Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 1 og 2 satt i klasserommet og fortalte hva de hadde gjort i ferien. Jeg er noe altså! Og en gutt i 2 fortalte lærer at han hadde fått en mobiltelefon og skulle ringe purken og en advokat. Altså, purken?! Han er en liten tøffing altså, bare lurer på hvor han har snappet opp de ordene..trodde ikke små barn visste hva det betyr Anonymous poster hash: f1ff8...212
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Mor* Anonymous poster hash: f1ff8...212
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Jeg skjønner ingenting av innlegget ditt. Anonymous poster hash: f7d94...acf
Serepta Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Tja, om han har eldre søsken er det helt normalt .
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Jeg skjønner ingenting av innlegget ditt. Anonymous poster hash: f7d94...acf Jeg visste ikke at en gutt på 7 år vet betydningen av ordet "purk" eller "advokat", eller hvor han har snappet opp de ordene. Min jente på 6 år har et godt vokabular, men vet ikke av slike ord. Hva er uklart her? Anonymous poster hash: f1ff8...212
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 Jeg skjønner ingenting av innlegget ditt. Anonymous poster hash: f7d94...acf Jeg visste ikke at en gutt på 7 år vet betydningen av ordet "purk" eller "advokat", eller hvor han har snappet opp de ordene. Min jente på 6 år har et godt vokabular, men vet ikke av slike ord. Hva er uklart her? Anonymous poster hash: f1ff8...212 Alt det andre rotet i første del av innlegget ditt. Anonymous poster hash: f7d94...acf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 Var vel den "Jeg er noe altså!" som gjorde innlegget litt uklart. Hvor kom den fra? Men jeg tror ikke det er uvanlig at andreklassinger vet hva "purk" betyr, det er et ganske vanlig slang. Synes egentlig det er rarere at et så lite barn vet hva en advokat gjør. Da mitt eldste barn gikk i nettopp andreklasse ble vi innkalt til foreldremøte fordi lærerne var fortvilte over språkbruken og adferd forøvrig. I noen uker sendte de med elevene en liste over ord de hadde hørt den uken. Fikk ganske bakoversveis. Der var det både mammapuler, rævpuler og kuksuger. Glad hun byttet skole! Anonymous poster hash: e0aec...06e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 OI... Det første jeg lærte da min eldste begynte på skolen, var at mange av de andre barna kunne mange ord som han aldri hadde hørt. Samtale i bilen da de gikk i 2. klasse: Sønnen: Jeg gleder meg til at du skal ligge over, Ole. Ole: Jeg også. Kan jeg ligge sammen med deg i senga di? Sønnen: Ja, det er koselig. Jeg liker det. Ole: Jeg også! Per: Herre Gud, dere kanke gjørra det. Da kommer dere til å pule sammen, og er skikkelig homser. Jævlig ekkelt. Ole og sønnen: Hva er pule? Jeg stoppa den samtalen, og tok en prat med de, altså... Gjett hvem som har eldre bror, og eldre søskenbarn han er mye med? At en liten unge bruker ordet purken om politi er ikke akkurat spektakulært. Anonymous poster hash: 15e6e...321
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 For å si det sånn så kan mange andreklassinger MYE VERRE ord.. Pikk, fitte, pule, runke... ekle saker, men sånn er det. Anonymous poster hash: 90d97...a59
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 OI... Det første jeg lærte da min eldste begynte på skolen, var at mange av de andre barna kunne mange ord som han aldri hadde hørt. Samtale i bilen da de gikk i 2. klasse: Sønnen: Jeg gleder meg til at du skal ligge over, Ole. Ole: Jeg også. Kan jeg ligge sammen med deg i senga di? Sønnen: Ja, det er koselig. Jeg liker det. Ole: Jeg også! Per: Herre Gud, dere kanke gjørra det. Da kommer dere til å pule sammen, og er skikkelig homser. Jævlig ekkelt. Ole og sønnen: Hva er pule? Jeg stoppa den samtalen, og tok en prat med de, altså... Gjett hvem som har eldre bror, og eldre søskenbarn han er mye med? At en liten unge bruker ordet purken om politi er ikke akkurat spektakulært. Anonymous poster hash: 15e6e...321 Bare av nysgjerrighet: Hvordan tok du den praten? Spør fordi jeg har en følelse av at jeg hadde sittet der med en "hva gjør jeg nå"-følelse. Vet jeg hadde stoppet samtalen, men usikker på hva jeg burde ha sagt. Anonymous poster