Gå til innhold

Den vanskelige bleieslutten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet på tre år bruker forsatt bleier. Har forstått at hun får litt kommentarer fra de andre ungene i barnehagen om at hun forsatt bruker bleie, og det synes hun er flaut. Så nå har vi begynt ned litt dotrening, men virker som hun er lite motivert.

Redd jeg ventet for lenge, for noen sa til meg at det er lettere med avvenning før de blir tre år. Hva tror dere?

Når er absolutt siste alder før de "må" være bleiefri?

Blir glad om dere vil dele erfaringer

Anonymous poster hash: 9864c...fe8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noen absolutt alder,  men hvis jenta di er frisk og alt er i orden er det greit å få gjort nå mens det er sommer og lite klær, hun er gammel nok. Jeg er ikke kjent med at det skal være noe verre etter at de har fylt 3 og jeg tenker at det er ikke alle som viser den store interessen for dette heller. Kjøp noen fine truser og la det stå til tenker jeg, pytt sann om det blir noen uhell i starten.

Anonymous poster hash: 2dfc8...6fc
Skrevet

Vår datter sluttet da hun ble 4 år. Men så er det litt på igjen nå et par mnd etter, mulig fordi hun ble storesøster? Plutselig masse uhell igjen (med og uten vilje).

Ikke stress med det. Plutselig så er hun klar :)

Anonymous poster hash: d454f...999

Skrevet

Vi startet med pottetrening da barnet var noen mnd fra å fylle tre. Da var barnet lite interessert. Tok det opp på nytt et par uker etter treårsdagen, da var alt mye lettere. Et par dager med uhell, så vart det plutselig gjort. :)

Anonymous poster hash: 697a8...6a8

Skrevet

Takk for svar.

Virker som hun er den eneste treåringen i barnehagen som bruker bleie, så jeg ble redd jeg hadde ventet for lenge.

Anonymous poster hash: 9864c...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...