GÃ¥ til innhold

Jeg blir bare feitere og feitere, men orker ikke trene😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jada... Jeg vet at det kun er jeg som kan gjøre noe med dette, men jeg er så utrolig sliten for tiden. Alt er et ork. Før sommeren startet egentlig det hele med at jeg ikke orket noen ting. Selv det å dra på jobb var uvirkelig tungt. Følte meg mørbanket. Siden har det ballet på seg, orker absolutt ingenting etter jobb. Siden juni har jeg lagt på meg 5 kg, uten at jeg har spist noe mer usunt enn normalt. Jeg orker bare ikke røre meg lengre :-(

Jeg er så fortvilet, for jeg føler meg absolutt ikke vel. Ønsker å gå ned til 62 kg igjen, men fatter ikke hvordan jeg skal få det til.

Anonymous poster hash: a9705...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maten er over halve jobben. Dropp ris, hvitt mel, pasta og poteter, spis grønnsker, tunfisk, rent kjøtt, ren fisk, linser, bønner, kikerter, ha chili i alt du spiser - garanterer nedgang.

Anonymous poster hash: 44444...316
Skrevet

Burde du kanskje ta deg en tur til legen for å sjekke om du mangler noe siden du er så sliten hele tiden? Forsøk ellers å komme deg ut litt, bare for å gå en rolig tur - alt hjelper og er bedre enn å ligge på sofaen. Kanskje det å bare komme seg litt ut kan hjelpe deg i gang igjen?

Anonymous poster hash: a53d8...5e5
Skrevet

Trening er ikke alltid slitsomt. All bevegelse hjelper om det er så å sitte i sofaen med en vekt i hver hånd og løfte disse.

Gå turer. Gå i trapper. Du trenger ikke alltid å bli andpusten.

Og spis bedre. Beveg deg lett etter hvert måltid (f.eks husarbeid eller en liten tur rundt kvartalet)

Og bruker du mer kalorier enn du spiser så går du ned i vekt :)

Anonymous poster hash: 2efb7...89e
Skrevet

Mat er det viktigste ja. Mye lettere å spise f.eks 500 kcal mindre enn å trene en time hver dag! Prøv en kaloriberegner, det finnes flere gratis apper, f.eks Lifesum og Myfitnesspal.

Du spiser gjerne mer enn du tror, det finner du fort ut av med en app. Og når kosten er bedre vil du sannsynligvis få mer energi også.

Når det er sagt, hvis du plutselig ble kjempeslapp før sommeren uten åpenbar grunn (fysisk eller psykisk) ville jeg tatt en tur til legen og målt jern, vitaminer o.l. Kanskje du er utbrent/stresset? Kan bli det uten å ha enorme arbridsmengder også.

Skrevet

Synes du skal ta deg en tur til legen, Hi, siden formen din endret seg rett før sommeren.

F.eks. flere i år som har D-vitaminmangel pga. dårlig sommer, dette kan gi mange av de symptomene du har. Så godt som alle overvektige i en studie hadde i utgangspunktet også lave verdier av D-vit. generelt.

Ellers er jeg enig med de over som skrev at kostholdet er viktigere enn treningen. Kutt ut raske karbohydrater og kutt ut/mye ned på brød, pasta, ris, poteter, mais, sukker og frukt.

Lag eller kjøp proteinbrød, de er ofte enkle (og billigere!) å lage selv. Spis grønnsaker i steden for ris-pasta-potet til middag. Salat eller middagsrester til lunsj.

Og så tenk at akkurat nå så er det å gå turer eller bare være i aktivitet trening for deg. Ut i frisk luft hver dag :)

Anonymous poster hash: 01880...fad
Skrevet

Jada, jada... Jeg vet at det kun er jeg som kan gjøre noe med dette, men jeg er så utrolig sliten for tiden. Alt er et ork. Før sommeren startet egentlig det hele med at jeg ikke orket noen ting. Selv det å dra på jobb var uvirkelig tungt. Følte meg mørbanket. Siden har det ballet på seg, orker absolutt ingenting etter jobb. Siden juni har jeg lagt på meg 5 kg, uten at jeg har spist noe mer usunt enn normalt. Jeg orker bare ikke røre meg lengre :-(

Jeg er så fortvilet, for jeg føler meg absolutt ikke vel. Ønsker å gå ned til 62 kg igjen, men fatter ikke hvordan jeg skal få det til.

Anonymous poster hash: a9705...fb1

Høres ut som meg! La på meg 10 kg på kort tid pga. stoffskifte. Sluttet med gluten også og poff. Så var livet mye bedre igjen!

Anonymous poster hash: 89d97...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...