Gå til innhold

Innetider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som skal begynne på skolen nå (5.5 år), som må være inne halv 7 og legger seg ca. halv 8. Broren på 4 år (har to år igjen i barnehagen) legger seg opp på samme tid. Syns ikke det blir helt rettferdig ovenfor storesøster. Hvordan gjør dere det som har barn relativt tett i alder?

Anonymous poster hash: 42d36...9a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 år mellom mine og de legger seg alltid samtidig. Prøvde å la yngste legge seg først, men de var så vant med å legge seg sammen at det ble helt feil. De er 8 og 11

Anonymous poster hash: 175e9...e1d

Skrevet

Legg broren kl syv da vel. Jeg legger mine på 3 og 5 kl syv, har ikke fått klager enda. Men det er gjerne annerledes når de går på skolen, og er ute med venner alene. ..

Skrevet

De jeg kjenner med svært tette barn, lar barnas søvnbehov styre mer enn alderen. Det er problemfritt foreløpig hos alle, men så er alle barna under 7. Kan jo være det endres etterhvert.

Anonymous poster hash: 0af31...97e

Skrevet

"Anbefalt" leggetid (fra mange helsestasjoner) er kl.20 for en 1.klassing, så øke med et kvarter for hvert klassetrinn :)

Meeeen man må jo se an barna, og kanskje egne behov.

Men det er jo en enkel måte å gjøre det "rettferdig" på da ;)

Anonymous poster hash: 6b415...858

Skrevet

Jeg har fire barn relativt tett i alder. De to eldste er det under to år i mellom (11 og 13 år nå), så er det tre år ned de til to neste som det også er litt under to år mellom (8 og 6 år). Min yngste er også 1. klassing. Her har det naturlig blitt sånn at de to eldste og de to yngste har samme leggetid. Min 1.klassing må være inne i 19-tiden nå som skolen er begynt og 20-tiden nå i sommer. Hun og broren på 8 år legger seg rundt 20.30 på hverdager og ca 21 i helgene. Da våkner de av seg selv i 7-tiden dagen etter, så det er helt passe for dem.

Anonymous poster hash: 12c10...19f
Skrevet

Mine er 4, 6 og 8. De legger seg samtidig 19.30.

Det funker utmerket for oss foreløpig :)

Anonymous poster hash: 8b85b...8fa

Skrevet

De to eldste er det 2,5 år mellom, de la seg samtidig helt frem til eldste var 8-9 år gammel, da begynte vi å skille litt fordi de rett og slett hadde forskjellig søvnbehov. Nå er de 11,5 og 14 år, yngste legger seg mellom 21 og 21. 30, eldste legger seg 22.

De to yngste er det 1,5 mellom, de er nå 6,5 og 8 år, de legger seg samtidig enda, og kommer nok til å gjøre det en stund til. De legger seg mellom 19.30 og 20, og står opp mellom 6.30 og 7 om morgenen.

Anonymous poster hash: dc08d...961

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...