Gå til innhold

Noen med erfaringer rundt azoospermi?


Sara44

Anbefalte innlegg

Hvordan har det gått? Utredning, årsak til mangel?

 

Vi skal i gang med vårt 2. forsøk i november. På vårt første forsøk hentet de ut 6 egg, hvorav 4 ble befruktet. Kun 2 av 4 klarte seg til innsett, og begge ble satt inn. Fikk beskjed om at det ene var av god kvalitet mens det andre var ok, men ikke godt nok til å fryses.

 

Føler oss hjelpeløse når vi ikke vet årsaken til dette er. Vi har liksom ikke fått pratet skikkelig med lege om hva mulige årsaker kan være eller om det er noe vi kan gjøre som kanskje kan hjelpe.

 

Mannen har levert 2 sædprøver og begge manglet sædceller:( første testisbiopsi tesa/pesa fant de nok til at vi innvilget videre behandling, men da vi kom på uttaksdagen, måtte de i tillegg hente ut vev for å finne spermier. Som sagt så var det kun 4 som ble brukt til å befrukte eggene.

 

Noen andre som har vært/er i lignende situasjon eller kjenner noen?

Endret av Sara44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har en bror med samme problemet. Hos han viste det seg at han har klinefelterssyndrom. Det kan være andre diagnoser også som kan forårsake dette. Min bror og hans utkårede gikk fra hverandre før de rakk å få barn sammen så hvordan det hele ville endt med tanke på barn vites ikke.

 

Ikke så mye jeg kunne bidra med men. Masse lykke til.

 

Anonymous poster hash: 9352a...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar likevel:) kromosontestene var fine hos min samboer, men jeg vet ikke noe om hormonprøvene. Jeg har fått oppgitt verdiene, og de ligger alle innenfor normalen, men slik jeg har skjønt det trenger ikke det nødvendigvis å bety at vi bør utelukke at det er grunnet hormonelle årsaker. Får prøve å prate litt mer med legen neste runde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...