Gå til innhold

Godteri på hverdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt "konfrontert" av noen av foreldrene til min sønns venner om at hos oss spises det godteri også på hverdager... Barna deres syntes nemlig at det var urettferdig og at det ville de også ha. Slikt gikk tydeligvis ikke an..... Vi møttes tilfeldig i butikken først der deres unger fylte posene sine med smågodt.

Jeg at hos oss spises det ikke lørdagsgodt, vi har godter når vi " fortjener det"

På lørdager blir det gjerne pizza til kvelds og kanskje en is i byen på formiddagen. Da trengs ikke lørdagsgodt i tillegg. Hjemme hos oss altså. Vi tar gjerne en sjokolade til barnetv på en tirdag om de har vært flinke å sykle opp alle bakkene, spist opp alle grønsakene til middagen eller noe sånt. Tipper summen av godteri heller er mindre enn større hos oss, men altså ikke nødvendigvis på lørdag.

Kjenner jeg ble litt proviseret og sjulte det nok dårlig.

Hva synes dere?

Godteri kun på lørdag, og fordi det er lørdag?

Anonymous poster hash: df37f...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hver familie gjør det de synes passer dem. Enkelt og greit!

Anonymous poster hash: b613b...4c0

Skrevet

Du har all rett til å bli provosert!

Skrevet

Alle gjør som de vil, jeg hadde blitt provosert over at noen andre har en formening om hva vi spiser hjemme.

Skrevet

Alle gjør som det passer sin egen familie. Jeg har ikke sans for godteri som belønning. Vi har lørdagsgodt, og det fungerer bra her.

Anonymous poster hash: 33d24...0cf

Skrevet

Jeg har heller ikke sansen for mat/godteri som belønning/straff. Ut over det bryr jeg meg lite om hva andre gjør.

Skrevet

Jeg ville aldri brukt godteri som belønning!

Vet ikke her, men hos en av vennene til min sønnen serveres det alltid potetgull, godteri når de leker der, hverdag som helg. Det synes jeg er en uting. Hvorfor må barna spise godteri når de skal leke hos hverandre i ukedagene?

Men hva dere Gjør som familie er virkelig opp til dere, men hvis dere også serveres andres barn sjokolade etc midt I uka skjønner jeg disse foreldrene

Skrevet

Det er ikke belønning som i " spiser du opp middagen din så får du sjokolade til BarneTv", men greie unger på en fin dag så får de gjerne sjokolade om det passer sånn.

Jeg har ikke vokst opp med lørdagsgodt jeg heller, så det er vel derfor jeg ble så paff over at det var fasiten.

HI

Skrevet

Nei, vi serverer ikke andres barn godteri. Is får de noen ganger, men det gjør de hos de àndre også. Jeg tror ungene har diskutert lørdagsgodt, og det er slik det har blitt et tema.

HI

Skrevet

Hvis du leser ditt eget innlegg ser du at du bruker godteri som belønning. "Hvis de spiser opp alle grønnsakene, sykler...etc"

Personlig synes jeg der er best å ha en dag I uka hvis man koser seg med godteri ellers er det lett å skli ut. Dessuten mener jeg at det er gode vaner å hilde godteri unna hverdagen hvis det ikke er bursdag e.l.

Men ja, å belønne ungenecmed sjokolade fordi de har spist opp grønnsaker etc??

Anonymous poster hash: 0889f...4a5

Skrevet

Vi har heller ikke lørdagsgodt, men tar oss litt godteri når vi føler for det. En av grunnene er at jeg ikke liker fråtsingen i godteri som en del driver med på lørdagen, for meg virker det mer fornuftig å kunne lære måtehold og det å nyte søtsaker på en kontrollert måte enn å gjøre det til en ukentlig begivenhet. Totalkonsumet hos oss ligger nok langt under gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: d5a21...52e

Skrevet

Vi har både lørdagsgodt og noe innimellom om vi skulle føle for det.

Bryr meg overhodet ikke om hvordan andre gjør det.

Men. Vi spiser aldri godteri fordi vi "fortjener det". Jeg er selv oppvokst med den tankegangen og gjør ALT jeg kan for å ikke overføre den til mine barn! Den tankegangen har skapt mye problemer for meg!

Anonymous poster hash: f451d...b8d

Skrevet

Jeg tror uansett at det blir mer godteri hos dere enn hos de som har det bare en kveld i uka.

Vi har ikke godteri hver lørdag en gang, men midt i uka er det helt uaktuelt. Det er kun hvis vi må innom besteforeldrene som alltid fråtser i is og boller/kaker.

Men godteri fordi de har vært greie, spist grønnsaker eller hva det måtte være er ikke aktuelt. Det forventes av de uansett.

Anonymous poster hash: c6c37...cce

Skrevet

Å gi godteri til barna for at de har Vært flinke til å spise opp grønnsakene sine er jo bare komisk....

Skrevet

"Vi tar gjerne en sjokolade til barnetv på en tirdag om de har vært flinke å sykle opp alle bakkene, spist opp alle grønsakene til middagen eller noe sånt"

Du belønner de med noe usunt når de har gjort noe bra for kropp og helse? Det var logisk...........

Her er ungene 9 og 10 år, enda ingen fast rutine på godis, men det er kun på lørdager de får det, men er ikke snakk om hver lørdag, i løpet av 3 mnd, så kan de ha spist godis 4-6 ganger.

Anonymous poster hash: 6d3bf...080

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...