Gå til innhold

Mulig å bli overtrent av denne mengde trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste 2 månedene løpt 4-5 ganger pr uke, mellom 5 og 7 km pr gang. Har vært veldig varierende terreng da jeg har løpt mye ute (løper vanligvis på mølle). Pulsen min har også vært betydelig høyere på disse øktene.

Nå er jeg tilbake til hverdagen ig føler meg helt ute...

Sover ekstremt dårlig, er stiv i kroppen, fått kink i nakken, ekstremt trøtt og slapp osv. Har jobba to uker etter ferien nå og lenge siden jeg var så her sliten.

Men føler ikke jeg trener så mye at jeg burde bli overtrent?? Er jo snakk om 4 eller 5 x 40 min hver uke 😳 skjønner ingenting.

Burde jeg kanskje ta litt fri og se om det hjelper?

Er jo ikke sikkert treningen er synderen her, men er jo ikke vanlig å være så sliten etter 4 ukers ferie...

Anonymous poster hash: 027c7...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt bli overtrent med den mengden trening hvis du ikke har et godt grunnlag, spessielt om du presser deg en del på de fleste økter.

Anonymous poster hash: 5e20c...51f

Skrevet

Høres mer ut som du er feiltrent og det kan gi mange plager slik som overtrent. Mannen min ble feiltrent og måtte ta pause i en stund

Anonymous poster hash: 59911...9da

Skrevet

Har løpt 4 ganger i uka i snart 2 år. Forskjellen er at jeg har løpt mer ute, fortere og 5 km lenger i uka.

Skrevet

Bytt to økter med styrketrening, så blir du mer utholdende. Min erfaring er at kun løping kan bli utmattende, mye bedre med variert trening.

Skrevet

Har løpt 4 ganger i uka i snart 2 år. Forskjellen er at jeg har løpt mer ute, fortere og 5 km lenger i uka.

Hva prøver du å oppnå med dette?

Hi: ja, det er mulig. Men du kan også bare være sliten pga mye trening. Da kan du enten redusere mengden eller holde ut litt til og se om det går seg til. Jeg brukte ca 3 måneder på å venne meg til den mengden. Begynte med ganske dårlig utgangspunkt. Støtter også forslaget om styrketrening, det er lurt å trene litt mer allsidig.

Anonymous poster hash: 69386...459

Skrevet

Hi: ja, det er mulig. Men du kan også bare være sliten pga mye trening. Da kan du enten redusere mengden eller holde ut litt til og se om det går seg til. Jeg brukte ca 3 måneder på å venne meg til den mengden. Begynte med ganske dårlig utgangspunkt. Støtter også forslaget om styrketrening, det er lurt å trene litt mer allsidig.

Den du siterer er hi

Anonymous poster hash: 3497f...4f4

Skrevet

Den du siterer er hi

Anonymous poster hash: 3497f...4f4

😂🙈 sorry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...