Gå til innhold

Endometriose..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har det? Kan dere fortelle litt om plagene, hvordan dere fikk "diagnosen" og hvordan dere gikk frem for og snakke med legen om dette.

Anonymous poster hash: bca01...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk diagnose etter en operasjon allerede som 18-åring. Ble operert på grunn av akutte magesmerter. Jeg får på ulike tidspunkter i syklusen veldig store smerter fordi eggstokkene hovner opp. Er det store cyster kan det også gjøre vondt hvis de kommer i "klem". Får også smerter under samleie. Har også slitt en del med kvalme. Vet det er mange som har Endo som sliter med det, men det er ikke "godkjent" som bivirkning av legene.

Skrevet

Jeg fikk diagnose etter en operasjon allerede som 18-åring. Ble operert på grunn av akutte magesmerter. Jeg får på ulike tidspunkter i syklusen veldig store smerter fordi eggstokkene hovner opp. Er det store cyster kan det også gjøre vondt hvis de kommer i "klem". Får også smerter under samleie. Har også slitt en del med kvalme. Vet det er mange som har Endo som sliter med det, men det er ikke "godkjent" som bivirkning av legene.

Takk for svar (:

Jeg har egentlig bare meget sterke menstruasjonssmerter og vondt under og etter samleie. Vet ikke om jeg skal dra til legen p.ga det.

Skrevet

Noen flere som har denne sykdommen?

Skrevet

Jeg har det. Sleit tidlig med enorme menstruasjonsmerter, og kastet mye opp. Hadde smerter under og etter samleie tidligere, men fant etterhvert stillinger som fungerte. De kan faktisk variere ;) Ba om henvisning til kvinneklinikken på mitt sykehus, og gikk igjennom lapraskopi. Der fant de enorme mengder endometriose, jeg var da 25 år. Nå fjorten år seinere har jeg fått tilbud om å fjerne livmoren siden jeg har en stor endometriosecyste som har grodd fast i livmoren. Har også tidvis problemer med tarmene og enorme magesmerter.

Anonymous poster hash: c9e2c...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...