Gå til innhold

Er hjemme hos ekskone for å se barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble alt for lang, men det er så mye som må ut. håper du forstår!

Kjæresten min har gjort det slutt med ekskona ett år før han møtte meg!! Når hun fikk høre om at eksmannen hadde funnet seg en kjæreste ble hun helt gal.

Hun ringer han sent på natta og truer med å ta livet av seg selv, hvis ikke han kommer tilbake til henne. Hun truer blant annet om at hun skal ødelegge mitt liv og at om hun treffer meg ut i gata så kommer hun til å kaste meg ned og ditten og datten.

Han derimot virker helt støttende til hennes situasjon, fordi etter hans mening så har hun rett til å oppføre seg slik hun gjør, i om med at hun har vært sammen med han i 4 år og at de har felles barn og bla bla bla.

Hun har også truet med å dikte opp en sak mot han til politiet hvis han nekter å gi henne 100% omsorg for barnet!! Og det gjorde han. Det han da må gjøre er å ringe og nærmest trygle henne hver gang for å kunne se ungen noen minutter og det hjemme HOS HENNE!!!!

Akkurat dette var ikke noe problem for meg i starten fordi jeg trodde han bare skulle gjøre det i en kort periode frem til han, får mulighet til å dele omsorgen. Men nei, det viste da seg at hun har spurt om å ha sex med han. Det etter at hun fikk vite at vi har flyttet sammen!!! Er DETTE normalt?? skal jeg liksom akseptere at kjæresten min går og er hos en gal dame som er villig til å gjøre alt for å ødelegge forholdet vårt! Ikke nok med det... Hun får lov til å spørre han om hvorfor han har reist med meg?? Forholdet mitt med han har vart såpass lenge at hun ikke har det minste rett til å spørre han hvorfor han valgte å reise med meg og ikke henne!!!! 

Jeg vet og er sikker på at han ikke vil ha noe med henne å gjøre! Men hun kontrollerer han med den ungen.

Jeg har maset lenge på han om å få dele omsorgen, men han tørr ikke gå frem. Dette gidder jeg ikke mer. Derfor tok jeg det opp med han idag, og ba han om å flytte hos en venn midlertidig, til han får bestemt seg om å gjøre noe med dette, og at han kun kan komme tilbake når han har funnet en løsning på det! 

Og nå sitter jeg å grubler!! Var det riktig gjort av meg? Har jeg vært for streng med han!! Jeg vil ikke at en dame skal sitte å kontrollere en mann som jeg planlegger å ha en fremtid med!! Hun bestemmer alt for han. Hun klarte til og med ødelegge 2 års dagen vår. Er jeg nødt til å takle dette? :( Jeg er så forvirra :( 

Svar tas med stor takk!! 

Anonymous poster hash: 61a91...87f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Applaus til deg, Hi! :D

Du gjorde det helt rette. Typen din oppfører seg som en fjott, lar seg manipulere av sin eks på bekostning av sitt barn, og ved det tar han ikke ansvar for barnet sitt (selv om han innbilder seg det motsatte).

Nå har typen din den perfekte anledning til å gjøre noe alvorlig med situasjonen. Han bør mandag morgen kontakte barnevernet og varsle at moren er så psykisk ustabil at hun truer med å ta livet sitt. Hun er tydeligvis ikke i en slik psykisk tilstand at hun bør ha ansvar for barn.

Om det er noe som helst tak i typen din så går han nå rettens vei og krever full omsorg for barnet, og viser til hvor ustabil barnets mor er, samt at hun trakasserer både ham og deg.

Og gjør han ikke noe alvorlig med dette, da vil du ha det langt, langt, langt bedre uten ham!

Så nei, du skal ikke være nødt til å takle dette! Du kan snakke med typen din og si hva du forventer av mannen du deler livet ditt med (at han tenker på sitt barns beste og tar ansvar når moren tydeligvis ikke lenger er stabil nok psykisk til å ta dette ansvaret). Men.... du kan ikke styre ham, om han ønsker å la seg fortsette å manipulere av sin eks, da er det et valg han tar. Og da må du ta et valg angående forholdet - og det bør være å gå, for du får aldri et godt forhold til en mann som lar seg styre av sin eks og som ikke tar ansvar for barnet sitt.

Anonymous poster hash: 757ad...c3d
Skrevet

Ble alt for lang, men det er så mye som må ut. håper du forstår!

Kjæresten min har gjort det slutt med ekskona ett år før han møtte meg!! Når hun fikk høre om at eksmannen hadde funnet seg en kjæreste ble hun helt gal.

Hun ringer han sent på natta og truer med å ta livet av seg selv, hvis ikke han kommer tilbake til henne. Hun truer blant annet om at hun skal ødelegge mitt liv og at om hun treffer meg ut i gata så kommer hun til å kaste meg ned og ditten og datten.

Han derimot virker helt støttende til hennes situasjon, fordi etter hans mening så har hun rett til å oppføre seg slik hun gjør, i om med at hun har vært sammen med han i 4 år og at de har felles barn og bla bla bla.

Hun har også truet med å dikte opp en sak mot han til politiet hvis han nekter å gi henne 100% omsorg for barnet!! Og det gjorde han. Det han da må gjøre er å ringe og nærmest trygle henne hver gang for å kunne se ungen noen minutter og det hjemme HOS HENNE!!!!

Akkurat dette var ikke noe problem for meg i starten fordi jeg trodde han bare skulle gjøre det i en kort periode frem til han, får mulighet til å dele omsorgen. Men nei, det viste da seg at hun har spurt om å ha sex med han. Det etter at hun fikk vite at vi har flyttet sammen!!! Er DETTE normalt?? skal jeg liksom akseptere at kjæresten min går og er hos en gal dame som er villig til å gjøre alt for å ødelegge forholdet vårt! Ikke nok med det... Hun får lov til å spørre han om hvorfor han har reist med meg?? Forholdet mitt med han har vart såpass lenge at hun ikke har det minste rett til å spørre han hvorfor han valgte å reise med meg og ikke henne!!!!

Jeg vet og er sikker på at han ikke vil ha noe med henne å gjøre! Men hun kontrollerer han med den ungen.

Jeg har maset lenge på han om å få dele omsorgen, men han tørr ikke gå frem. Dette gidder jeg ikke mer. Derfor tok jeg det opp med han idag, og ba han om å flytte hos en venn midlertidig, til han får bestemt seg om å gjøre noe med dette, og at han kun kan komme tilbake når han har funnet en løsning på det!

Og nå sitter jeg å grubler!! Var det riktig gjort av meg? Har jeg vært for streng med han!! Jeg vil ikke at en dame skal sitte å kontrollere en mann som jeg planlegger å ha en fremtid med!! Hun bestemmer alt for han. Hun klarte til og med ødelegge 2 års dagen vår. Er jeg nødt til å takle dette? :( Jeg er så forvirra :(

Svar tas med stor takk!!

En gang for lenge siden var jeg i et forhold som ligner dette. Har bare en ting å si: kom deg ut. Evt gi han et ultimatum, at han gjennomfører en normal samværssak mot eksen og deretter følger avtalen til punkt og prikke. Ikke lar henne styre så mye som et minutt av hans liv etter at en samværsavtale (eller omsorgsovertakelse) har funnet sted.

Min eks var skilt fem år før jeg møtte ham. Hun som gikk, hadde funnet en ny! Men hun slo seg vrang hver gang han fikk ny kjæreste. Især da jeg kom i bildet, for det var et seriøst forhold. Var igjennom mye som ligner det du forteller. Manipulering via barna, overvåking, drapstrusler, telefonterror, følelsesmessig utpressing (mye grining, eller anklager om at "nå gråter barna fordi du ikke kommer og kjører dem på speideren"'osv). Hun ville ikke la barna dra på ferie med ham uten at hun selv var med, hun brukte ham som vaktmester og sjåfør, hadde alltid et påskudd til å ringe osv.

