Gå til innhold

Samboer forstår ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

at selv om vi ikke har felles økonomi, så vil det at han bruker mange penger på visse ting gå ut over det vi kan gjøre/kjøpe felles. Hvordan kan vi få økonomien vår mer samkjørt uten å ha felles økonomi? Blir så irritert over at han kjøper mye dyrt fiskeutstyr og andre ting uten å tenke over at det går utover familien og hva vi kan finne på sammen!....

Anonymous poster hash: 39dff...973
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge får sette inn et visst beløp på en felles konto hver måned, da vil dere ha til fellesting (sjekk at han følger opp).

Men å ha helt separat økonomi hvis man har en familie eller planlegger familie sammen, det synes jeg er rimelig sært.

Anonymous poster hash: d5d98...fec
Skrevet

Vi har også helt separat økonomi, til tross for at vi er samboere og snart har felles barn. Vi setter inn penger på en felles regningskonto, og på et felles brukskort. Alt utenom styrer bi som vi vil. Syntes ikke det er sært i det heletatt. Jeg liker å bruke pengene mine til å invistere og sikre fremtiden. Han liker å bruke pengene på ting jeg mener er fjas. Sånn vi har det nå så blir det lite økonomisk krangling.

Anonymous poster hash: 9a646...36e

Skrevet

Vi har også helt separat økonomi, til tross for at vi er samboere og snart har felles barn. Vi setter inn penger på en felles regningskonto, og på et felles brukskort. Alt utenom styrer bi som vi vil. Syntes ikke det er sært i det heletatt. Jeg liker å bruke pengene mine til å invistere og sikre fremtiden. Han liker å bruke pengene på ting jeg mener er fjas. Sånn vi har det nå så blir det lite økonomisk krangling.

Anonymous poster hash: 9a646...36e

Den måten å gjøre det på virker jo grei, men har ikke inntrykk av at Hi og samboeren gjør det på den måten.

Anonymous poster hash: d5d98...fec

Skrevet

Nei, vi har ingen som helst system på økonomien.... :( vi har forsøkt å sette opp budsjett flere ganger, men ender opp med å bare la månedene komme og gå som før.... Han liker å kjøpe fisketing og jaktting, mens jeg ikke ser helt hensikten med det. Jeg har ingen dyre hobbyer, det meste jeg bruker penger på er kanskje noe garn til å strikke votter eller annet nyttig. Jeg er åpen for tips, for sånn vi har det nå, går det ikke å ha det i lengden! Hi

Anonymous poster hash: 39dff...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...