Gå til innhold

Sterk lesning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oki, har vert her flere ganger før

Anonymous poster hash: a005e...d49
Skrevet

oki, har vert her flere ganger før Anonymous poster hash: a005e...d49

...og da sier loven at det aldri må nevnes igjen??

Anbefaler deg kaffi UTEN eddik imorgen!

Sterk historie ja!! Umulig å forestille seg.... *snufs*

Anonymous poster hash: a2969...825

Skrevet

Uff så trist ;( Gråt når jeg leste den

Skrevet

Menn som er alenefedre er helter. Kvinner som er alenemødre er snyltere.

Anonymous poster hash: d6512...b4c

Skrevet

Synes ikke den kommentaren passet seg helt altså.

Skrevet

Synes ikke den kommentaren passet seg helt altså.

Jeg er helt enig i det, Samtidig er det et godt poeng som kan diskuteres en annen gang. 

Sterk historie og en flott familie som dessverre mangler ett medlem.

Anonymous poster hash: cb858...17c

Gjest ♡perla
Skrevet

Jeg gråt da jeg leste... 😢

Det kunne vært min familie....💔

Skrevet
Menn som er alenefedre er helter. Kvinner som er alenemødre er snyltere. Anonymous poster hash: d6512...b4c

Helter er de som blir alene med barna fordi den ene faller fra, stikker av, blir alvorlig syk fysisk eller psykisk og en del andre grunner. De som med vilje skaffer barn uten å være to om det er en annen sak. Snyltere er de som oppgir at de er alene med barna, men egentlig ikke er det. Men litt enig i at en alenepappa får gjerne mer oppmerksomhet enn en aleneamma.

Anonymous poster hash: e01a1...d8e

Skrevet

Jeg tror grunnen til at alenepappa gjerne får mer oppmerksomhet enn en alenemamma er at det forstatt ikke er likestilling fullt ut her i Norge.
Pappaene er sjeldent den personen som tar vare på barna utenom mat, økonomi, er med dem osv, er jo gjerne mødrene som automatisk står for den psykiske omsorgsdelen. Du ser jo feks at det som regel er mødrene som bærer barna i bæreseler/sjal, som prater med barna om det er noe eller om barna trenger å prate, som står for den største delen av kosinga, og som feks står for kleshandling osv! Fedrene setter seg sjeldent i alt som trengs, må gjøres, behov som må fylles og ønskes av barna, noe mødrene automatisk ofte gjør.
Jeg setter ikke alle under en kam nå, ettersom jeg skriver "sjeldent", "ofte", "som regel" osv., er jo mange fedre som også er like mye inn i familielivet som mødrene- om ikke mer. Men da får jo de også en klapp på skulderen omtrent, nettopp fordi det er et litt uvanlig syn:)

Jeg synes denne pappaen er kjempe tøff, han sier jo selv at før var han den strenge osv.! Men nå må han ta begge rollene, og det er ikke lett å plutselig bli en myk, sensitiv og "følsom" person :)
Men synes også mødre som havner i samme situasjon og som plutselig må ta den strenge rollen på seg i tillegg er tøffe, det er absolutt ikke lett det heller! 

Anonymous poster hash: 54536...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...