hash: e0aec...06e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Per fortalte fort at pule var å sexe (som de andre hadde hørt). Jeg bekreftet det, men sa at det ordet Per brukte ikke var greit å si. Så sa jeg at man fint kan ligge i samme seng uten å være sammmen, og at det er fint at man har noen man liker godt. Dessuten at homofili ikke er ekkelt men naturlig. At ingen av de tre guttene vet hvem de vil forelske seg i, og at det er like greit uansett om det blir jente eller gutt. Viktige var at begge var glade i hverandre. Når Per tøffer seg og sier ting som ikke er greit (pikk osv), sier jeg som regel bare stopp, og at jeg ikke vil høre slik prat. Men jeg klarer ikke bare å si stopp når det går i homse, mongo, feit og idiot. Da blåser jeg i hvem sine barn det er, og snakker om respekt, inkludering og likeverd osv. Anonymous poster hash: 15e6e...321
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Selvsagt er det vanlig. Veldig mange barn har eldre søsken, eller venner med eldre søsken. Klart de snapper opp ord og uttrykk! Jeg har selv en 1.klassing på 6 år som har tre eldre søsken og fint kan lire av seg ord som 6-åringer vanligvis ikke kan. Og da tenker jeg ikke på stygge ord, men slang og annet. Anonymous poster hash: 43895...286
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Jada klart de kan! (Politiet blir også omtalt som "purken" i enkelte barnefilmer og serier osv) Anonymous poster hash: 8fb7a...ba8
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #14 Skrevet 18. august 2015 Jada klart de kan! (Politiet blir også omtalt som "purken" i enkelte barnefilmer og serier osv) Anonymous poster hash: 8fb7a...ba8 Å ja vel, det visste jeg ikke Unger nå til dags kan vel mere, og vet vel mere enn hva jeg tror. Jeg skrev at jeg er mor til en av barna, sånn at ingen skulle tro jeg er en lærer som bryter taushetsplikten ovenfor ungene ;-) Anonymous poster hash: f1ff8...212
Gjest Antarctica Skrevet 18. august 2015 #15 Skrevet 18. august 2015 Donald er fullt av "der kommer purken" når B-gjengen blir tatt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #16 Skrevet 18. august 2015 Uff, min 6-åring er yngst i søskenflokken og plukker opp litt av hvert gitt. Må si jeg ikke visste helt om jeg skulle le eller gråte når det viste seg at hun kunne hele teksten på fyllesangen "Krabbeklo". Jeg helte mot å grine, det er virkelig ingen barnesang..... https://www.youtube.com/watch?v=MZTCvet0tnk Anonymous poster hash: 6c4f4...0bf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #17 Skrevet 18. august 2015 Kjente jeg ble litt nysgjerrig på hva i all verden denne gutten har opplevd i sommerferien sin jeg.. Anonymous poster hash: f490d...b75
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #18 Skrevet 18. august 2015 Per fortalte fort at pule var å sexe (som de andre hadde hørt). Jeg bekreftet det, men sa at det ordet Per brukte ikke var greit å si. Så sa jeg at man fint kan ligge i samme seng uten å være sammmen, og at det er fint at man har noen man liker godt. Dessuten at homofili ikke er ekkelt men naturlig. At ingen av de tre guttene vet hvem de vil forelske seg i, og at det er like greit uansett om det blir jente eller gutt. Viktige var at begge var glade i hverandre. Når Per tøffer seg og sier ting som ikke er greit (pikk osv), sier jeg som regel bare stopp, og at jeg ikke vil høre slik prat. Men jeg klarer ikke bare å si stopp når det går i homse, mongo, feit og idiot. Da blåser jeg i hvem sine barn det er, og snakker om respekt, inkludering og likeverd osv. Anonymous poster hash: 15e6e...321 Klokt svar. Anonymous poster hash: e0aec...06e
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #19 Skrevet 18. august 2015 Uff, min 6-åring er yngst i søskenflokken og plukker opp litt av hvert gitt. Må si jeg ikke visste helt om jeg skulle le eller gråte når det viste seg at hun kunne hele teksten på fyllesangen "Krabbeklo". Jeg helte mot å grine, det er virkelig ingen barnesang..... https://www.youtube.com/watch?v=MZTCvet0tnk Anonymous poster hash: 6c4f4...0bf Uff da! Tror nok tårene hadde presset på hos meg også - samtidig som det hadde holdt veldig hardt å ikke le! Anonymous poster hash: e0aec...06e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå