det :)

Anonymous poster hash: 69070...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...