Gå til innhold

Drikker h*n for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og samboeren min har nå bodd sammens i ett år. Som person er det ingenting å utsette på min samboer, h*n er sympatisk, snill og tolmodig. Men vi har begge våre utfordringer. Jeg selv blir behandlet for depresjon og angst ved den lokale DPS'en. Så det har vært tunge og slitsomme tider.. Samboeren min hadde fra første stund da jeg møtte h*n ett veldig avslappet forhold til alkohol. H*n fortalte at dette bare var en fransk holding til alkohol og at det skjeldent dreide seg om mere enn 1-2 enheter om dagen. Jeg stusset nå fremdeles på dette utsagnet.. Men nå som bi bor sammens har jeg sett at 1-2 enheter er ganske drøye mål. Det er ikke uvanlig med 1-2 flasker med vin eller 4-6 øl om dagen... Dette irriterte meg grønn. Om planen var å ta ett glass til maten så forsvant en hel flaske innen en time. H*n drikker også store mengder for å bevist bli full.. Kan sitte oppe om nettene når jeg har lagt meg for å fortsette "festen sin" i sin ensomhet. H*n har heller ikke ett sosialt forhold til dette. Det ser ut som om h*n foretrekker å ruse seg alene uforstyrret. Nå gidder jeg ikke mere å har kastet h*n ut. Vi har ingen felles barn som bremset på beslutningen min. Men jeg er jo uansett glad i vedkommenedet å ønsker det beste for h*n. Men er bekymret for at om jeg begynner å blande inn pårørende så tar h*n dette som en bissar hevnaksjon. H*n er nemlig veldig mistenksom.. Burde jeg gjøre noe eller skal jeg la personen hanskes opp med dette selv?

Anonymous poster hash: 3c83f...92e

Anonymous poster hash: 3c83f...92e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😂

Anonymous poster hash: c3564...f2c

Skrevet

Anonymous poster hash: c3564...f2c

Jeg er helt enig, dette er fullstendig patetisk..

Skrevet

Her er det snakk om en alkoholiker, det er ikke stort du får gjort med dette, man må være nær pårørende for å kunne kontakte legen til h*n ang dette.

Det lille du kan gjøre er å kontakte familien til denne personen, og dele din bekymring, si ifra at du ikke er ute etter å skape noe, men du vil bare dele din mening på dette, så får de, og denne personen selv avgjøre hva som hender videre med dette.

Anonymous poster hash: ab4e7...a71
Skrevet

Hun? Jeg tror jeg har vært sammen med henne. Superalkis.

Anonymous poster hash: 25c35...37e

Skrevet

Og tro meg, familien vet om drikkinga og de er drittlei, de har prøvd i mange år.

Anonymous poster hash: 25c35...37e

Skrevet

Hvorfor kan du ikke skrive han/hun? Alle antar vel at det er en dame når du skriver sånn.

Men jeg synes dette er et skyhøyt forbruk, og jeg vil tippe h*n har et problem. Det er vel ikke så mye å gjøre, bortsett fra å prøve å overbevise vedkommende om at det er et problem. Kontakt pårørendegruppe for alkoholikere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...