Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Jeg fikk diagnosen for et par år siden. Da vi ikke klarte å bli gravide på naturlig måte. Jeg hadde en stor endocyste på ene eggstokken, og har derfor fått diagnosen endometriose. Hvordan er sykdommen hos dere? Jeg har i grunnen ikke merket så veldig mye egentlig. Frem til nå. Har alltid blødd litt mye og hatt litt smerter under menstruasjon. Men nå kan jeg ha smerter rundt eggløsning også. Og kan også ha litt vondt innimellom. Magen blåser seg opp og blir stor. Jeg klarte å bli gravid ved IVF og er så glad for det. Har nå et barn på 1 år. Jeg vurderer å få satt inn en spiral for å håpe dette kan lette litt av plagene. Er redd de bare skal utvikle seg til å bli sterkere med årene. Samditig har vi lyst på en søster eller bror. Jeg tror det er mange som har mye større plager enn meg.. Hadde vært interessant å høre hvordan det er for dere, da jeg ikke kjenner noen andre som har dette. Anonymous poster hash: 14abb...187
Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Jeg har endometriose. Det medførte helt ekstreme smerter under menstruasjon fra midten av tenårene til jeg fjernet livmoren da vi hadde fått to barn. Type morfinpreparater og sykmelding hver måned. Unødvendig å si at det var lite praktisk kombinert med jobb. Begge barna ble laget med IVF, sistemann strevde vi veldig med å få til. Siden smertene mine var så ekstreme og hormonspiral ikke fungerte (jeg fikk store smerter av den også, de er litt usikre på hvorfor), valgte jeg å fjerne livmoren da vi hadde fått to barn. Kunne tenkt meg et barn til, men tålte svangerskap så dårlig og orket ikke flere IVF-runder, så det får eventuelt bli fosterbarn etter hvert. Etter livmorfjerningen har jeg vært så godt som smerte- og blødningsfri. Helt nytt liv. Anonymous poster hash: 6e3aa...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå