Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Har kjøpt meg denne blomsten på lørdag og har den i utekrukker, vannet dem på ettermiddagen. De står i sola på morgen og senere er de i skyggen. Når og hvor ofte bør jeg vanne dem? Anonymous poster hash: cc6cc...061
sug lut Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Kjenn etter. Det vil variere med lufttemperatur. Er jorda fuktig trenger de ikke vann. Men asters tåler ikke tørke.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Kjenn etter. Det vil variere med lufttemperatur. Er jorda fuktig trenger de ikke vann. Men asters tåler ikke tørke. Er ikke så flink på det jeg er helt grønn..kjenner etter, men usikker.. Blir det dumt om jeg vanner dem i kveld? Og bør de ha gjødsel? Anonymous poster hash: cc6cc...061
sug lut Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Stikk finger i jorda, du kjenner om det er knusktørt (vann) eller bare "vanlig småfuktig jord" (ikke vann). Men bor du i Oslo-området nå kan du nok regne med å vanne en skvulp hver dag, jeg bar ut fjorten vannkanner på balkongen til morgenen i dag... og da hadde jeg vannet i går også. Regn med at du trenger en fire-fem dl vann om dagen nå i varmen. Du trenger neppe å gjødsle. Det er fint å vanne om kvelden eller tidlig om morgenen, da unngår du at vannet bare fordamper fra overflaten uten å rekke å trenge ned og suges opp.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Stikk finger i jorda, du kjenner om det er knusktørt (vann) eller bare "vanlig småfuktig jord" (ikke vann). Men bor du i Oslo-området nå kan du nok regne med å vanne en skvulp hver dag, jeg bar ut fjorten vannkanner på balkongen til morgenen i dag... og da hadde jeg vannet i går også. Regn med at du trenger en fire-fem dl vann om dagen nå i varmen. Du trenger neppe å gjødsle. Det er fint å vanne om kvelden eller tidlig om morgenen, da unngår du at vannet bare fordamper fra overflaten uten å rekke å trenge ned og suges opp. Tusen takk for en veldig god forklaring. Bor på østlandet, og det er meldt sol og varmt i hele uken, så derfor tenkte jeg at de må nok vannes litt oftere enn vanlig. Anonymous poster hash: cc6cc...061
sug lut Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Stikk finger i jorda, du kjenner om det er knusktørt (vann) eller bare "vanlig småfuktig jord" (ikke vann). Men bor du i Oslo-området nå kan du nok regne med å vanne en skvulp hver dag, jeg bar ut fjorten vannkanner på balkongen til morgenen i dag... og da hadde jeg vannet i går også. Regn med at du trenger en fire-fem dl vann om dagen nå i varmen. Du trenger neppe å gjødsle. Det er fint å vanne om kvelden eller tidlig om morgenen, da unngår du at vannet bare fordamper fra overflaten uten å rekke å trenge ned og suges opp. Tusen takk for en veldig god forklaring. Bor på østlandet, og det er meldt sol og varmt i hele uken, så derfor tenkte jeg at de må nok vannes litt oftere enn vanlig. Anonymous poster hash: cc6cc...061 Det må du nok, ja. Forøvrig vet jeg jo ikke hvor stor plante du har, vannmengde-anslag var utfra en liten potte og en liten plante.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Stikk finger i jorda, du kjenner om det er knusktørt (vann) eller bare "vanlig småfuktig jord" (ikke vann). Men bor du i Oslo-området nå kan du nok regne med å vanne en skvulp hver dag, jeg bar ut fjorten vannkanner på balkongen til morgenen i dag... og da hadde jeg vannet i går også. Regn med at du trenger en fire-fem dl vann om dagen nå i varmen. Du trenger neppe å gjødsle. Det er fint å vanne om kvelden eller tidlig om morgenen, da unngår du at vannet bare fordamper fra overflaten uten å rekke å trenge ned og suges opp. Tusen takk for en veldig god forklaring. Bor på østlandet, og det er meldt sol og varmt i hele uken, så derfor tenkte jeg at de må nok vannes litt oftere enn vanlig.Anonymous poster hash: cc6cc...061 Det må du nok, ja. Forøvrig vet jeg jo ikke hvor stor plante du har, vannmengde-anslag var utfra en liten potte og en liten plante. Har passe stor, ikke for stor og ikke for liten. Når jeg vanner så tar jeg det på feelingen, vet ikke om det er ok, da men.. Anonymous poster hash: cc6cc...061
sug lut Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Stikk finger i jorda, du kjenner om det er knusktørt (vann) eller bare "vanlig småfuktig jord" (ikke vann). Men bor du i Oslo-området nå kan du nok regne med å vanne en skvulp hver dag, jeg bar ut fjorten vannkanner på balkongen til morgenen i dag... og da hadde jeg vannet i går også. Regn med at du trenger en fire-fem dl vann om dagen nå i varmen. Du trenger neppe å gjødsle. Det er fint å vanne om kvelden eller tidlig om morgenen, da unngår du at vannet bare fordamper fra overflaten uten å rekke å trenge ned og suges opp. Tusen takk for en veldig god forklaring. Bor på østlandet, og det er meldt sol og varmt i hele uken, så derfor tenkte jeg at de må nok vannes litt oftere enn vanlig.Anonymous poster hash: cc6cc...061 Det må du nok, ja. Forøvrig vet jeg jo ikke hvor stor plante du har, vannmengde-anslag var utfra en liten potte og en liten plante. Har passe stor, ikke for stor og ikke for liten. Når jeg vanner så tar jeg det på feelingen, vet ikke om det er ok, da men.. Anonymous poster hash: cc6cc...061 De er rimelig greie, astersene, så det går sikkert helt fint så lenge den ikke får for mye og drukner. Får den for lite vil den henge med bladene før den tar kvelden, så du rekker å redde den.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Stikk finger i jorda, du kjenner om det er knusktørt (vann) eller bare "vanlig småfuktig jord" (ikke vann). Men bor du i Oslo-området nå kan du nok regne med å vanne en skvulp hver dag, jeg bar ut fjorten vannkanner på balkongen til morgenen i dag... og da hadde jeg vannet i går også. Regn med at du trenger en fire-fem dl vann om dagen nå i varmen. Du trenger neppe å gjødsle. Det er fint å vanne om kvelden eller tidlig om morgenen, da unngår du at vannet bare fordamper fra overflaten uten å rekke å trenge ned og suges opp. Tusen takk for en veldig god forklaring. Bor på østlandet, og det er meldt sol og varmt i hele uken, så derfor tenkte jeg at de må nok vannes litt oftere enn vanlig.Anonymous poster hash: cc6cc...061 Det må du nok, ja. Forøvrig vet jeg jo ikke hvor stor plante du har, vannmengde-anslag var utfra en liten potte og en liten plante. Har passe stor, ikke for stor og ikke for liten. Når jeg vanner så tar jeg det på feelingen, vet ikke om det er ok, da men.. Anonymous poster hash: cc6cc...061 De er rimelig greie, astersene, så det går sikkert helt fint så lenge den ikke får for mye og drukner. Får den for lite vil den henge med bladene før den tar kvelden, så du rekker å redde den. Nå lærte jeg det som trengs, takk så mye !! Anonymous poster hash: cc6cc...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå