Gå til innhold

Hva bruker man på forelesning som student i 2015?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker vi KUN mac/pc på kidsa på forelesninger på universiteter og høgskoler nå ... eller funker god gammeldags penn og papir fremdeles? :-/ :-O

Anonymous poster hash: b23f1...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penn og papir fungerer fortsatt best til notater.

Anonymous poster hash: fac1c...a5a
Skrevet

Takk (og lov! :-P )

Hilsen dinosauren. ..

Anonymous poster hash: b23f1...4cd

Skrevet

Jeg hørte om en eller annen skole som i lese- og skriveopplæringen ikke lenger skulle lære barna å skrive for hånd, de skulle rett på tastatur. Jeg tenkte at det var dumt, for noen ganger trenger man å kunne skrive for hånd. Forelesning var et av eksemplene jeg kunne komme på, der håndskrift var viktig for meg selv. Men så innså jeg at de som er ganske mye yngre enn meg, nok skriver like greit på en pad eller på en bærbar maskin. Har sett det i møter også, at det er en del som noterer digitalt. 

Lenge siden jeg var på universitetet selv, men jeg er temmelig sikker på at mange dropper penn og papir. 

Skrevet

De fleste i klassen skriver notater på mac/pc, mens noen få kun bruker penn og papir. Jeg foretrekker begge deler, i noen fag liker jeg best macen, mens i andre fag passer det bedre å skrive for hånd. Finn ut av hva som passer deg best :)

Anonymous poster hash: 08444...e89

Skrevet

Hos oss bruker de fleste penn og papir :) men vi er deltidsstudenter med noe høyere gjennomsnittsalder da ;)

Anonymous poster hash: b0a4a...66f

Skrevet

De fleste tar så elendige notater uansett at det ikke spiller noen rolle, forsåvidt, men siden vi er i den fantastiske situasjon at alle sitter med tastatur, men ingen kan skrive annet enn med to-tre fingre, er det enda dårligere stelt med de studentene som skriver på pc. Hvorfor er ikke det å lære touch-systemet i det hele tatt et tema lenger, tro? Uansett, ta mye notater og ta notater på papir, og renskriv dem gjerne etterpå som del av læringen mens dagens leksjoner fremdeles er ferske nok til at du vet hva du noterte og hvorfor, det er det mye å tjene på.

Skrevet

Jeg tror det avhenger veldig av type studie, men jeg observerer at flertallet skriver for hånd. De som har PC er gjerne mer opptatt av Facebook og nettaviser enn av å notere.

Bruk det som funker for deg. Jeg tar aldri notater, men dersom jeg skulle ha gjort det, hadde det definitivt foregått med penn og papir.

Skrevet

Penn og papir bruker jeg. Husker bedre og Må konsentrere meg

.

Skrevet

De fleste skriver med penn og papir. Noen med PC/Mac, men det bråker veldig hundre studenter skal skrive. 
Noen bruker hverken penn eller tastatur - de bruker iPad, for å ta bilder. Se for dere at tretti studenter hever iPaden hver gang foreleseren skifter ark på tavlen. 

Anonymous poster hash: 148c2...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...