Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #51 Skrevet 16. august 2015 I klassen til sønnen min er det barn som heter Erling, Arthur, Henrikke og Signora. Synes de har så fine navn :-) Kjemner ingen barn som heter det samme. Jeg har en oldemor som heter Olina, har aldri møtt noen som heter det heller. Får jeg ei jente skal hun hete Olina ❤️ Mange fine gamle navn som er på tide å begynne å bruke igjen! :-)Anonymous poster hash: a77f4...80c Kjenner du en liten Signora? Jeg har kjent to, men de var født på 30-tallet! Jeg har også møtt en liten Boel, det er uvanlig. En form av Bodil.Anonymous poster hash: da1f8...c9f Hvordan uttaler man Signora? Rett frem, eller som på Spansk (Sinjora)? Sing-Nora!Anonymous poster hash: da1f8...c9f De jeg kjenner uttaler det Signoooraa. Ikke som Nora Anonymous poster hash: a77f4...80c
Gjest Antarctica Skrevet 16. august 2015 #52 Skrevet 16. august 2015 Jeg kjenner/vet om 3 stk som heter Lodve. Det er et navn jeg hører sjelden blant befolkningen ellers. Edrun kjenner jeg også. Anonymous poster hash: a28b1...056 Og Lodin, Lodvord og Lodvar! Samt Sylfest, Styrk, Reidmar, Trygg, Fartein, Falkvor, Folke, Berge, Bjartmar, Herborg, Valgerd, Velaug...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #53 Skrevet 16. august 2015 I klassen til sønnen min er det barn som heter Erling, Arthur, Henrikke og Signora. Synes de har så fine navn :-) Kjemner ingen barn som heter det samme. Jeg har en oldemor som heter Olina, har aldri møtt noen som heter det heller. Får jeg ei jente skal hun hete Olina ❤️ Mange fine gamle navn som er på tide å begynne å bruke igjen! :-) Anonymous poster hash: a77f4...80c Kjenner du en liten Signora? Jeg har kjent to, men de var født på 30-tallet! Jeg har også møtt en liten Boel, det er uvanlig. En form av Bodil. Anonymous poster hash: da1f8...c9f Har ei lita snuppe her på 3 mnd som heter Signora, storebror heter Brage. Anonymous poster hash: d24e3...3d6
Anonym bruker Skrevet 16. august 2015 #54 Skrevet 16. august 2015 Hvis det nå er snakk om babyer er sjeldne navn; Arne Terje Kåre Bjarne Roger Gunnar Rune Kjell Bjørn Berit Tove Nina Doris Elna Bjørg Rita Kari Ganske vanlige navn ellers i befolkningen, men ikke hos babyer nå til dags. Anonymous poster hash: 5fb63...b03 Gunnar er kjempekult og på vei tilbake! Anonymous poster hash: 675f7...0dd
Himmel og hav Skrevet 16. august 2015 #55 Skrevet 16. august 2015 Hartvig Willhart Bernhard Halfdan Sigismund Arnkjell Torvalda Hildur Dagmar Asta (det er i grunnen et ganske stilig navn!) Edvine Alle navnene er fra mennesker jeg kjente som lita. De er borte for lengst, og jeg vet i dag ikke om noen som bruker disse navnene.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #57 Skrevet 17. august 2015 Finn Odd Ove Geir Steffen Egil Knut Turid Grete Bjørg Mona Åse Sonja Kari Osvosv. Slike navn finnes nesten ikke på barn i dag. Anonymous poster hash: 4875a...211 Sønnen min heter Steffen og det er flere små gutter som heter det for tiden. Og datteren Kari. Det er også på vei tilbake:) Anonymous poster hash: 34520...439
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #58 Skrevet 17. august 2015 Kari Olaug Anonymous poster hash: 3e538...549
Anonym bruker Skrevet 17. august 2015 #59 Skrevet 17. august 2015 Hartvig Willhart Bernhard Halfdan Sigismund Arnkjell Torvalda Hildur Dagmar Asta (det er i grunnen et ganske stilig navn!) Edvine Alle navnene er fra mennesker jeg kjente som lita. De er borte for lengst, og jeg vet i dag ikke om noen som bruker disse navnene. Jeg kjenner 2 Hartvig og 1 Dagmar. Fine navn. Anonymous poster hash: a28b1...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå