Gå til innhold

Hjelp! Katteallergi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene våre fikk hver sin kattunge for ca 1 mnd siden. Nå viser det seg at 5-åringen har kraftig katteallergi. Vi er blitt så glad i disse pelsdottene, de bor bare inne siden de er bare 4 mnd enda.

Men pga allergien og legen sa vi burde kvitte oss med dem så må vi jo gjøre noe. Hun plages skikkelig. Men kan kattene bo i garasjen? Vi har en del som er avskilt fra den store garasjen, og det er dør imellom. Tenker de kanskje kan være der og etterhvert sette inn katteluke når de har utviklet retningsansen? Er redd det blir for kaldt om vinteren da?

Hun kunne begynne med nesespray og øyedråper da, men anbefaligen var å kvitte kattene..

Anonymous poster hash: bafff...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på Vestlandet.

HI

Skrevet

Jeg ville heller kvitta meg med kattene... Ikke greit å ha de i garasjen syns jeg..

Anonymous poster hash: ae1b8...4a4

Skrevet

Dere må nok omplassere dem. katteallergi er ofte kraftig og kan forverres. De kan usansett ikke kose med kattene, så det er det ikke noe poeng å ha dem i garasjen.

Anonymous poster hash: 5f79a...a69
Skrevet

Har dere prøvd å sause dem inn (kattene altså) med sånn stoff som skal gjøre at man tåler dem bedre? Det fungerte for noen jeg kjenner. De reagerer hvis de har klappet og gnikker seg i øynene. Men de reagerer ikke på at katten er inne.

Anonymous poster hash: 2369d...acb

Skrevet

Huff, de trives så godt her virker det som. Har ikke lyst å skille dem heller. Tenker når de kan gå ute er de vel ikke like mye inne og da reagerer hun kanskje mindre?

Ville dere prøvd medisiner først før eventuelt kvitte kattene?

Skrevet

Det er bare å kvitte seg med kattene, ungen kan jo ikke gå på allergimedisiner konstant! 😱

Hvorfor sjekket dere ikke om de tåler katt på forhånd, forresten? Er jo en ekstremt vanlig allergi...

Anonymous poster hash: e91c0...159

Skrevet

Det finnes noe som heter PetalClens - tror det er slik det skrives. Det er mange som sverger til disse :) Det er noe som du smører katten med.

Jeg vil anbefale dere å prøve dette så fort som mulig for å se om det funker for siden de enda er små og søte så er det lettere å få dem omplassert. 

Håper det funker <3

Anonymous poster hash: b78b7...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...