Feilen jeg gjorde var å bli gravid. Da gikk hun helt ballistic. Dette unner jeg ingen. Så run, Forrest, run!!!

Anonymous poster hash: fc6b5...246

Skrevet

Brukte også selvmordstrusler som våpen, f eks "håper din nye kjæreste blir en god stemor for barna. Vet jo ikke hvor lenge jeg holder ut dette livet. Jeg kan like godt dø!" Hun spredde også fæle rykter om han på byen, at de var skilt fordi han hadde vært voldelig osv.

Min eks mistet både meg og vårt felles barn på denne måten. Konfliktsky som fy. Han prøvde å komme sammen med henne igjen etterpå, men det skar seg jo før det var gått et halvt år. Hun var like misfornøyd, masete og manipulerende som før, og selv hadde han jo bare gått med på det for å sørge for at hun ble fornøyd (han håpte for ungenes skyld at alt skulle bli bra.) Hun innrømte til sin svigermor at hun var i forholdet mest for økonomiens skyld!

Så sprakk det også. Ny rettssak om barnefordelingsdebatt. Men da var ungene blitt over 12 år begge to og nektet å bo hos henne, så noe godt kom det kanskje ut av det for mannen? Selv syntes jeg det var utrolig meningsløst å ødelegge så mye for meg og mitt barn når hun ikke en gang var glad i fyren! Hadde det i alle fall vært kjærlighet, så kunne jeg forstå det. Men når man ødelegger sin eks og hans forhold bare av maktsyke og pengegriskhet. Det er bunnpunktet av menneskelig atferd.

Skrevet

Takk for svar jenter! Det hjalp mye å høre om dere andre. Jeg skjønner ikke hvordan noen mødre kan være så onde av seg!! bruke mannen på den måten!! Jeg hadde vurdert lenge å kontakte barnevernet selv, men ble litt tilbaketrukken fordi jeg ikke visste hva konsekvensene kom til å være.

Hun har til og med løyet til han om at jeg en gang har truffet på henne og truet med at jeg skal anmelde saken hennes til barnevernet! kjæresten min tvilte ikke en smule på det hun fortalte, men da tidspunktet hun oppga krasjet med restaurantbesøket vårt sammen, så dummet hun seg ut!!

Hun går gjennom alle vennene våres og driver å spre falske rykter om oss to vi også.

Situasjonen her er også avhengig av penger tenker jeg og ikke noe mer. Jeg har kommet bort i noen meldinger som hun har sendt han der hun skriver at hun trenger penger og at han er nødt til å betale fordi hun passer på barnet hans, mens han bortkaster tiden sin på unødvendige folk!!

HI

Skrevet

Takk for svar jenter! Det hjalp mye å høre om dere andre. Jeg skjønner ikke hvordan noen mødre kan være så onde av seg!! bruke mannen på den måten!! Jeg hadde vurdert lenge å kontakte barnevernet selv, men ble litt tilbaketrukken fordi jeg ikke visste hva konsekvensene kom til å være.

Hun har til og med løyet til han om at jeg en gang har truffet på henne og truet med at jeg skal anmelde saken hennes til barnevernet! kjæresten min tvilte ikke en smule på det hun fortalte, men da tidspunktet hun oppga krasjet med restaurantbesøket vårt sammen, så dummet hun seg ut!!

Hun går gjennom alle vennene våres og driver å spre falske rykter om oss to vi også.

Situasjonen her er også avhengig av penger tenker jeg og ikke noe mer. Jeg har kommet bort i noen meldinger som hun har sendt han der hun skriver at hun trenger penger og at han er nødt til å betale fordi hun passer på barnet hans, mens han bortkaster tiden sin på unødvendige folk!!

HI

Da kan han jo tilby seg å passe barnet for henne, da.

Nei, vet du hva. Før han gror seg noen baller er dette ikke noe sted for deg. Du har uforvarende fått hånda inn i vepsebolet, og hvis du ikke trekker deg unna, blir du stukket.

Skrevet

Sånn er eksen til mannen min og. Til slutt sa han stopp, hun diktet historien sim og det var et helvete et par år. Verst for barnet selvsagt, som kun er en brikke i et slags hevnspill. Retten dømte normalt samvær og litt ekstra, og akkurat den biten roet seg noe. Men det er fortsatt et lite helvete. Hun har holdt på i 8 år nå.

Anonymous poster hash: 01334...125

Skrevet

Hun høres ut som en psykopat tvers igjennom. ..

les litt om det på nettet, de bruker ofte sex og kropp i tillegg for å manipulere og lure folk..

Anonymous poster hash: ce339...baa

Skrevet

En ting er at hun bruker mannen, en annen ting er at han lar henne bruke han. Jeg synes du gjorde det rette, be han ordne opp og ta ansvar. Det kommer sikkert til å være en tøff prosess, men dersom han velger enkleste utvei i forhold til dette (altså at hun skal fortsette å bestemme) så er han vel dessverre ikke så mye å satse på.. Da vet du jo hvordan han vil håndtere andre ting frem i tid også?!?!

Anonymous poster hash: 7f52b...274

Skrevet

her bør eksen trekke seg vekk, hun virker jo gal,men at han må hjem til henne for og se barnet/barna er også feil, så her bør han gå til familievernskontoret eller skaffe en advokat og jeg håper dere har bevis på at hun har truet deg og han,for da hadde jeg rett og slett anmeldt henne

Skrevet

Huff.. Jeg synes det er trist at jeg ikke er eneste som har opplevd dette. Stakkars barna, er det første jeg tenker. Det er komplett umulig å skåne barna i slike situasjoner, og det er det som sliter samvittigheten min. Jeg føler med som en brikke i en forferdelig kamp. Og eneste jeg kan gjøre er å se på.. Jeg er altså stemor i lignende situasjon. Her tror mor at hun eier barnet, og er bitter på bruddet og oppløsning av "den perfekte familie". Hun gikk til retten for fullt samvær noen uker etter hun fikk vite at vi skulle få barn. Hun tapte på alle punkter, men ble idømt å være med på levering/henting. Etter dette har hun brukt barnet enda mer intensivt i hennes kamp om barnet, forteller usannheter om oss, gir barnet dårlig samvittighet med å være borte fra henne ved å ha avskjedskveld, nekter å slippe barnet ved levering, stadig sende barnet meldinger hvor hun skriver at hun savner barnet. Far til barnet har innsett hvor ødeleggende dette er for barnet, og ønsker ikke å være en som har vært en del av denne kampen. Så nå er det to måneder siden han har sett barnet. Og jeg merker at faren sliter pga dette. Hele situasjonen er tragisk. Derfor er mitt råd: LØP. Ikke vær så dum som meg, jeg har to barn med faren, og kommer alltid til å være en av brikkene i morens fæle kamp. Jeg tviler på at slike mødre plutselig begynner å samarbeide, dermed må du vurdere om det er noe du ønsker å leve med. Og ikke minst, om du vil at dine fremtidige barn skal leve med situasjonen..

Anonymous poster hash: 8131e...4bb

Skrevet

Det er utrolig trist å lese om så mange som er i samme onde situasjon!! Jeg skjønner hvor tøft det er å takle dette! Jeg har ventet nå en god stund men fikk ingen ting ut av ventingen.

Kjenner nå at jeg savner han! Men skal ikke gi meg denne gangen. For det har jeg nemlig gjort før, uten noe nytte.

Ja jeg synes også hun er den typen som sitter å stappe i barnet hat og fæle ting om sin far. For min del har jeg treffet ungen veldig lite. Det jeg så etter at problemene begynte, er at ungen ble så usikker og redd av seg når h*n var sammen med oss! Jeg synes det er så dumt at mannen er så lett å kontrollere!! Jeg begynner faktisk å tvile på dette forholdet noe veldig :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...