Gå til innhold

Mange foreldre har ikke kustus på ungene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tenker jeg når jeg ser unger som løper villmann rundt på kjøpesentre feks og nesten løper i folk. Ingen voksne som går etter dem eller gir tilsnakk. Eller idag hvor vi badet ute i basseng og mange unger løp rundt bassevgkanten.

Anonymous poster hash: 81772...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jorda er rund.

Anonymous poster hash: 7953b...c02

Skrevet

Hvordan får man kustus på ungene sine da?

Anonymous poster hash: 3fb30...772
Skrevet

Jeg har ikke kustus på mine barn... har det på hunden... men ikke på ungene. 

Anonymous poster hash: 23d24...014
Skrevet

Jepp, mannen min sin nevø er en gal gutt uten grenser. Løper tulling med handlekurven på butikken, hopper og klatrer på faren, maser, gnåler, sitter aldri i ro og får så og si aldri tilsnakk. Han er prinsen i mor og fars rike, på hver sin front. Usunt, og behandles etter konsekvens av foreldrenes dårlige samvittighet. De er ikke sammen.

Anonymous poster hash: 08eaa...103

Skrevet

Jepp, mannen min sin nevø er en gal gutt uten grenser. Løper tulling med handlekurven på butikken, hopper og klatrer på faren, maser, gnåler, sitter aldri i ro og får så og si aldri tilsnakk. Han er prinsen i mor og fars rike, på hver sin front. Usunt, og behandles etter konsekvens av foreldrenes dårlige samvittighet. De er ikke sammen.

Mannen min sin nevø?

Skrevet

Ja... mannen min sin nevø. Han har en hel haug med nieser og nevøer, jeg hverken blir behandlet som, eller føler meg som en tante. Det skal ikke stå på at jeg ikke har prøvd. Hatt mange på overnattinger, shoppinger, interessert meg. I den familien heter det ikke tante og onkel men Lise og Leif.

Skrevet

Det er jo direkte dumt å ikke ha bedre kustus på unger enn bikkje.

Anonymous poster hash: 430b0...2c5

Skrevet

Mannen min sin nevø?

??

Anonymous poster hash: 7c91e...37f

Skrevet

Jepp, mannen min sin nevø er en gal gutt uten grenser....eldrenes dårlige samvittighet. De er ikke sammen.

Mannen min sin nevø?
??

Ja, mannen min sin nevø. Min brors barn er mine nieser og nevøer. Min brors kone er mine barns tante. Men jeg føler meg slett ikke som tante for min manns nieser og nevøer.

Skrevet

Jepp, mannen min sin nevø er en gal gutt uten grenser....eldrenes dårlige samvittighet. De er ikke sammen.

Mannen min sin nevø?
??

Ja, mannen min sin nevø. Min brors barn er mine nieser og nevøer. Min brors kone er mine barns tante. Men jeg føler meg slett ikke som tante for min manns nieser og nevøer.

Jepp, skjønte den! Spørsmålstegna var til hun som stilte spørsmålet til deg. Det er jo mannen sin nevø om det er barn til bror/søster av mannen!

Skrevet

Enig med deg Hi, mange ufordragelige unger der ute

Skrevet

Jeg er enig, men sliter veldig med det med bassengkant. Jeg har sikkert snakket med ungene hundrevis av ganger om hvorfor man ikke skal løpe rundt basseng. Forklaringene har vært bekrivende og detaljerte for å "skremme dem" litt også, og alltid før vi går av sted til et basseng spør jeg: "Hvordan skal vi gjøre det rundt bassenget nå da?" og alle ungene svarer i kor "vi skal gå, ikke løpe!". Likevel løper de innimellom, spesielt minsten på 6 år. Jeg går etter og gir beskjed osv, men de er så ivrige at de hele tiden glemmer seg likevel.

Om du har noen gode råd er det bare til å dele :)

Anonymous poster hash: a937d...51c
Skrevet

Jeg har verken kustus på barn eller hund jeg!

Begge to oppfører seg imidlertid ganske eksemplarisk nesten bestandig.

Begge har vært utsatt for positiv forsterking i oppdragelsen.

Barnet har det også gått an å snakke skikkelig med siden før to-årsdagen. Nå er hun 7 og har begynt å registrere og vurdere andres oppførsel ut i fra et mer "sosialt" perspektiv.

Anonymous poster hash: 45c9f...4ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...