Gå til innhold

Andregangsfødende.. Lengde på fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange hadde en kjapp fødsel på nr 2 i forhold til nr 1 som var langvarig (typ 12-24 timer).

 

Hilsen nysgjerrig andregangsfødende med en mann som er litt stressa for at det skal gå fort denne gangen ;)

 

Anonymous poster hash: fdbe5...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første fødsel varte i 23 timer, andre i 16 timer, så den var kortere ja.



Anonymous poster hash: 10acc...542
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk rimelig kjapt med fødsel nr 2 ja. Var så vidt vi kom oss på sykehuset. 2 år i mellom fødslene, det har jo også litt å si. 



Anonymous poster hash: 46b93...0ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lang latensfase og kort aktiv fødsel og utdrivningsfase pga vakuum første gang, mens alt var kort andre gang. Opplevde at jeg var i fødsel ca 1,5 døgn første gang, mens andre varte fire timer fra første litt vonde rie til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel var lang 30 timer fra vannet gikk, startet pent med regelmessige kynnere/svake rier som tok seg opp til skikkelige rier i løpet av de første 12 timene, aktiv fødsel i ca 7 timer hvorav jeg presset i 1,5.

 

Andre tok knapt 7 timer fra start til slutt, aktiv fødsel (altså fra 4 cm) i knapt 45 minutter hvorav jeg presset i kanskje ti-femten minutter (tre pressrier). Ble rett nok satt i gang med ballong, men den fikk i gang fødselen i løpet av en halvtimes tid og jeg trengte ingen medikamenter eller ytterligere tiltak. Hadde også regelmessige kynnere før de satte inn ballong, så kroppen var nok overmoden og trengte bare et lite dytt 😊

 

Det var jo aldri noen fare for ikke å rekke føden i og med at vi var på sykehuset - men hadde jeg vært hjemme kunne det faktisk skjedd at jeg hadde venta med å reise inn fram til nærmere 4 cm (og dermed født i bilen - 45 min å kjøre).

 

Vet ikke riktig hvem som var "best", men den siste var definitivt vondest. Helt sykt intenst de siste 45 minuttene - men på den annen side var det jo kjapt overstått da. Det mest uutholdelige med den siste var at jeg fryktet det skulle vare like lenge som den første, bare ekstremt mye vondere.

 

Moralen er: ikke tro at du har all verdens tid med nr to selv om nr en var langdryg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vanskelig å vite dette her 😂 har ca en halvtime til sykehus, bør bare reise inn da når riene begynner å bli vonde? Har ikke så veldig lyst å ende med hjemme/bilfødsel heller 😀

 

Min første fødsel varte i nesten to døgn fra vannet begynte å gå.. Den første fasen brukte jeg vel 1 døgn på.. Kom inn med 5 cm åpning, likevel skulle det gå enda 10 timer før barnet kom. Presset i 1,5 t og måtte få hjelp av vakuum til slutt.. Håper jo selvfølgelig på en kjappere fødsel denne gang, men håper ikke på noen styrtfødsel :P

 

Anonymous poster hash: fdbe5...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første 24 timer, andre 18 timer totalt. Men de første 10-16 timene var bare rolige sjeldne rier. Regelmesssig men kanskje ti minutter mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. barn: 27 laaaange timer. 2. barn: 4 vonde men fine timer. Neste gang reiser jeg inn på første rie. Redd for å føde hjemme eller i bilen.

 

Anonymous poster hash: 6b3d2...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vanskelig å vite dette her 😂 har ca en halvtime til sykehus, bør bare reise inn da når riene begynner å bli vonde? Har ikke så veldig lyst å ende med hjemme/bilfødsel heller 😀

 

Min første fødsel varte i nesten to døgn fra vannet begynte å gå.. Den første fasen brukte jeg vel 1 døgn på.. Kom inn med 5 cm åpning, likevel skulle det gå enda 10 timer før barnet kom. Presset i 1,5 t og måtte få hjelp av vakuum til slutt.. Håper jo selvfølgelig på en kjappere fødsel denne gang, men håper ikke på noen styrtfødsel :P

 

Anonymous poster hash: fdbe5...e49

Jeg tenker at når riene går fra "ikke ta på meg, det er vondt" til total stillhet eller bare ulyder (altså ca der hvor det er så vondt at du ikke lenger kan snakke i noen særlig grad), er det innafor å sette seg i bilen. Målet må vel være å komme inn på ca fire cm, så slipper man å bli sendt hjem. Og jeg har i alle fall vært på tidlig frese/ulyd-stadie ved tre-fire cm begge ganger 😛
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel: 12 timer fra første svake murring i magen til barnet var ute.

 

Andre gang: tre timer fra første veldig svake murring i magen. Det gikk raskt over til regelmessige veer med 5 min mellomrom. Kom likevel fram til sykehuset i god tid, en time før gutten ble født.

 

Anonymous poster hash: 2d1d8...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får en rask fødsel denne gangen! 45t med første min.. Har termin med andremann i morgen :-)

 

Anonymous poster hash: 97bf6...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, vanskelig å vite dette her 😂 har ca en halvtime til sykehus, bør bare reise inn da når riene begynner å bli vonde? Har ikke så veldig lyst å ende med hjemme/bilfødsel heller 😀

 

Min første fødsel varte i nesten to døgn fra vannet begynte å gå.. Den første fasen brukte jeg vel 1 døgn på.. Kom inn med 5 cm åpning, likevel skulle det gå enda 10 timer før barnet kom. Presset i 1,5 t og måtte få hjelp av vakuum til slutt.. Håper jo selvfølgelig på en kjappere fødsel denne gang, men håper ikke på noen styrtfødsel :P

 

Anonymous poster hash: fdbe5...e49

Jeg tenker at når riene går fra "ikke ta på meg, det er vondt" til total stillhet eller bare ulyder (altså ca der hvor det er så vondt at du ikke lenger kan snakke i noen særlig grad), er det innafor å sette seg i bilen. Målet må vel være å komme inn på ca fire cm, så slipper man å bli sendt hjem. Og jeg har i alle fall vært på tidlig frese/ulyd-stadie ved tre-fire cm begge ganger 😛

Dit kom jeg aldri, så det hadde vært veldig dumt for meg å vente så lenge :P Jeg dro inn på sykehuset når jeg ikke følte meg trygg på å være hjemme lenger. Da hadde jeg 2 cm åpning. Gikk 4 timer så var ungen ute, og det gikk rolig og kontrollert for seg. Førstegangs.

 

Anonymous poster hash: 9b9bb...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første fødsel 17 timer, andre fødsel 18 timer.

 

Anonymous poster hash: d0ef8...fa3

Forresten 2 år mellom fødselene her å.

 

 

Anonymous poster hash: d0ef8...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel, 12 timer, andre fødsel 2 timer og 25 minutter. Begge regnet fra jeg kjente første tegn til at noe var på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: 15 timer fra første murring, regelmessige rier med engang på 10 min mellom hver. Etter 11 timer begynte det å bli ubehagelig, og de siste 2 timene gjorde vondt. Kom inn med 8 cm åpning.

 

Nr 2: 2,5 time fra første murring, men bare vondt siste 1,5 time. Var innlagt pga prematur vannavgang, men hadde 6 cm åpning 1 time før han ble født.

 

Nr 3: 45 min fra det jeg trodde var kynnere ble ubehagelig. Kom inn med full åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: 14 timer aktiv fødsel, husker nesten ingen ting fordi det var så vondt

2: 1 time. Så vidt jeg fikk det med meg fordi det gikk så fort

 

Anonymous poster hash: 0d255...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første så var det 17 timer fra første rie, til barnet var ute. Men fra 4 cm åpning til barnet var ute, tok det bare 30 min.

Med andre barnet gikk det 1,5 time fra første rie, til barnet var ute.

 

Fikk beskjed om at jeg alltid vil ha korte fødsler. Siden da jeg kommer til 4 cm, så går det så kjapt før ungen kommer ut. Og man kommer mye fortere til 4 cm da man har født før.



Anonymous poster hash: d346b...8dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...