Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Ser ut til jeg er blitt gravid med nr 4.. hjelp.. Anonymous poster hash: f7a01...d1f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Himmla travel! Meen jeg elsker det!😀 Nei altså, av og til kunne jeg tenkt meg å hive et par av de ut vinduet, men sånn er det vel om man bare har en eller to også.. Som regel er det utrolig fint😊 Og overgangen fra tre til fire er overraskende lett. Er vel noe med at rutinene for det meste allerede er inne, så den fjerde glir bare inn i det☺ Anonymous poster hash: 1b4b5...518
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Jeg har 4 barn fra 5-15 år, og det er ikke til å legge skjul på, det er hektisk! Jeg ble alene da jeg ble gravid med minstemann, så jeg er alene i hverdagen om alt med de yngste (faren til eldstemann er fantastisk flink til å dele alt ansvar, han betaler alt for henne, selv når hun er hos meg osv). Faren til de tre minste stiller minimalt opp, bare der han må Jeg må ha struktur, planlegge og tilrettelegge hverdagen hele tiden, ellers sklir det fort ut. Alt må ha sin plass og jeg bruker mye tid, krefter og energi på å få hverdagskabalen til å gå opp (men det gjelder vel for de fleste), men jeg har hjelp av foreldrene mine til å kjøre/hente barna og jeg har en tenåring til å passe de yngste en dag i uka (da er jeg og eldste på en aktivitet sammen). Det er mye stress, kaos og høyt volum når alle er hjemme, men også mye omsorg, kos og samhold Det var veldig slitsomt da de var helt små, men etter minste fylte 4 forandret mye seg. Da var det lettere å finne på ting, eldste var blitt så stor at hun kunne passe småsøskna om jeg måtte noe med et av barna osv. Nå merker jeg at ting faller på plass Lykke til, hi, det går nok bra Anonymous poster hash: bf747...e22
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Travel og trivelig Akkurat nå har jeg stått på kjøkkenet og skrevet på vår store "hjernecelle" som holder orden på alt som skjer, det er en sånn tavlekalender hvor alle har hver sin kolonne. Det er flere som produserer slike, eller man kan lage selv av plexiglass, min er herfra og henger på hele kjøleskapet. Den er vi 100% avhengig av. http://www.ukeplan.no/gallery/magnetplan Mine barn er 6, 8, 11 og 14 år, så denne uken har vi skolestart for alle (yngste i 1.klasse), det er oppstart på dans og turn, det er til sammen 5 fotballtreninger og 2 fotballkamper (begge bortekamper). Vi har alle ettermiddagene fylt opp... Men det er fantastisk, akkurat nå er alle fire ungene i kjellerstuen og lager en landsby i lego, selv eldste ble med for å "hjelpe til". De har så mye glede av hverandre, de er en så fin gjeng. Skal ikke legge skjul på at særlig klesvasken er enorm, og matbudsjettet kan skremme vannet av hvem som helst, det er travle dager, men det er så mye liv også. Det er latter, skravling, synging og løping i trappa, det er virkelig verdt jobben synes jeg. Men det er en livsstil, egentid og slikt eksisterer knapt her i huset, all vår våkne tid går jo med på å være foreldre. Men det er en fase i livet det også, og vi synes det er helt greit. Vi hadde mange egoistiske år før vi fikk barn, og plutselig flytter de hjemmefra og vi har allverdens alenetid igjen, denne midterste delen av livet er fylt med barn. Barna får all den kjærlighet og oppfølging de trenger, det er klart vi må dele oss, vi kan ikke begge se fotballkampen til eldste når yngste skal på ballett og nest eldste på turning samtidig, og det hender en unge må vente en halvtime fordi en annen unge ikke er ferdig på trening enda. Men det har de ikke vondt av i det hele tatt etter min mening. Vi er alltid her om de trenger oss, og hver kveld har vi litt tid med hver enkelt av dem. De legger seg ikke samtidig og alle blir fulgt til sengen, får en liten alenesamtale på sengekanten om de ønsker det. Anonymous poster hash: 501c9...6a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå