Gå til innhold

Flere på Afipran her?


Hikken

Anbefalte innlegg

Har fått Afipran for kvalmen og håpet på at det skulle ta knekken på driten, men det har ikke helt den effekten jeg håpet. Det tar de verste toppene av kvalmen, men jeg føler meg fortsatt konstant stupfull og får brekninger så fort jeg så mye som tenker på å ta en slurk med vann..

Er bare på dag 2 med pillene, så det virker kanskje mer etter hvert..?

Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt afipran (tidligere svangerskap) og som du sier.. det tar kun toppene.

 

Nå er jeg i uke 7 og jeg har brukt postafen (reisesyk tbl) 2 ganger hittil. Nå noen dager siden jeg tok. Er kommet over den verste kvalmen nå. I dag kun litt i ettermiddag. Den kommer i bølger og går bort etter en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt afipran (tidligere svangerskap) og som du sier.. det tar kun toppene.

 

Nå er jeg i uke 7 og jeg har brukt postafen (reisesyk tbl) 2 ganger hittil. Nå noen dager siden jeg tok. Er kommet over den verste kvalmen nå. I dag kun litt i ettermiddag. Den kommer i bølger og går bort etter en kort stund.

Takk for svar. Blir du veldig trøtt av postafen? Er helt på felgen nå, prøver ALT jeg kan, men om postafen er like søvndyssende som jeg har hørt står jeg over - "trøtt" trenger jeg ikke mer av ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært EKSTREMT trøtt og fikk svar på blodprøvene at det kom av alvorlig jernmangel. Så jeg tar jerntilskudd. Ikke så mye som jeg egentlig skal (200 mg i døgnet) fordi jeg er redd for å bli uvel og forstoppelse.

Dette er gått over nå. Tatt postafen kun 2 ganger. Den siste gangen jeg tok postafen var etter jeg sluttet å være så trett pga jernmangel, og jeh kjente ikke antydning til æ bli trett av den.

 

I dag har jeg vurdert postfen kraftig igjen.

Går tidvis med spy helt opp til halsen og kan spy bare jeg tenker på det.

Brekker meg osv.

Helt grusomt.

Men noen dager er kvalmen helt fraværende. Pussig d der ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått Afipran for kvalmen og håpet på at det skulle ta knekken på driten, men det har ikke helt den effekten jeg håpet. Det tar de verste toppene av kvalmen, men jeg føler meg fortsatt konstant stupfull og får brekninger så fort jeg så mye som tenker på å ta en slurk med vann..

Er bare på dag 2 med pillene, så det virker kanskje mer etter hvert..?

Noen med erfaring?

Jeg har lagt rett ut i 2 uker, er ganske så lei! Jeg syntes ikke afipranen fungerte så godt som jeg hadde håpet og fikk økt dosen til 5 tabletter i døgnet. Jeg har fortsatt å kaste opp men nå er det for det meste magesyre som kommer, novaluzid(respetfritt) har heldigvis tatt bort det værste av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått afipran denne gangen slik som før. Men de funker svært dårlig. Har sykmeldt meg. Legen var enig i at jeg kunne bli hjemme til ting roer seg. Forrige gang var jeg dårlig frem til jul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har fått Afipran for kvalmen og håpet på at det skulle ta knekken på driten, men det har ikke helt den effekten jeg håpet. Det tar de verste toppene av kvalmen, men jeg føler meg fortsatt konstant stupfull og får brekninger så fort jeg så mye som tenker på å ta en slurk med vann..

Er bare på dag 2 med pillene, så det virker kanskje mer etter hvert..?

Noen med erfaring?

Jeg har lagt rett ut i 2 uker, er ganske så lei! Jeg syntes ikke afipranen fungerte så godt som jeg hadde håpet og fikk økt dosen til 5 tabletter i døgnet. Jeg har fortsatt å kaste opp men nå er det for det meste magesyre som kommer, novaluzid(respetfritt) har heldigvis tatt bort det værste av det.

 

Fem i døgnet, ja.. Jeg skal ta tre, men den eneste forskjellen jeg merker er at jeg ikke kaster op fullt så mye, men kvalmen er der like fullt. Virkelig overveldende.. Novaluzid har jeg ikke hørt om - skal snakke med doktorn i morgen og høre hva hun synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått afipran denne gangen slik som før. Men de funker svært dårlig. Har sykmeldt meg. Legen var enig i at jeg kunne bli hjemme til ting roer seg. Forrige gang var jeg dårlig frem til jul....

Da er vi flere i samme båt. Afipranen funker ganske dårlig, og her var det ikke tvil om at jeg ikke har noe på jobb å gjøre. Morsomme greier, det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...