Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #1 Skrevet 16. august 2015 Vi har slitt i ekteskapet nå i snart 5 år. Null sex og nærhet denne tiden. Jeg blir fysisk dårlig bare av tanken på at han skal ta på meg. Ingen av oss er lykkelige. Men vi henger i stroppen og lar dagene gå. Krangler ikke særlig. Har tre forholdsvis små barn som er vårt hovedfokus. Har gått i terapi hos både familievernkontoret og sexolog. Det hjalp kanskje noe, men løste ikke problemene våre. Nå har jeg kommet dit at jeg rett og slett ikke orker å leve slik lenger. Jeg er i mine beste år, og jeg er bare ulykkelig. Tror heller ikke barna kan ha det bra ved å leve med slike foreldre. Problemet er bare at jeg er kronisk syk. Har vært det de siste 3 årene. Utmattelse og depresjoner. Har fått diagnosen ME. Har bare ork til å jobbe en dag i uken. Går på AAP, så kunne hatt bedre utbetalt enn jeg har nå. Jeg er veldig redd for hvordan jeg vil klare meg alene siden formen er så dårlig, men jeg har samtidig en mistanke om at jeg er syk pga. problemene mellom meg og mannen. Men jeg vet jo ikke.... Hvordan starte prosessen med å forlate han?? Først dra i banken for å finne ut hvor mye jeg kan få i lån for å kjøpe egen leilighet?? Snakke med han først og si jeg har bestemt meg? (Kommer da til å bli et helvetes leven her). Jeg aner bare ikke...... Noen som har noen tips til meg? Anonymous poster hash: fc54b...a2a Anonymous poster hash: a4bf5...3d2
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #2 Skrevet 16. august 2015 Jeg tror det er viktig for deg å vite at du har en plan når du først snakker med mannen (siden du sier det da blir et helvete der). Om det blir for mye bråk når du snakker med mannen så kan det være nok til å ta fra deg så mye krefter at du ikke orker å ta tak i alt du må gjøre med bank og annet. Så akkurat i ditt tilfelle ville jeg først sikret meg at jeg hadde en utvei, da er det lettere å stå i det bråket som blir. Det å leve slik du gjør nå stjeler forferdelig mye krefter, og det har du rett og slett ikke råd til. En skillsmisse og flytteprosess er en midlertidig krafttyv, men du får det bedre i etterkant, tror jeg, når forholdet har vært som det er i så mange år og dere har prøvd alt. Jeg tror du etter hvert vil oppdage at du greier deg bedre enn du nå frykter når du bor for deg selv. Lykke til Anonymous poster hash: bb53b...5ac
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #3 Skrevet 16. august 2015 Det kan forresten også være lurt å bestille en time til fvk allerede nå. Får du raskt time så ta den først selv, om du må vente og du og mannen trenger det for å kommunisere om alt rundt skillsmissen, så slipper dere mer ventetid. Så bestill en time. Informer også fastlegen din neste gang du drar dit. Anonymous poster hash: bb53b...5ac
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #4 Skrevet 16. august 2015 Tusen takk for svar! Mener du jeg skal fortelle fastlegen at jeg tenker å forlate mannen min? Og ja, har lenge tenkt på å bestille time hos fvk. Da tror jeg jeg skal snakke med banken og foreldrene mine før jeg tar det opp med mannen. HI Anonymous poster hash: a4bf5...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå