Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Når du lager stor kake, dvs en hel langpanne, pleier jeg å bake 2 separate kaker, dvs gjør alt 2 ganger for så å slå dem sammen. Føler det blir for risky å lage én stor røre og dele i 2 pga det er viktig det blir helt likt. Hva gjør dere? Tar jo en halv dag å bake kaken på denne måten. Lure også på steketips pga "sukkerbrødet" fort kan bli brent, men det er superkjipt om den er deigete. Hvor lenge og hvilken temp steker dere? Håper på tips! Anonymous poster hash: 60327...8da
Nikamo Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Lager alltid i stor langpanne og deler i to. Jeg bruker denne oppskriften: http://kokebokprosjektet.com/2011/05/22/ingerids-beste-kvaefjordkake/ Det eneste er steketiden; 25 minutter er altfor lite. Jeg lar den stå 35-40 minutter i stedet. Hvis jeg synes marengsen eller mandelflakene oppå begynner å få nok farge, så legger jeg bakepapir oppå.
overlord Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Det er jo bare å veie røren så du vet det blir likt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Det er jo bare å veie røren så du vet det blir likt. det var jo utrolig logisk - takk!! Anonymous poster hash: 60327...8da
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Lager alltid i stor langpanne og deler i to. Jeg bruker denne oppskriften: http://kokebokprosjektet.com/2011/05/22/ingerids-beste-kvaefjordkake/ Det eneste er steketiden; 25 minutter er altfor lite. Jeg lar den stå 35-40 minutter i stedet. Hvis jeg synes marengsen eller mandelflakene oppå begynner å få nok farge, så legger jeg bakepapir oppå. Tusen takk for oppskrift og steketips. Er blitt spurt om å bake til en dåp. Forventer de da kanskje full langpannestørrelse mon tro, eller kan det være nok å komme med en halv langpannestørrelse (dvs én porsjon lagt oppå hverandre). Er så i tvil... Ca 30 gjester Anonymous poster hash: 60327...8da
MarianeA Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Jeg ville nok bakt full langpannestørrelse. Med såpass mange gjester og en så god og populær kake kan den fort bli oppspist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå