Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Kjøpte ett stort basseng (ca 4000L) på auropris før helgen. Vi lot bassenget stå å fylle seg over natten, men dagen etterpå oppdaget vi at det manglet en topp. Toppen som skal skrues i der vannslangen var koblet til, slik at vannet ikke skall renne ut når vannslangen kobles fra. Tok derfor med meg kviteringen tilbake til Europris og forklarte saken, om at toppen manglet og at vi er avhengige av den ettersom vi trenger vannslangen om sommrene. Damen i kassa var ikke spesielt behjelpelig å forlanger at jeg monterer sammen bassenget å leverer det hos de før hun kan hjelpe meg. Problemet er bare at bassenget har måttet stå 3 dager i solen før det nå i dag, endelig er mulig å bade i det. Om jeg må motere sammen hele bassenget for så å sette opp ett nytt ett vil det jo ta dagesvis før vi kan bade i det, og innen den tid er finværet over for i år. Prøvde å forklare henne på en høfflig måte at etter alt strevet med å få bassenget opp, for så å må montere det ned igjen pga DE solgte meg en vare med mangler. Så kunne hun i det minste være litt behjelpelig. Jeg får ikke bevist noe mere at toppen mangler ved å levere tilbake bassenget. For alt de vet kan jeg ha lagt igjen toppen hjemme. Hvem av oss har rett i denne saken? Anonymous poster hash: f55ab...6ee
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Klart du må levere tilbake en defekt vare. Anonymous poster hash: 3910b...5f7
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Be om å få snakke med butikksjefen ved Europrisen du handlet hos, eller ta evt kontakt med hovedkontoret. Litt mer serviceinnstilt burde de klare å være, så.gjør et forsøk! Anonymous poster hash: af825...830
Leeloo76 Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Her synes jeg de kan være litt smidige, uavhengig av hva forbrukerkjøpsloven sier. Om de åpner pakken til et annet basseng (gitt at de har på lager) og gir deg toppen som mangler fra den så kan de jo ev. bestille ny fra leverandøren slik at de kan selge det andre. Tar de inn det du har vil det jo tydelig være brukt, og det kan de i hvert fall ikke selge igjen til full pris.
the amazing spidermamma Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Synes det er dårlig service. Kan de ikke hente ut en topp fra en annen pakke i butikken? Snakk med sjefen, du.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Dårlig service, hva med å skrive på facebook-siden til butikken? Da får du nok en ny topp innen dagen er omme. Jeg hadde ikke gitt meg. Anonymous poster hash: d9485...7cd
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Hvorfor sjekka du ikke at alt var på plass. En selger som strekker seg for å gjøre kundene fornøyde, ville gitt den delen... Men han står i sin fulle rett til å kreve at du tar ,ed deg alt tilbake. Anonymous poster hash: 72142...03f
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Kjøpte ett stort basseng (ca 4000L) på auropris før helgen. Vi lot bassenget stå å fylle seg over natten, men dagen etterpå oppdaget vi at det manglet en topp. Toppen som skal skrues i der vannslangen var koblet til, slik at vannet ikke skall renne ut når vannslangen kobles fra. Tok derfor med meg kviteringen tilbake til Europris og forklarte saken, om at toppen manglet og at vi er avhengige av den ettersom vi trenger vannslangen om sommrene. Damen i kassa var ikke spesielt behjelpelig å forlanger at jeg monterer sammen bassenget å leverer det hos de før hun kan hjelpe meg. Problemet er bare at bassenget har måttet stå 3 dager i solen før det nå i dag, endelig er mulig å bade i det. Om jeg må motere sammen hele bassenget for så å sette opp ett nytt ett vil det jo ta dagesvis før vi kan bade i det, og innen den tid er finværet over for i år. Prøvde å forklare henne på en høfflig måte at etter alt strevet med å få bassenget opp, for så å må montere det ned igjen pga DE solgte meg en vare med mangler. Så kunne hun i det minste være litt behjelpelig. Jeg får ikke bevist noe mere at toppen mangler ved å levere tilbake bassenget. For alt de vet kan jeg ha lagt igjen toppen hjemme. Hvem av oss har rett i denne saken? Anonymous poster hash: f55ab...6ee Demontere Anonymous poster hash: bdd4d...c37
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Selvsagt burde du ha sjekket at alle deler var der før du starta, men nå er skaden skjedd og europris er kjipe som ikke gir deg ny del. Anonymous poster hash: ec8be...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå