Gå til innhold

Kynnere og tungt arbeid - hvordan håndtere det? (uke 28)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg har hatt kynnere siden tidlig i sv.skapet, ca uke 11-12. Vet at det er helt vanlig og fastlegen sa på første ktr at det var ufarlig. Glemte å nevne det på forrige ktr (var med vikarlege og fikk dårlig tid..) Og jeg synes det er helt greit når de ikke er vonde, men noen ganger blir de så utrolig vonde og varer lenge.. Forrige uke tok jeg en dag med egenmelding etter litt press fra mannen, da hadde jeg hatt noen travle dager på jobb i forkant, der jeg hadde kynnere hele arb.dagen og de fortsatte både utover hele kvelden og natten, selv om jeg var sofaliggende. Hadde fortsatt kynnere også den dagen når jeg tok egenmelding, men det roet seg etterhvert. Kynnere kjennes stort sett bare i magen, men når de pågår en stund så kjennes de også i ryggen.

 

Jeg jobber som sykepleier på en tung pleieavdeling, er en del stress involvert. Og jeg føler at jeg takler stress bra, men det høye tempoet er ikke så enkelt lenger. Har ingen andre plager - både rygg, bekken og sånt er bra, heller ingen ødem. Men det er vanskelig å tilrettelegge uten at det går utover kollegaen som skal jobbe sammen med meg, og det er jo ingen grei situasjon..

 

Det jeg egentlig lurer på (etter dette laaange sammendraget) er om det er noen andre i samme situasjon her og hvordan dere har håndtert det? Skal til jm neste uke, så håper hun kan hjelpe meg litt også :)



Anonymous poster hash: 7b109...d9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg ble faktisk sykemeldt pågrunnn at kynnene var veldig intense og jeg jobber på sykehus med tungt arbeid som deg så vet hvordan det er. Så legen min sa at kroppen sier i fra når det begynner og gjøre vondt har ikke kroppen det bra og trenger og slappe av. men jobben legger vel til rette for deg? Det må dem det har dem et krav på og gjøre. Lykke til videre ta vare på deg selv! Sett både deg og barnet først

Endret av Jente933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så forskjellig praksis med hvordan leger/jordmødre håndterer kynnere.. så jeg blir litt usikker. Noen sier at det går helt fint med så mye kynnere, mens andre sier at man må roe ned. Fastlegen min (som forsåvidt er i permisjon nå) sier at det er helt ok med mye kynnere. Men det har jo eskalert siden sist jeg snakket med han.

 

Ja, vet at jobben må tilrettelegge om det er mulighet for det, og sjefen har vært på ferie til nå, så har ikke fått samtale med han ennå. Men det er litt vanskelig å tilrettelegge slik det er nå, uten at det går utover de jeg jobber sammen med. Jeg kjenner jo at jeg bare må roe ned litt, så håper det ordner seg.. Hvordan fikk du tilrettelagt arbeidet? Og var du langt på vei når du ble sykmeldt?

 

Tusen takk for svar!

- HI



Anonymous poster hash: 7b109...d9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt i uke 25 til uke 31, legen min skrev det i sykemelding at jeg skulle unngå de største arbeidsoppgavene på jobb som de tyngste pasientene. Og arbeidsplassen MÅ tilrettelegge for deg det er en arbeidsmiljø som sier det. Så få legen din til og kontakte sjefen eller skrive til sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...