Gå til innhold

Kynnere og tungt arbeid - hvordan håndtere det? (uke 28)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg har hatt kynnere siden tidlig i sv.skapet, ca uke 11-12. Vet at det er helt vanlig og fastlegen sa på første ktr at det var ufarlig. Glemte å nevne det på forrige ktr (var med vikarlege og fikk dårlig tid..) Og jeg synes det er helt greit når de ikke er vonde, men noen ganger blir de så utrolig vonde og varer lenge.. Forrige uke tok jeg en dag med egenmelding etter litt press fra mannen, da hadde jeg hatt noen travle dager på jobb i forkant, der jeg hadde kynnere hele arb.dagen og de fortsatte både utover hele kvelden og natten, selv om jeg var sofaliggende. Hadde fortsatt kynnere også den dagen når jeg tok egenmelding, men det roet seg etterhvert. Kynnere kjennes stort sett bare i magen, men når de pågår en stund så kjennes de også i ryggen.

 

Jeg jobber som sykepleier på en tung pleieavdeling, er en del stress involvert. Og jeg føler at jeg takler stress bra, men det høye tempoet er ikke så enkelt lenger. Har ingen andre plager - både rygg, bekken og sånt er bra, heller ingen ødem. Men det er vanskelig å tilrettelegge uten at det går utover kollegaen som skal jobbe sammen med meg, og det er jo ingen grei situasjon..

 

Det jeg egentlig lurer på (etter dette laaange sammendraget) er om det er noen andre i samme situasjon her og hvordan dere har håndtert det? Skal til jm neste uke, så håper hun kan hjelpe meg litt også :)



Anonymous poster hash: 7b109...d9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg ble faktisk sykemeldt pågrunnn at kynnene var veldig intense og jeg jobber på sykehus med tungt arbeid som deg så vet hvordan det er. Så legen min sa at kroppen sier i fra når det begynner og gjøre vondt har ikke kroppen det bra og trenger og slappe av. men jobben legger vel til rette for deg? Det må dem det har dem et krav på og gjøre. Lykke til videre ta vare på deg selv! Sett både deg og barnet først