Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #1 Skrevet 15. august 2015 Sønnen vår er snart 2 år og vi har ennå kontakt med de i barselgruppa, dvs 10 andre barn. Han legger seg ca kl 18-18.30 og har gjort det i over ett år. Når han har begynt å tulle ved leggetiden så den har tatt 1-2 timer, kontra 10 min ellers, så har vi prøvd å legge han senere men det funker ikke. Vi har prøvd alt og det eneste som har funket er å korte ned på dagsovingen, så nå sover han en time om dagen. Vi har redusert tiden gradvis fra 3 timer. De andre i barselgruppa har fortalt at deres nå legger seg mellom 19.30 og 20.30 og noen neste himler med øynene når jeg sier at vi legger han tidligere enn det. Ei sa til og med "herregud legger dere han så tidlig, det kan neppe være bra". Eh jo det hjelper han til å få ei god natt. Jeg føler at noen tenker at vi legger han tidlig så vi skal slippe å være med han, men nei det er ikke derfor og jeg skulle gjerne hatt han oppe til f.eks kl 21 for min del. Vi gjør det fordi det er da han sovner i løpet av 5-10 min, og legger vi han senere så tar det 1-2 timer og da mye skriking fordi han er overtrøtt. Andre som har/har hatt et barn med samme sovemønster? Vi er vel ikke de eneste? Ps. Jeg er ikke ute etter tips for leggingen, han bruker maks 10 min på å sovne så det går strålende Anonymous poster hash: 50500...25a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #2 Skrevet 15. august 2015 Jeg tenker gjør det som fungerer og passer for dere. Man kan ikke sammenligne seg med alle andre hele tiden. Alle barn er forskjellige og ditt barn er så heldig å ha en mamma som setter dets behov først! Anonymous poster hash: 959bf...cb3
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #3 Skrevet 15. august 2015 Samme her! Nå er ungen snart fem og legger seg halv åtte. La seg halv sju fra 3mnd - ca 4 år. Anonymous poster hash: 044e2...c37
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #4 Skrevet 15. august 2015 Jeg tenker gjør det som fungerer og passer for dere. Man kan ikke sammenligne seg med alle andre hele tiden. Alle barn er forskjellige og ditt barn er så heldig å ha en mamma som setter dets behov først! Anonymous poster hash: 959bf...cb3 Helt enig med deg, men jeg startet denne tråden uansett fordi jeg er nysgjerrig. Anonymous poster hash: b9bf4...754
Anonym bruker Skrevet 15. august 2015 #5 Skrevet 15. august 2015 Samme her! Nå er ungen snart fem og legger seg halv åtte. La seg halv sju fra 3mnd - ca 4 år. Anonymous poster hash: 044e2...c37 Godt at flere er sånn. Tror jeg kanskje var sånn selv. Anonymous poster hash: b9bf4...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå