Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Har bodd her i over ett år og kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg har sett naboen. De har 4 barn, i mars fikk de baby. Mannen ser vi ute kanskje 3 ganger i uken men kona aldri. Nå er det så fibt vær, og ungene er også sjeldne ute og når de først er det så leker de som galninger og skriker i et sett. Kall meg også rar, men jeg fatter ikke at noen kan være i huset hele dagen lang og sjeldent komme seg ut. Har du noen sånne naboer? Anonymous poster hash: 25f24...c5f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Kanskje du er naboen vår?? I tilfelle, mannen er nesten alltid borte, barna har aktiviteter nesten hver helg og kveld, når vi er ute går vi turer i motsatt retning av naboene, barn er virkelig barn å skriker ute ikke inne og jeg er ikke spesielt glad i å sitte ute for å sitte ute. Anonymous poster hash: c56ee...bc1
Gjest 5 andre Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Min første tanke var at du var spesiell som følger med på naboen. Barna kan godt være sunne, aktive og stimulerte selv om diu ikke ser dem ute så ofte som du synes de bør være det.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Hvordan vet du dette? Sitter du alltid å følger med på hva naboene gjør? Jeg aner virkelig ikke hva mine naboer gjør, hvor mye eller lite de er ute. Og jeg bor i borettslag, hvor jeg kan se inngangsdøra til de fleste fra vinduet mitt. Anonymous poster hash: 7c8f2...dc4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 For øyeblikket er nok vi de spesielle naboene. Mannen spiller mye data, og jobber mye! Stort sett faller alt husarbeid på meg da jeg er mer hjemme. Ser ikke ut i hagen og utenfor her nå fordi jeg er gravid med bekkenløsning og gubben er lat! (Ja, jeg har mast om å klippe plenen i over en mnd, og nå GIDDER jeg faen ikke mase mer og tenker folk får tenke sitt)... Ikke blir det støvsuget så mye som egentlig trengs heller, men hva kan jeg gjøre annet enn å prøve å ikke irritere meg? Fra utsiden kan folk tenke sitt, men hva som foregår innenfor fire vegger vet ingen andre! Jeg er sjelden ute i gata, og snakker lite med naboene. Anonymous poster hash: eccf2...47b
TPK Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 Vi er ofte ute, men er sjelden i hagen eller gata. Det jo være mange grunner til at noen kona og babyen er inne. Kanskje de fikk en "vanskelig" baby, kanskje kona ble skadet under fødsel, eller hun har en sykdom som tar all energi. Det er nok mye du ikke vet...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 Jeg har noen verre naboer. De er ALLTID UTE, og skal sitte og stirre på oss. Vi stod en dag og plukket bringebær i vår egen hage, og i 20 minutter sa,menhengende satt drittkjerringa og regelrett glodde oss ned i senk! Hater dem så dypt Anonymous poster hash: 70de4...c83
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 For all del,- IKKE bekymre deg for barn. Naboer eller andre,- om du mistenker eller ser noe som kan tyde på at de ikke har det bra. ER de ute på vinteren nesten uten klær, så vil de det selv. Har de alltid blåflekker,- på rare steder, er de sikkert syke eller bare unormalt aktive,- er de aggressive og ikke skjønner andre barn sine sosiale koder,- så har de sikkert diagnose og foreldre prøver så godt de kan... Mest sannsynlig har barna det supert, alle barn har det bra hjemme hos mamma og pappa,- med mindre du ser de blir slått, seksuelt misbrukt eller hører at de skjelles ut og/eller blir trakassert/truet verbalt.. Noe som selvsagt må skje mange gang over flere år før du kan ta DET som noe bekymringsverdig,- for foreldre må få bli slitne og slippe veie sine ord med omhu hver dag,- lissom... Anonymous poster hash: 4eed7...8c2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Jeg sier ikke at barna ikke har det bra, men det er vel normalt å se sine naboer ute innimellom, er det ikke?? Alle andre ser vi, men ikke dem. Hi Anonymous poster hash: 25f24...c5f
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Jeg bor i firemannsbolig, det er flere av de i sameiet. Ser sjeldent naboene våres ute, enda vi har felles uteområdet. Aldri tenkt at det er så merkelig. På tide å passe sine egne saker... Kanskje skaffe seg en annen hobby? Naboene kan du stå og titte på i vinduet når du blir en nysgjerrig pensjonist... Anonymous poster hash: 5c022...409
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Du kunne vært min nabo. Men det du da ikke hadde visst, hadde vært at jeg har vært omtrent sengeliggende og sykemeldt de siste 5 månedene og derfor nesten aldri er utenfor døren. De gangene jeg er utenfor og naboene kanskje ser meg, er når jeg går til og fra bilen. Selv ser jeg nesten aldri naboene mine, har bodd her i 9 år, vet knapt hvordan de ser ut. Sånn var det før jeg ble syk og. Anonymous poster hash: 73b08...37d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Jeg er hjemme hele dagen, men har ME og holder meg derfor mye inne med gardiner igjen. Prøver henge med barna på kvelder og i helger. Barna er ofte å farter andre steder på kvelder og i helger, samt at det reises endel på ferier/helgeturer etc. Har man barn som feks spiller fotball blir det ikke så mye tid hjemme om sommeren... Anonymous poster hash: 3424e...8a9
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Jeg flyttet til nabokommunen da jeg traff mannen min. Kjente ingen her og naboene var spesielle,de hilste ikke og behandlet meg som luft. Da vi fikk barn og jeg var i permisjon var det naturlig for meg å dra til hjemkommunen min hvor jeg hadde venninner som også var i perm,eller de kom til meg. Vi gikk turer med barna,men ikke rundt i villastrøket. Da barnet ble litt over året begynte vi å være på lekeplassen her vi bor,sjelden det var andre der siden barna som bor her er store. En dag kom en nabodame bort og sa hun var overrassket over å se oss der for hun trodde vi bare var inne. Jeg svarte at det var overraskende at vi var gjendstand for slik oppmerksomhet,og at jeg foretrakk å gå turer andre steder enn rundt i nabolaget siden normal folkeskikk ikke eksisterte i strøket her. Så kan være mange grunner til at du ikke ser naboen. Anonymous poster hash: 3f6c9...137
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #14 Skrevet 18. august 2015 Naboen her om dagen sa det til meg også at hun aldri så oss ute. Barnet er nå 7mnd. Vi er ute hver dag men vi er borte og ute å går andre steder sikkert 4 ganger i uken. Når vi er hjemme er vi ute på motsatt side av huset hvor vi er skjermet for innsyn. Vi har gjort masse i hagen i år også så tydeligvis er jeg og min nysgjerrige nabo ute ulikt 😎 Anonymous poster hash: b0b96...b44
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2015 #15 Skrevet 18. august 2015 Jeg svarte at det var overraskende at vi var gjendstand for slik oppmerksomhet,og at jeg foretrakk å gå turer andre steder enn rundt i nabolaget siden normal folkeskikk ikke eksisterte i strøket her. Så kan være mange grunner til at du ikke ser naboen. Anonymous poster hash: 3f6c9...137 Syns du den tordentalen hjalp på folkeskikken...?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #16 Skrevet 18. august 2015 Jeg flyttet til nabokommunen da jeg traff mannen min. Kjente ingen her og naboene var spesielle,de hilste ikke og behandlet meg som luft. Da vi fikk barn og jeg var i permisjon var det naturlig for meg å dra til hjemkommunen min hvor jeg hadde venninner som også var i perm,eller de kom til meg. Vi gikk turer med barna,men ikke rundt i villastrøket. Da barnet ble litt over året begynte vi å være på lekeplassen her vi bor,sjelden det var andre der siden barna som bor her er store. En dag kom en nabodame bort og sa hun var overrassket over å se oss der for hun trodde vi bare var inne. Jeg svarte at det var overraskende at vi var gjendstand for slik oppmerksomhet,og at jeg foretrakk å gå turer andre steder enn rundt i nabolaget siden normal folkeskikk ikke eksisterte i strøket her. Så kan være mange grunner til at du ikke ser naboen. Anonymous poster hash: 3f6c9...137 "Da barnet ble litt over året begynte vi å være på lekeplassen her vi bor,sjelden det var andre der siden barna som bor her er store. En dag kom en nabodame bort og sa hun var overrassket over å se oss der for hun trodde vi bare var inne. Jeg svarte at det var overraskende at vi var gjendstand for slik oppmerksomhet,og at jeg foretrakk å gå turer andre steder enn rundt i nabolaget siden normal folkeskikk ikke eksisterte i strøket her." Jeg lurer på hva nabodama synes om din folkeskikk..... Anonymous poster hash: 73b08...37d
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #17 Skrevet 19. august 2015 Jeg flyttet til nabokommunen da jeg traff mannen min. Kjente ingen her og naboene var spesielle,de hilste ikke og behandlet meg som luft.Da vi fikk barn og jeg var i permisjon var det naturlig for meg å dra til hjemkommunen min hvor jeg hadde venninner som også var i perm,eller de kom til meg. Vi gikk turer med barna,men ikke rundt i villastrøket.Da barnet ble litt over året begynte vi å være på lekeplassen her vi bor,sjelden det var andre der siden barna som bor her er store. En dag kom en nabodame bort og sa hun var overrassket over å se oss der for hun trodde vi bare var inne.Jeg svarte at det var overraskende at vi var gjendstand for slik oppmerksomhet,og at jeg foretrakk å gå turer andre steder enn rundt i nabolaget siden normal folkeskikk ikke eksisterte i strøket her.Så kan være mange grunner til at du ikke ser naboen.Anonymous poster hash: 3f6c9...137 "Da barnet ble litt over året begynte vi å være på lekeplassen her vi bor,sjelden det var andre der siden barna som bor her er store. En dag kom en nabodame bort og sa hun var overrassket over å se oss der for hun trodde vi bare var inne.Jeg svarte at det var overraskende at vi var gjendstand for slik oppmerksomhet,og at jeg foretrakk å gå turer andre steder enn rundt i nabolaget siden normal folkeskikk ikke eksisterte i strøket her." Jeg lurer på hva nabodama synes om din folkeskikk..... Anonymous poster hash: 73b08...37d Lurer jeg å på...? Anonymous poster hash: 25f24...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå