Gå til innhold

Dere som har aktivitetsarmbånd eller klokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kalorier forbrenner dere på en hverdag og en helg uten trening eller turgåing?

Anonymous poster hash: 938ad...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 2400.

Anonymous poster hash: b25da...94d

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg en slik (va to uker siden), og har foreløpig ikke trent eller gått trimtur siden jeg fikk den. Jeg regner da ikke det å hente/levere barnet i barnehagen som gåtur, dette tar ca 15 min til og ca 20-25 fra barnehagen da vi da samtidig går innom butikken å handler mat.

Jeg forbrenner et sted mellom 2500 og 3500 kalorier hver dag, med normal hverdagsaktivitet.

Anonymous poster hash: d1b87...f22

Skrevet

Hjelpes. Det var mye. Jeg ligger ofte nede på under 2000 hvis jeg ikke trener. En skikkelig lat dag i helgen har jeg vært nede i 1700 og jeg veier 70 kg!

Skrevet

Hjelpes. Det var mye. Jeg ligger ofte nede på under 2000 hvis jeg ikke trener. En skikkelig lat dag i helgen har jeg vært nede i 1700 og jeg veier 70 kg!

Hmmm... Sjekket nå og på min dårligste dag så langt forbrente jeg 2264 kcal og gikk like under 7000 skritt.

Jeg veier 85 kg. Hva har vekten å si ift kcal-forbrenningen egentlig? Vet du?

Skrevet

Hjelpes. Det var mye. Jeg ligger ofte nede på under 2000 hvis jeg ikke trener. En skikkelig lat dag i helgen har jeg vært nede i 1700 og jeg veier 70 kg!Anonymous poster hash: 938ad...8cb

Hmmm... Sjekket nå og på min dårligste dag så langt forbrente jeg 2264 kcal og gikk like under 7000 skritt.

Jeg veier 85 kg. Hva har vekten å si ift kcal-forbrenningen egentlig? Vet du? Anonymous poster hash: d1b87...f22

Jeg vet ikke hvor mye vekten har å si. Litt er det nok. I tillegg synker nok forbrenningsanlegg en del med alderen. Jeg nermer meg 50.

Jeg går veldig sjelden under 10.000 skritt på en dag, men klokka kan likevell beregne under 2000 kcal.

Skrevet

Hjelpes. Det var mye. Jeg ligger ofte nede på under 2000 hvis jeg ikke trener. En skikkelig lat dag i helgen har jeg vært nede i 1700 og jeg veier 70 kg!Anonymous poster hash: 938ad...8cb

Jeg veier 85 kg. Hva har vekten å si ift kcal-forbrenningen egentlig? Vet du? Anonymous poster hash: d1b87...f22

Jeg vet ikke hvor mye vekten har å si. Litt er det nok. I tillegg synker nok forbrenningsanlegg en del med alderen. Jeg nermer meg 50.

Jeg går veldig sjelden under 10.000 skritt på en dag, men klokka kan likevell beregne under 2000 kcal.

Kanskje de forskjellige klokkene beregner forskjellig også? Har hørt st kcal-forbrenningsberegning uansett kun er veiledende dersom man ikke går vitenskapelig til verks da det er mange faktorer som spiller inn. Jeg har FitBit Charge HR.

Jeg er for øvrig 41. Nå, etter de to første dagene, går jeg stort sett aldri under 10 000 skritt per dag. Ligger på rundt 15 000 i gjennomsnitt. Går en del hjemme også i tillegg til å levere/hente barnet i bhg. Fitbiten min måler antall trapper jeg går opp også (ikke ned, bare opp). I dag har jeg feks gått 39 trapper. Rekorden min er 41, og jeg ligger på rundt 30 i snitt per dag. (Jepp, en del trapper i huset, og jeg beveger meg fra kjeller, via to hovedrett til loftet ila en dag.) Det kan også ha noe å si. Man forbrenner sikkert mer i trapp enn bare "rett frem".

Skrevet

Jeg veier 85 kg. Hva har vekten å si ift kcal-forbrenningen egentlig? Vet du?

Det har vel gjerne litt å si. Jeg er 55 kg, og de dagene jeg ikke trener ligger jeg på 1800-1900 kcal. Går ca. 7000-11000 skritt de dagene. 

Anonymous poster hash: db227...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...